Istället för kontrollmärke?

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Hojlös
7 kap 8 § 3 st Anbringat otillåtet tecken eller märke på
registreringsskylt, 500:-

Och saknad/ej synlig skylt:

7 kap 6 § Fordon brukats utan det varit försett med
registreringsskyltar i föreskriven ordning, 1500:-
7 kap 8 § 1 st Registreringsskylt ej väl synlig eller ej i
sådant skick att den lätt kan avläsas eller
under färd dold så att den ej går att avläsa, 1500:-

NASSE

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2007
Hoj
GSXR 750 98:a
Har besiktigat min hoj med en reflex fastklistrad längst ner på skylten. gick kanon

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Jo, ingen reflex på skylten.

Jag hade ingen reflex alls bak idag när jag besiktigade så det var egentligen ombesiktning men besiktningsmannen sa åt mig att jag fick åka o köpa en självhäftande reflex och komma tillbaks. Den satte vi, efter hans förslag, över kontrollmärket på nummerskylten så jag skulle vilja säga att ditt påstående ej är sant, snarare tvärtom. :)

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Förstår ej gällande lagstiftning, om kontrollmärke ej längre behövs....är det olagligt att klistra ngt annat på dess plats?

Pakko

Havre moped funkar oxå
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Kawasaki
Jag har satt en skattemärkes dekal på bilen som jag köpt på tradera, blev stoppad av polisen i rutinkontroll men han sa inget :)

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
VT-750, NV-11
Jag hade ingen reflex alls bak idag när jag besiktigade så det var egentligen ombesiktning men besiktningsmannen sa åt mig att jag fick åka o köpa en självhäftande reflex och komma tillbaks. Den satte vi, efter hans förslag, över kontrollmärket på nummerskylten så jag skulle vilja säga att ditt påstående ej är sant, snarare tvärtom. :)

Ja, och jag har besiktigat en hoj med en skylt som inte var från vägverket.
Bara för att det finns bes-män som inte vet vad som gäller blir det knappast lagligt, du har ju utdrag ur lagtexten några inlägg upp.

Wibäck

Lagligt är fränt!
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Yamaha YZF1000R Thunderace
Hur kommer det sig att folk vill sätta klistermärken på ett av de ytterst få ställen där det inte är tillåtet? Varför inte sätta dekalerna där det inte generar böter?

:va

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
Senast jag blev stoppad kostade det 300:- med "icke synbar" skylt. Hade alltså skylt men enligt polisen: inte läsbar. (Dom får väl böja sig ner lite)
Hade jag inte haft någon skylt alls hade det kostat 500:-

Det här är ett tag sen så det kan ha blivit dyrare.

Fick oxå 300spänn för felaktigskylt. Jag ifråga satte vaa dom menade och då sa dom att månad 13 inte finns:D

mother

BALKAN BOY
Gick med
16 May 2007
Hoj
Triumph Explorer 1200
Samma hände mig här i Västerås. Jag fick knalla till Mekonomen som ligger bredvid. Så fort de såg mig komma genom dörren i fullutrustning, tog de fram en reflex, de visste direkt vad det gällde...
Sedan klistrade vi den på regskylten. :tummenupp

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...