Video Its a goddamn bikelane!!!!

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Hmm tycker nog ändå att gubbfan överreagerar. I regel blir allas liv lättare om man bara anpassar sig lite:D
Han vet ju att hojarna är bakom honom ändå ska han demonstrativt vingla runt och ligga i mitten köra mot rött och försöka komma före:3freak
Han kunde bara hållt åt sidan hojarna hade kunnat passera med bättre marginal alla hade kommit hem snabbare och med lägre blodtryck.
Folk med hävdelse behov har inget i trafiken att göra PuNkT!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jag tycker gubben visar grymt jävlar anamma på ett lysande sätt; läxa upp bikers som är jettetuffa när de är coola outlaws och KÖR HOJ I CYKELFILEN!!!!!:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty

I like the gubbafan!:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
There are three types of bike lanes on New York City streets: Class I, Class II and Class III. Class I bike lanes are typically physically separated from vehicular/pedestrian paths. Class II bike lanes are simply marked with paint and signage, and lie between a parking lane and a traffic lane. Class III bike lanes are shared vehicular/bike lanes, usually only marked by signage.[SUP][16][/SUP] The majority of bike lanes in New York are Class II or Class III bike lanes.[SUP][17][/SUP]

Kunde inte släppa ämnet så jag har kollat runt lite, som jag förstår (trots ditt citat) är en klass 3 cykelväg markerad med cykel och pilar precis som i filmen och innebär att den delas av motorfordon och cyklister.. Alltså hade motorcyklisterna rätt att köra där.

Last edited:

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Jag tycker gubben visar grymt jävlar anamma på ett lysande sätt; läxa upp bikers som är jettetuffa när de är coola outlaws och KÖR HOJ I CYKELFILEN!!!!!:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty

I like the gubbafan!:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Får hoppas SL's busschafförer visar samma tåga då och börjar stoppa och skrika åt hojar som kör i bussfilen ;) speciellt de filer som man får köra hoj i. Kanske kan vi t.o.m. få dem att köra på de tuffa bikersarna.

Är ju klart och tydligt en buss på skylten liksom

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
För att svara på TS frågor;
Cyklisten är en grin-olle och mc förarana är rövhattar.

Han är grin-olle för att han cyklar ut framför dem hela tiden, det bästa hade väll varit om han sagt åt dem och sen lagt sig bakom. Mc förarna är rövhattar för att de kör så jävla nära honom hela tiden, när de kör där de uppenbart inte får köra. Gör man det får man ta att folk lackar, sen är det väll bara att be om ursäkt och förklara att man är stressad eller vad nu anledningen är att man kör där.

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Mc förarna är rövhattar för att de kör så jävla nära honom hela tiden, när de kör där de uppenbart inte får köra.

På vilket sätt är det uppenbart att motorcyklar inte får köra i "shared lane" ? är du möjligtvis amerikansk körskolelärare?

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Och varför i helvete ska cykelgubben prompt ställa sig längst fram vid varje rödlyse?
Att han uppenbart inte kan trafikreglerna är ju tydligt, det gör det bara mer patetiskt.

Tyvärr finns såna där människor överallt...

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Står ju bland annat 10mph zone vilket om jag inte missminner mig är cirkus 16km/h? Vem fan orkar trampa så fort?

Jag?

Tycker inte 16km/h är såå snabbt på trampcykel. Håller gärna över 16km/h för 6-8km/h kan man gå i så då är det gott att cykla i minst det dubbla.
Var kul en gång jag cyklade ifatt någon på en räser och snacka lite när jag cyklade med citybike. :)
Fast han höll bara 30-ish så han gav väl inte gärnet.
Å andra sidan blir man ifrån cyklad av tanter på elcyklar i uppförsbackarna.

OnT
Enligt länken från 2mhk så verkar det som man får köra där.
Då är gubben grin olle. Men... motorcyklisterna föregick inte med gott exempel på hur man ska uppföra sig i trafiken heller...

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Jag skulle sparkat av bakspegeln på mc:n och jag var på cykeln! Både cyklar och kör hoj!
Självklart så ska man inte köra hoj i en cykelfil, men om någon, oavsett en cyklist eller en som promenerar skulle sparka av backspegeln på min hoj så skulle det bli påföljder!
Jag varken tror eller tycker att du uppmanar någon att sparka på någons hoj, men en dag så sparkar man kanske på fel människas hoj.

