Hell
Mobilis in mobil
- Gick med
- 5 Jul 2007
- Hoj
- BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Avafaan..... Verkar som att det inte blir så mycket jobb i sommar, vilket ju är trevligt. Då kan man köra mer hoj. Så om inte allt brakar ur och jag får mindre ledigt tänkte jag förlänga sommarens hojresa förutom Murmansk och Arkhangelsk etc som varit den ursprungliga planen. Antingen färjan till Gdansk och söder-/österut och ta Murmansk som avslutning eller tvärt om och inleda med Nordkalotten. Och däremellan söderut genom Ukraina vidare genom Georgien (igen), Armenien, Turkiet, Iran, Irak och sen till Israel på något vis. Och därefter TROR jag att det går en ro/ro-färja till Cypern och sen tillbaka till Europeiska fastlandet och hem. Det gjorde det förra året i alla fall. Garibaldi heter rederiet tror jag. Nu till frågan......
Vilket är bästa sättet att ta sig till Israel med hoj landvägen österifrån? Någon som har koll eller tips? Irak/Jordanien in i Israel har jag hört är det vanligaste/säkraste sättet. Vet dock inte hur långt söderut man kan ta sig i Irak innan det börjar bli lite skakigt. Norra Irak är safe. Iran är safe. Tips/Råd?
Tjo!
//J
Vilket är bästa sättet att ta sig till Israel med hoj landvägen österifrån? Någon som har koll eller tips? Irak/Jordanien in i Israel har jag hört är det vanligaste/säkraste sättet. Vet dock inte hur långt söderut man kan ta sig i Irak innan det börjar bli lite skakigt. Norra Irak är safe. Iran är safe. Tips/Råd?
Tjo!
//J