Italienska fordons träffen 1/5 Skokloster-Aprilia

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Trodde jag hade skrivit här för länge sen... (Eller är det du som har redigerat bort mej Rickard? :tungan ) Nåja, vädret verkar enligt Aftonbladet ordna sig till imorron. Är det fint så kommer jag givetvis med. Ses vid Shell!

1. Don Tomaso (guidar från Bålsta o ev. tidigare från U-Väsby)
2. Flyer (Borlänge)
3. DaLorD (Linköping) (Om jag inte e för bakis)
4. RSV-Affe (Linköping)
5. 2ono (Eskilstuna)
6. Marcusj (Linköping) Affe och DaLorD samåka??? (om jag hinner slänga i motorn)
7. Jocke (Köping)
8. Mikcar (Jobbar senare på dagen ..)
9. #Olsson# (Möter upp på McD)
10. vfr orre (med millen såklart!)
11. Barba
12. Kevorkian
13. Gusto
14. Bikerwoman
15. Psychodad

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Självklart ,, jag har ju sagt upp mig bara för att komma på plats till på söndag ,,
klockan 4 så sken solen i köping,, o sedan dess har det varit finfint väder även om inte temperaturen varit på topp ,,
kör hårt :tuttar

bikerwoman skrev:
Kör ni även om vädret är som idag?

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
väder för söndag

Upphörande skurar följt av lättande molntäcke.
+5 till +15
Sydväst 3 m/s

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Hoj
Hojlös men hjärtat klappar aprilia
Avafan..det håller uppe :gnissla ...mekat falco hela dagen o körde säsongspremiär ikväll... :yoparty
Bättre sent än aldrig. Nu är hon het me nya tändstift o tvättat filter..
Elda int för mkt nu så ses vi imorrn!

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Hoj
Förresten Jocke, jag ska ev. åka till Västerås efter träffen.
Kommer en :tuttar me tåget därfrån som vill pryda cutsen till Skokloster.. :hihi
Kanske vi gör sällskap västerut sen?....
O nej.... tänk inte ens tanken att plocka uppna i Västerås...hon e min :D

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Ingen fara Dom Tomaso ,, jag plockar inte upp några :tuttar i V-ås .. hon ringde mig nyss från järnvägsstation här i köping o undra vilken adress jag har ,, :tuttar :tuttar he h eh ehmmm :D
i morgon så e ja vid skokloster från o med halv 12-tiden ,, jag har väl som vanligt min Aprilia Teamjacka på mig ,, letar du efter mig så kan du ju ringa 070 5708872 ,, då kan ja berätta om de e värt o åka till V-rås :)

Don Tomaso skrev:
Förresten Jocke, jag ska ev. åka till Västerås efter träffen.
Kommer en :tuttar me tåget därfrån som vill pryda cutsen till Skokloster.. :hihi
Kanske vi gör sällskap västerut sen?....
O nej.... tänk inte ens tanken att plocka uppna i Västerås...hon e min :D

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
bikerwoman skrev:
Kör ni även om vädret är som idag?

Idag var vädret ju helt underbart i Tokholmstrakten, närapå +14 och inga störande solskuggor... :yoparty

Edit... dyker eventuelllt upp på/vid Skokloster, men lovar parkera mitt Japanska skräp ordentligt på sidan om...

/B

Last edited:

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
+5 grader nu och dimman börjar lätta ,, fick jusst rapport från Gotland där det är pissväder ,, men det kommer Ö-bor till skokloster åxå ,, :yoparty

annars allt väl benkar ? blir det kopparträff i år åxå ? :fyllisar

benkar skrev:
Idag var vädret ju helt underbart i Tokholmstrakten, närapå +14 och inga störande solskuggor... :yoparty

Edit... dyker eventuelllt upp på/vid Skokloster, men lovar parkera mitt Japanska skräp ordentligt på sidan om...

/B

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Hoj
En sista väderprognos Väsby:
Uppsprickande moltäcke, +8 grader stigande. Lägsta temp i natt +4.8. Ingen nederbörd, torrt i mark o väg :)

Rapport från Västerås: Strålande solsken! Rapporterat av :tuttar som inte kommer...Hmmm Jocke?! :fatta! :D
Aja..blir lite mer friåkning då... :tummenupp
Nu ska jag kixa varm choklad..Mackor o annat gott får man levererat i annat fyrhjuligt italienskt fordon :D

Donken Väsby för tokholmare om dryga timmen o Shell i Bålsta för övriga tappra lite senare. Väl mött!

MC Doktorn

Guest
Ha de bra SOLEN SKINER

Önskar ni får en härlig dag +8 solen skiner vindstilla :banana och jag har en krokig fälg och punka också :brinnerup :huvet

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
DEPRESSION!!!!!