Last edited:

Dooh

Ölhävaren
Gick med
20 Sep 2007
Hoj
Inte längre...
Tycker inte att hojåkarna gör något fel alls faktiskt, om det stämmer att det är en "shared lane".

Gubben vinglar långt ut till vänster i början av klippet, de gasar till lite för att uppmärksamma honom och kör sedan förbi vingelpellen. Här borde han kanske hållit sig mer till kanten...

Nåväl, gubbjäveln (vi kallar honom så hädanefter) får ett slaganfall vid nästa lyse och är på gränsen till att "go berserk"... känns som en sådan där galen jävla jänkare på film, som skulle kunna få för sig att rycka upp en :kulspruta och köra ett litet mejj.

Ja, sedan vinglar han vidare och korsar vägen mitt framför dom... samma historia igen. Gubbjäveln blir än mer galen :huvet. Kan ju hoppas att han blev så jävla förbannad att han inte tar cykeln igen.:hihi

Areschoug

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2006
Hoj
2009,Triumph Street Triple
Jag?

Tycker inte 16km/h är såå snabbt på trampcykel. Håller gärna över 16km/h för 6-8km/h kan man gå i så då är det gott att cykla i minst det dubbla.

vem fan cyklar saktare än 16km/h undrar då jag, knappt styrfart:näsblod

What kind of greek gods *hämtar andan* are you people?!
Jag pallar ju med nöd och näppe kränga på skinnstället utan vilopaus med vätska! :rofl

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
Nu kan jag inte Amerikanska trafikregler så jag tycker ingenting... - men visst vore det trevligt ute i trafiken om vi slapp alla roadrage-puckon där ute :fakta

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
CBR600
Skönt att få sina fördomar om cyklister och deras attityd bekräftad, tack :krama

Som jag skrev tidigare vet jag inte vad för typ av fil det är och vem som får vistas i den, statistiskt skulle jag nog säga att cyklister i 99% av fallen har fel då de saknar både trafikutbildning och vett.

Gissar du menar han som varvar upp hojen när gubben vinglar omkring med cykeln framför, gissar han blev irriterad och upprörd över gubbens beteende och attityd. Fast du kanske gillar när folk spottar och fräser i ansiktet på dig :hihi Men "hotar med hela hojen" vet jag inte hur man gör, hotar att ge han hojen? att köra på honom och crasha sin egen hoj?

Mest imponerad över hur folk här vet precis vem som gör rätt och fel i en video från en annan kultur i ett annat land med andra trafikregler

Ja, han "hotar" cyklisten med hela hojen vid 1.18

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Alltså..det är nog inte en cykelväg, det är en väg där cyklarna är tillåtna med tanke på att det är även bilar som kör där..hur skulle de annars kunna parkera längst vänsterkanten ?

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Självklart så ska man inte köra hoj i en cykelfil, men om någon, oavsett en cyklist eller en som promenerar skulle sparka av backspegeln på min hoj så skulle det bli påföljder!
Jag varken tror eller tycker att du uppmanar någon att sparka på någons hoj, men en dag så sparkar man kanske på fel människas hoj.

En bil "knuffade"(dvs körde på den) min cykel i en bussfil där han inte fick köra.Jag hade opererat knät dagen innan och var inte så snabb men jag sparkade av hela hans backspegel och han skulle döda mig men ville inte att vi tog dit polisen.Visst gjorde jag fel och kunde ha fått spö men kör inte på min cykel när jag sitter på den!
Det gäller även mina hojar!

Kimring

Rrrhhaa MC
Gick med
23 Mar 2011
Hoj
Honda Cbr 1000RR -08. Yamaha 535 Bobber -96, Några små fiddys
Kör ofta cykelfilen (den markerade på gatan) själv, då i lungt tempo när det är kö på vägen. Ser inga problem i det, så länge man visar hänsyn till cyklisterna.
Hur ser ni på att man ställer sig längst fram på cykelmarkeringen vid rödljus?

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår