Isle Of Man 2012 - boende?

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Tjena sporthojsfolket. Vi är iallafall 2 st som ska sticka till Isle Of Men mellan 29 maj - 3 juni 2012, Flyg dit är snorbilligt, kostar runt 2000:- t/r för 2 st personer. Men nu till den svåra biten, Jag hittar inga lediga hotell osv under den perioden. Har inga krav egentligen, bara en plats där man kan sova några timmar. Så finns det någon på forumet som har varit där och vet tex om någon familj hyr ut rum under tävlingen? Eller finns det andra alternativ? Kan man tälta på ön? Tack på förhand boyz & Girlz!

Mvh /Tobbe85

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Går utmärkt att tälta men även det brukar vara ganska fullt. Men att åka till iom utan mc är helt fel du kommer att bli så abstinent att du snor en hoj....

MattzzoN

#65 Pro Superbike
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
2xCBR
Det finns campingar, men går även att tälta utanför byarna. Som Boris säger kommer du få fet abstinens om du inte har hoj med dig. Jag var där 2010 och åkte runt på ön, med en minibuss. Grymt svårt att hitta parkering för så stora fordon på ön..

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Går utmärkt att tälta men även det brukar vara ganska fullt. Men att åka till iom utan mc är helt fel du kommer att bli så abstinent att du snor en hoj....

Hur är det lättast att ta sig dit med hoj då ? Ner till Frankrike och sen tåget över till England? Verkar väldigt omständigt iallafall.. Men det vore iofs lite kul att ta med hojen.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Hur är det lättast att ta sig dit med hoj då ? Ner till Frankrike och sen tåget över till England? Verkar väldigt omständigt iallafall.. Men det vore iofs lite kul att ta med hojen.

Färja GBG-England och sedan korsar man landet och tar båten Liverpool- douglas tillsammans med tusentals andra motorcyklister.

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Esbjerg-Harwich är ett annat tips.
Göteborg-Newcastle ytterliggare ett.

Båda är DFDS.

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Ja då blir det Esbjerg-Harwich:D närmare till Liverpool för nästa färja:yoparty

Verkar nice! Ska kolla upp det ;)

Men om man ska campa på Isle Of Man, är det något som måste bokas innan eller finns det plats tror ni? Och om man Campar utanför någon av byarna, får man campa vart som helst?

/Tobbe85

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Jag har letat boende nu i flera veckor och inte hittat nåt, det är helt sjukt, det är ju trots allt 7 månader kvar:va Det finns en del dyra hotell kvar men jag ska ju inte köpa hotellet:rolleyes:

Camping finns kvar men man bör nog boka det

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Jag har letat boende nu i flera veckor och inte hittat nåt, det är helt sjukt, det är ju trots allt 7 månader kvar:va Det finns en del dyra hotell kvar men jag ska ju inte köpa hotellet:rolleyes:

Camping finns kvar men man bör nog boka det

Camping skall absolut bokas då många är fulla ffa om man vill ha lite standard....

hotell brukar ha återbud i mängder då folk bokar och sen säger cheyen nej lagom till jul....

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Verkar nice! Ska kolla upp det ;)

Men om man ska campa på Isle Of Man, är det något som måste bokas innan eller finns det plats tror ni? Och om man Campar utanför någon av byarna, får man campa vart som helst?

/Tobbe85

allemansrätten gissar jag på att den inte finns på samma sätt som här hemma på IoM.

Raps-Ola

You don´t wanna know!
Gick med
14 Aug 2011
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar!
Hoj
Bensinvärdinna till KimL´s: Honda CBR600F
Man skall tänka på att godstrafiken har företräde, så man kan bli tvungen att lämna sin plats till en lastbilschaffis i värsta fall, det fick oss att backa i år, sedan är det ganska dyrt ca 5k

Ganska dyrt? SMC ska ha ca 29.000 för förare+passagerare(för hela kalaset dock, men ändå)...:va

Try: Förbyggt tält och frukost finns för ca 1700:-/pers (minimum 5 dagar) kolla: http://www.iomttbreaks.com/accommodation/camping/isle-of-man-tt-st-johns-fc-campsite.html

Last edited:

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...