Åkte en trevlig tur till Skokloster idag tillsammans med boysen här... några sa när vi kom fram att min hoj rök lite vid några tillfällen, men tänkte inte mer på det just då.
När vi skulle hem lät hojen jätteskumt, gick knappt framåt och jag konstaterade att den bara gick på en cylinder :huvet
Försökte köra en bit till jättelugnt men det var bara att ge upp och ringa bärgaren... som tur var hade min man kommit senare till träffen och jag skulle vara på jobbet en halvtimme senare så han lånade snällt ut sin zx12a till mig och stannade själv kvar och väntade på bärgaren. Det sista han sa var: Glöm inte att du måste stanna och tanka så fort som möjligt, det är tvärtomt i tanken.
Jaja, tänkte jag, det är bara att bränna hemåt och tanka vid Stäket, så ont om soppa är det nog inte! Så jag gasade hemåt i sisådär 160 och kom precis till Stäketavfarten, då sa det "Host, harkel"! och så fick jag soppatorsk..
Rullade av avfarten och lyckades få igång den en gång till och kom NÄSTAN ända fram till OK! Var bara att kliva av och släpa på skiten de sista 100 m. :4skrika

Så nu sitter jag här på jobbet sur som fan efter en för övrigt trevlig dag på Skokloster :) Kul att träffa lite nya Apriliafolk :tummenupp

/Bikerwoman

PS. Kom gärna med goda råd om vad det kan vara för fel på hojen! Hoppas, hoppas att det bara är tändstiften som har givit upp....

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Tjenare !
fasen vicket oflyt du hade alltså ,,
ang felet så kolla med någon som har en kompretionsmätare så ni kan kolla kompretionen på var cylinder ,, kolla åxå om motoroljan blivit vit o kladdig ,, då har du vatten i oljan o de e inte så bra ,, har du dålig kompretion så e ju de heller inte så bra för då måste du bort med gällande cylinder o kolla efter felet ,,
Lycka till
// Jocke i köping :tuttar

bikerwoman skrev:
DEPRESSION!!!!!

Åkte en trevlig tur till Skokloster idag tillsammans med boysen här... några sa när vi kom fram att min hoj rök lite vid några tillfällen, men tänkte inte mer på det just då.
När vi skulle hem lät hojen jätteskumt, gick knappt framåt och jag konstaterade att den bara gick på en cylinder :huvet
Försökte köra en bit till jättelugnt men det var bara att ge upp och ringa bärgaren... som tur var hade min man kommit senare till träffen och jag skulle vara på jobbet en halvtimme senare så han lånade snällt ut sin zx12a till mig och stannade själv kvar och väntade på bärgaren. Det sista han sa var: Glöm inte att du måste stanna och tanka så fort som möjligt, det är tvärtomt i tanken.
Jaja, tänkte jag, det är bara att bränna hemåt och tanka vid Stäket, så ont om soppa är det nog inte! Så jag gasade hemåt i sisådär 160 och kom precis till Stäketavfarten, då sa det "Host, harkel"! och så fick jag soppatorsk..
Rullade av avfarten och lyckades få igång den en gång till och kom NÄSTAN ända fram till OK! Var bara att kliva av och släpa på skiten de sista 100 m. :4skrika

Så nu sitter jag här på jobbet sur som fan efter en för övrigt trevlig dag på Skokloster :) Kul att träffa lite nya Apriliafolk :tummenupp

/Bikerwoman

PS. Kom gärna med goda råd om vad det kan vara för fel på hojen! Hoppas, hoppas att det bara är tändstiften som har givit upp....

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Hoj
Ciao tutti! Jag får börja med o tacka alla som dök upp till träffen!
Kul att se lite nytt folk o få ett ansikte o namn till alla Nicks o hojbilder! :tummenupp
Ett xtra varmt tack till Jocke som dela ut ädla ringar till behövande! :Bugar
Hoppas chokladen smakade!
Mest långväge Aprilia föraren kom så vitt jag förstod från Karlskoga :tummenupp (Behöver jag säga att han körde en Falco?) :hihi
Solen sken o vi med den! Lite elakt svart moln i horisonten o lite mystiska droppar då o då var det enda..
Hoppas ingen åkte in i nåt lokalt skyfall på hemvägen bara..

Mkt. tråkit att vår Bikerwoman skulle råka ut för mekaniska probs. Hon som hade en tid o passa allt!
Tur att du har fler hojåkare i familjen som kom till undsättning.
Jag tror nog det är nåt me tändningen som falerat..tändstift eller spolarna alltså..
Hade den skurit i ena cylindern så borde det nypa o slå stopp i maskin helt väl?! :brinnerup Aja det ordnar sig nog! :pannkyss
Ska skala ner lite bilder o skicka upp snart..
Hörs o syns snart hoppas jag!

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Slänger upp lite bilder :tummenupp

Bifogat

• PICT0013.JPG
    PICT0013.JPG
    57.4 KB · Visningar: 73