Laidback, tack så mycket för att du tog dig tid att göra dig ansträngningen att scanna bikereportaget. Uppskattas enormt.
Thomas
Har du reportaget? Vidarebefordra gärna!
Laidback, tack så mycket för att du tog dig tid att göra dig ansträngningen att scanna bikereportaget. Uppskattas enormt.
Thomas
Har du reportaget? Vidarebefordra gärna!
Man kan ju undra varför jag inte lade upp det här på en gång?
... ett arkiv med reportage och tester till försäljning...
Nu är det ju så att Internet = gratis någonstans..
Det gäller bara att hitta det..
Har börjat med toppen till Kawasaki ISRen, turligt nog så plockade vi isär den. Hittade en brusten ventilfjäder och tre stycken lika brustna avgasstyrningar, inte bra. Ska se om en annan topp kan hittas på hyllorna då den som finns kommer kräva arbete som jag inte är rätt man att utföra.
Notera att det finns en tredje "fjäder" som ska se till att den inre inte krockar med den yttre, har aldrig sett en slik variant förut, om det är bra vets det lite om.
View attachment 402801
Jag är mest intresserad av livslängd gällande ventilmekanism. Vad gäller sätestryck så är det utan tvivel så att för lågt sätestryck hamrar sönder saker fortare än för högt sätestryck. Dubbel- och trippelfjädrar brukar tarva ngt högre sätestryck kontra beehive. Det är ju bl.a. Mer massa som ska hållas i schack. Till min nya motor kunde vi dock inte använda beehive heller. Eftersom lyftet är .663". Finns ännu inga beehive som klarar det.
Den här körde dom med 1983
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |