Isle of Man 2008

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Mats Nilsson kom på en hedrande 8e plats i sitt första race.

I dagens race kom han 12a. Inte illa för sitt första TT!

(iofs med 2 Manx GP i bagaget, men ändå....)
 

Putte600rr

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Mellan hojar
1. Sist jag var där (2005) kunde man lösa en billig biljett (minns inte priset) för att komma i i depån och stora läktaren.

2. Jag hade med egna spännband för säkerhets skull, tar ju ingen större plats.

3. Finns flera campingplatser.

6. Creg Ny Baa annonseras som en mycket populär åskådarplats men jag tyckte inte det var så bra just där, trångt och egentligen inte mycket att se. Men lite längre ner ligger Brandish Corner, en svag vänster där farten är vansinnigt hög och dit kan man lätt gå från Creg Ny Baa.

Rehncullen som ligger strax efter Kirk Michael är helt sanslös, fullt spett på 4:an och wheelie (dom allra snabbaste flyger) nerför en backe följt av att 5:an dunkas i nere i högern i slutet av backen KLART SEVÄRT!

Bray Hill inne i Douglas är också imponerande, brant utför och svag vänster genom ett villaområde avlutas med en höger i botten och går sedan uppför Agos leap. FARTEN LIGGER LÅNGT ÖVER 200!! Lite längre upp på Agos leap är det ofta två rejäla Highspeed-wheelies om man nu gillar det :D


Tack för tipsen men tyvärr hade jag ju redan åkt när du skrev dem och har inte kollat forumet på tre veckor.

Vi åkte upp till Creg ny baa, en dag, men stannade inte nere vid läktarna. Istället gick vi upp längs den långa rakan som kommer ner från berget. Där kan man sitta precis vid banan och ha överblick över en ganska lång raka som slutar med kurvan vid restaurangen.


Vilken djävla resa det har varit. 600mil totalt och djävligt mycket att titta på.
Köpenhamn, Amsterdam, genom Belgien, körde hela nordvästra kustvägen i Frankrike och kollade bland annat in Omaha-beach, Point de hoc, S:t Malo, Mount saint Michelle, vidare mot Roscoff och tog färjan till Plymouth. Åkte sedan via Stonehenge upp till bath. Snurrade runt i Wales några dagar för att sedan ta oss till Liverpool och färjan till Isle of man där vi stannade i fem dagar. Det är helt sjukt va de åker på den banan som är omringad av stenmurar med vassa stående stenskärvor högst upp, så att det ser ut som ryggen på en drake eller nåt.

Efter Isle of man tog vi oss från Liverpool upp till Skottland en vända, via Glasgow, Loch Lomond, Sterling, Edinburgh för att sedan åka till Newcastle för att invänta båten över till Stavanger. Körde kustvägen i Norge till kongsberg. Från Kongsberg åkte vi hem dagen efter.

Kan bara säga att denna resa har varit min bästa semester någonsin. Alla platser man varit på och förbi skulle man dock ha velat stanna lite längre på...
Men vafan, har ju bara fem veckors semester...
 

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
Det är helt sjukt va de åker på den banan som är omringad av stenmurar med vassa stående stenskärvor högst upp, så att det ser ut som ryggen på en drake eller nåt.

Kan bara säga att denna resa har varit min bästa semester någonsin. Alla platser man varit på och förbi skulle man dock ha velat stanna lite längre på...
Men vafan, har ju bara fem veckors semester...

Att det går undan ja!!.. Roadracing på riktigt med hojar vi vanliga dödliga kan köpa över disk. Real Roadracing!!!

Isle Of Man klassar ut allt annat jag oxå gjort!
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top