Jag har fått kroniska problem med öronen. Öronproppar gör så jag får inflammation i örongången. Finns det nån annan pryl som typ en hörselkåpa man kan pressa in i integralhjälmen. Har en schubert hjälm. Blir ju inte hoj åka annars :/
Skulle typ vara som dessa men också dämpa buller
https://earstore.se/horselskydd/oro...MIto6vpueFiAMVnViRBR0wNypTEAQYBiABEgIt6fD_BwE
Det där är ett ganska svårlöst problem.
Rent generellt så uppstår enligt min erfarenhet det mesta oljudet/bruset runt nederkanten av hjälmen. Ju tätare den sluter åt där desto tystare blir det i hjälmen.
En krage på jackan som går upp mot hjälmen alternativt en buff eller liknande som ligger mot hjälmen kan göra stor skillnad här.
Det gör också sitt till att det är en kombination av vilken hoj du har, hur kåpan på den ser ut och hur lång du är.
Har du "fel" längd så kommer turbulensen från kåpan att slå precis i nederkant av hjälmen med ett ohyggligt oljud som följd. Om det är en issue så kan man verifiera det genom att antingen sträcka sig uppåt eller försöka sjunka ihop lite för att se om det blir skillnad. Om så är fallet så är det byte av kåpglas till en som är högre eller lägre.
På min förra hoj (TDM 850) så hade jag ett överdjävligt oljud med original kåpglas. byte till ett förhöjt med en spoiler på gjorde enorm skillnad.
Så jag skulle säga att se över om du kan få det tätare i nederkant av hjälmen samt undersök om det är så att turbulensen från kåpglaset träffas hjälmen på "fel" ställe och i så fall eventuellt byta kåpglas.
Med rätt kåpa för din längd och hoj samt en buff eller annat som gör det lite tätare i nederkant av hjälmen så kan du få till det så att du faktiskt slipper köra med öronproppar utan att bli hörselskadad.