Isle of Man TT 2014

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Hoppas ni som är där har det absolut topp!!
Några tips på hur man fixar boende för nästa år?
Lika bra att ta tag i det annars blir det aldrig av!

Linus F

Medlem
Gick med
23 Jun 2010
Hoj
Kawasaki ZX10R 2009
Michael Dunlop vann igen, Connor Cummins 2a, Guy Martin 3a. Hörde på live radion att William Dunlop krashat, befarat ben skada om ja uppfatta det rätt, hoppas han blir helt återställd. :krama

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Är det någon stor skillnad i körstil RR vs RRR? och isf vad. Det som jag noterat/tycker mej se är att dem inte hänger ut speciellt mkt från hojen, ngt mer?

Banan är grymt snabb med få tvära kurvor, den finns ingen anledning att slita knäpuckar.
Boka boende ett halvår i förväg så bör det gå. Lättare att avboka än att boka försent

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Har faktiskt beställt ett ex av hans biografi. Borde dimpa ner i postlådan mot slutet av veckan.

Den har varit slutsåld sedan ett tag så grattis! :)

http://guymartinproper.bigcartel.com/product/guy-martin-speed-tv-book

It was the start of the third lap, the last race of the fortnight.
The last chance to get a TT win for another year, and I was pushing hard….

Ballagarey. The kind of corner that makes me continue road racing.
A proper man’s corner. You go through the right-hander at 170 mph or more. It’s blind. You can’t see the exit when you fully commit to the entry.

I’d been through Ballagarey 100 times flat out, but this time something happened. This time the front end tucked, lost grip and started sliding. It was the beginning of a crash. I didn’t think “This is going to hurt” just “Whatever will be, will be.”’

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Den har varit slutsåld sedan ett tag så grattis! :)

http://guymartinproper.bigcartel.com/product/guy-martin-speed-tv-book

It was the start of the third lap, the last race of the fortnight.
The last chance to get a TT win for another year, and I was pushing hard….

Ballagarey. The kind of corner that makes me continue road racing.
A proper man’s corner. You go through the right-hander at 170 mph or more. It’s blind. You can’t see the exit when you fully commit to the entry.

I’d been through Ballagarey 100 times flat out, but this time something happened. This time the front end tucked, lost grip and started sliding. It was the beginning of a crash. I didn’t think “This is going to hurt” just “Whatever will be, will be.”’

Beställde från Adlibris, stod inget om att det var slut där iallafall. 208 kr, inbunden. Inte fått någon indikation på att den skulle vara slut.

https://www.adlibris.com/se/bok/guy-martin-9780753555026

Finns även kvar hos amazon.

http://www.amazon.co.uk/Guy-Martin-My-Autobiography/dp/0753555026

Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Är det någon stor skillnad i körstil RR vs RRR? och isf vad. Det som jag noterat/tycker mej se är att dem inte hänger ut speciellt mkt från hojen, ngt mer?

Klent med plats att hänga ut skallen när axlarna klipper murarna/häckarna...när de viker in överkroppen. :hihi

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Ang. tävlingarna + allt runt omkring.
Jag kan starkt rekommendera en resa dit. Det är nördarnas julafton :banana

Tänk bara på att Manx-pund bara gäller där. Jag har några över så jag måste nog åka igen ....:tummenupp
Dessutom är det fri fart mellan byarna på ön :tummenupp

Sturgis

Medlem
Gick med
12 Aug 2010
Hoj
XR1200X
Manx-pund var en överraskning för mig, men det gäller enbart sedlarna för mynten är densamma som i England.
Jag var där och hade en fantastisk semester, la en film och lite bilder i xr1200 tråden.

Se till att boka biljett till färjan mellan Liverpool & Douglas redan nu för dom tar slut rätt tidigt varje år.

Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Beställde från Adlibris, stod inget om att det var slut där iallafall. 208 kr, inbunden. Inte fått någon indikation på att den skulle vara slut.

https://www.adlibris.com/se/bok/guy-martin-9780753555026

Finns även kvar hos amazon.

http://www.amazon.co.uk/Guy-Martin-My-Autobiography/dp/0753555026

Tackar! :tummenupp

Köpte den för 208 kr på Adlibris och är väldigt nöjd även om jag bara kommit halvvägs igenom! :)
Gillar man motorcyklar och IoM så är den mycket läsvärd. :tummenupp

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Tackar! :tummenupp

Köpte den för 208 kr på Adlibris och är väldigt nöjd även om jag bara kommit halvvägs igenom! :)
Gillar man motorcyklar och IoM så är den mycket läsvärd. :tummenupp

Absolut. Det enda jag tyckte var lite knepigt var att den hoppade så mycket i tiden. Visst kan man hoppa lite och hinta lite om vad som kommer men ibland var det långa paragrafer och flera sidor som helt var ur ordning, och något som han ändå skulle berätta om senare i boken.

Ett stort plus var dock att jag kom på mig själv med att läsa hela boken med Martins röst :D Helt sjukt.

"Bloody hell! I've got to try out one of these here gyms!"

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Ett stort plus var dock att jag kom på mig själv med att läsa hela boken med Martins röst :D Helt sjukt.

"Bloody hell! I've got to try out one of these here gyms!"

Samma här, men med liite bättre uttal och lite långsammare. :tummenupp

Sen kan jag hålla med om att han nog inte kommer få något Nobelpris i litteratur men vääldigt trevlig att läsa är den.:)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år