Jäävligt Arg!!!!

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Okej måste få skriva av mig lite är så :huvet.. Det börjar såhär som kanske några redan vet, att jag ska övningsköra för den lokala trafikskolan i stan. Först så har de ingen båge att låna ut till A1 och då får ja fixa min så den blev besiktad.. Sen på min första lektion den var på krypkörningsbanan, då satt läraren och sov halva min tid i en bil i jämte och hjälpte mig inte alls (kunde få samma råd av en kompis som ja fick av han när han väl var vaken).

Och så idag, min andra lektion, stadskörning. Åker dit med mcn till avtalad plats. Är där 10min innan. Står och väntar, hmm ingen lärare kommer. Det hinner gå 40min sen åker jag hem.. Han har inte testat att ringa min mobil om återbud, ingenting :S

Ska ringa till honom ikväll, vad ska ja kunna begära att få ut av gubben? En lektion på 60min kostar 600kr, så kan ja ta ut någon gratislektion tror ni ? Eller vad ska jag göra åt saken..

Vill byta trafikskola men finns ingen i närheten, den närmsta ligger 7mil bort :(
Vad ska ja göra?

Socrates

Guest
Pr0bz skrev:
Okej måste få skriva av mig lite är så :huvet.. Det börjar såhär som kanske några redan vet, att jag ska övningsköra för den lokala trafikskolan i stan. Först så har de ingen båge att låna ut till A1 och då får ja fixa min så den blev besiktad.. Sen på min första lektion den var på krypkörningsbanan, då satt läraren och sov halva min tid i en bil i jämte och hjälpte mig inte alls (kunde få samma råd av en kompis som ja fick av han när han väl var vaken).

Och så idag, min andra lektion, stadskörning. Åker dit med mcn till avtalad plats. Är där 10min innan. Står och väntar, hmm ingen lärare kommer. Det hinner gå 40min sen åker jag hem.. Han har inte testat att ringa min mobil om återbud, ingenting :S

Ska ringa till honom ikväll, vad ska ja kunna begära att få ut av gubben? En lektion på 60min kostar 600kr, så kan ja ta ut någon gratislektion tror ni ? Eller vad ska jag göra åt saken..

Vill byta trafikskola men finns ingen i närheten, den närmsta ligger 7mil bort :(
Vad ska ja göra?

Fan va ruttet. Visst...kanske hade hänt något väldigt allvarligt med någon närstående när det gäller den missade lektionen. Men att sitta och sova på någons lektion??? Jag tog mitt körkort på en körskola 15mil här ifrån...det går om man vill :tummenupp Hade jag varit du så hade jag iaf bytt. (Kanske gett en spark i skrevet på honom om han missade lektionen utan en bra ursäkt)

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Pr0bz skrev:

Vad ska ja göra?

Svar via pm.

:mad: :censored :kocko nötter

Lister

Slösare
Gick med
8 Jun 2005
Hoj
En stor stark
Nä men fyfan sicket djävla sätt. Hade satsat på privat övningskörning om du har nån du kan köra med. Får du bra mycke mer mil bakom styret för pengarna. Sen tar du några lektioner får o få in "vägverks körning" inför uppkörning. Good Luck!

my 2c

edit: Ja du kanske redan gör så, men angående körskolan 7mil bort så testa den. Kan du redan köra någorlunda så behöver du ju bara lite finslipning, då är det lätt värt några mil extra.

Last edited:

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Givetvis betalar du inte för den missade lektionen och i forsättningen utgår ni från DITT garage och räknar effektiv körtid. Det är ett politiskt bra straff för att han missade din körning.

/HW

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Är dom med i trafikskoleföreningen(eller vad det nu heter) så kan du ju "hota" med att gå till dem om du inte får vad du betalat för!

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
kajlyl skrev:
Är dom med i trafikskoleföreningen(eller vad det nu heter) så kan du ju "hota" med att gå till dem om du inte får vad du betalat för!

Jag ska hota om jag inte får ut min rätt, blir så arg.

Jag har inte kört privat men åkt med kanske 200mil på båge och jag kan köra sen cross och lätt mc på småvägar. Övningskör priv med bil o de går jättebra, klarat teorin. Behöver bara finslipet. Men det är ju inte så jättelätt.

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Herregud? Har du tänder? :confused:

Ring o skäll ut fanskapet, efter noter! Tag sedan en intensivkurs någonstans och bli klar på en vecka. Måste gå med MC, det fanns/finns ju sånna för bil.

Vimmerby är ju ingen metropol direkt men om den snubben är så ointresserad av jobb får han snart gå från stuga till stuga och leta jobb som vedhuggare.

Jeeesus!! :3freak

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...