JÄvla Svin!!!!

cosworth540

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Suzuki RGV 250.Suzuki Nico Bakker 1100
rallyanders skrev:
När jag kom från jobbet så låg hojen som en död sill på gatan. Någon hade backat omkull den och stuckit. En servitör såg regnr:
BP 56560 och det var en svart BMW. Eftersom den är utlandsregistrerad lär det inte gå att göra något åt saken. Är det någon som har erfarenhet av detta? Försäkringen lär väl knappast täcka "parkeringsskador"...:(

Hojen är lite repig, men klarade sig hyffsat....

Jävla svin som bara stack....
ser ut til at regnummeret er norskt.jeg skal sjekke med bilprovningen i morgen for å se om det er en norsk bil.

Stig

spharv

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Suzuki
Härligt att han var advokat också som grädde på moset... Hoppas du sätter åt han så in i helvete.

ZejtaN

Fucked for life ^^
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
CBR 1000 RR
Norge är ett suveränt land, Norskarna oxå, så länge dom är i NOrge iallafall.
Norskar i Sverige däremot är tamigfan helt otroligt, dumamre folk får man leta efter, men i Norge, så är dom helt jättebra. Skummnt som fan, och jag vet, jag talar av erfarenhet, Jag jobbar i Norge, och bor i Handels staden strömstad...

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
ZejtaN skrev:
Norskar i Sverige däremot är tamigfan helt otroligt, dumamre folk får man leta efter, men i Norge, så är dom helt jättebra. Skummnt som fan, och jag vet, jag talar av erfarenhet, Jag jobbar i Norge, och bor i Handels staden strömstad...
Aha, det förklarar en del, nu vet jag varför jag har så svårt att fatta hur en del här tånker, jag är norsk och har bott här i över 15år, trösten är väl att man blir som man umgås ;) :p

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
HAHA! Detta såg ut att bli ännu en tråkig historia för denna vecka men se så det kan vända, slutet gott allting gott :tummenupp

En fråga till er norrmän (OT), finns det ett ord som "tallefjant" i norge? Betyder det verkligen ekorre??? Va vad det andra då... ja just det.. rompetroll = grodyngel??? :hihi

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
vågen skrev:
HAHA! Detta såg ut att bli ännu en tråkig historia för denna vecka men se så det kan vända, slutet gott allting gott :tummenupp

En fråga till er norrmän (OT), finns det ett ord som "tallefjant" i norge? Betyder det verkligen ekorre??? Va vad det andra då... ja just det.. rompetroll = grodyngel??? :hihi

Jeg har aldrig hørt ordet tallefjant...
Det betyr iallefall ikke ekorre, ekorre=ekkorn
rompetroll er grodyngel... :arsele

ninja-mannen(c)

norrbagge
Gick med
23 Sep 2003
Hoj
`03 khi setteks636-r
vågen skrev:

ekorre(svensk)=ekorn(norsk), tallefjant(norsk?) har vi aldri hört talas om :va
rompetroll=grodyngel kan nok stemme bra.

Men hva med jordgubbar då? Høres helt merkelig ut. Vi kaller det jordbär.

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
brusefotölj = toalett
Guleböj = banan
fisi filter = kalsonger

:hihi

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
ZejtaN skrev:
Vad tror du om norskarna säger om oss svenskar när vi är på besök i Norge :3freak ;)

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
ZejtaN skrev:

Har du mött Svenskar i något annat land än Sverige tror jag du skulle se normännen i Sverige som vettiga...

Svenskar på charter? :kocko
....minns bara för en sissådär 5-10 år sedan då svenskar under nån säsong var portade från nästan alla pubbar i Chamonix..

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
En del andra som orsakar lite huvudbry är bla.

Bärs och Pula.
Ge mig lite bärs för jag ska ut och pula i garaget. Blir ngt helt annat på norska.
Såg förresten på nrk när jag jobbade i Hammerfest, där översatte de snauskalle till skinnskalle. Stämmer det? (Norska -Svenska)

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha