Jä**a bilistpucko!

marst060

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Honda ANF 125
Årets första provtur, från vinterförvaringen hem till lägenheten var nära att sluta i katastrof. En dåre i en mercacombi struntar i väjningsplikten och kör ut framför mig, jag panikbromsar och lägger hojen. Den jäveln kollar på mig, pratar vidare i sin mobil och sticker iväg. Reser upp hojen och bränner efter men tappar honom i ett trafikljus nästan direkt. Såg ej plåten. Tur att jag i princip stod stilla när jag tippade hojen så det blev inga skador. Men faaan vad otäckt...

stillmatic

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2006
Hoj
Honda CBR600
Finns gott om idioter därute, var själv ute och åkte igår och höll på att bli frontad att ett fyllo i 90 knyck då han bestämde sig för att köra i min fil.

Resultatet blev att jag vejjade ut på vägrenen och klarade mig precis. Fick sig en rejäl funderare då. Tänkte åka efter men polaren jag åkte med märkte inte ett smack så jag orkade inte och han hade förmodligen inte fattat nåt.

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
ingen
stanna inte vid rödljuset.. här är det liv eller död som gäller.. (för merca killen asså, får du tag på han ger jag dig min tillåtelse att mala ner honom till något ätbart.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
marst060 skrev:
2105499 Årets första provtur, från vinterförvaringen hem till lägenheten var nära att sluta i katastrof. En dåre i en mercacombi struntar i väjningsplikten och kör ut framför mig, jag panikbromsar och lägger hojen. Den jäveln kollar på mig, pratar vidare i sin mobil och sticker iväg. Reser upp hojen och bränner efter men tappar honom i ett trafikljus nästan direkt. Såg ej plåten. Tur att jag i princip stod stilla när jag tippade hojen så det blev inga skador. Men faaan vad otäckt...

Jag hade faan satt en känga i dörren alltså :mad:

Johan Bergqvist

Tarnished Tiger
Gick med
28 May 2005
Hoj
Ducati 848
Det är väl inte direkt vanligt med hojar ute vi den här tiden uppe i Luleå :va , alla som inte själv kör hoj kommer inte ihåg att vi hojåkare finns, så varje vår är det samma visa :huvet . som att slå huvet i väggen.
Betrakta alla andra i trafiken som idioter :3freak dvs dom gör säkert det som är mest osannorlikt och farligt för mig. Så kommer det säkert att gå bättre :tummenupp .
Framför allt så är dom flesta som sitter i sin lilla bur med mobiltelefon i högsta hugg dom absolut mest idiotiska :fatta! .

Ronneby-Benny

Gammel-knutte
Gick med
7 May 2003
Hoj
Honda VFR 750 97!
:gnissla Alltid tråkigt med sådant här, ni måste försöka köra som om bilisten "bilisterna" inte ser er! En del ser ju inte en långtradare ens så ..... :)

Har varit ute några dagar och hmm varför kör många utan lyse tänt?? Otroligt viktigt att ha lyset tänt så bilisten ser en, ja jag har själv som bilist varit mycket nära att köra ut framför en svart custom vars förare var helsvartklädd samt inget lyse tänt!! Hmm så nära det var!!

Det är absolut mycket bättre med färggranna sporthojar vars förare har färggranna läderställ men glöm ej ljuset bara!

Kör försiktigt!

R1-99

Ny medlem
Gick med
30 May 2005
Hoj
R1:a 2003:a
Jag jobbar på bilkompaniet i luleå precis i korsningen där du la ner hojen!
Har sålt en bil till en herra idag som såg när du la ner hojen, ska höra om han noterade något regnr på den bil som orsakade detta...
Kom förbi på måndag så har jag svaret, Erik heter jag och jobbar på bilförsäljningen.

trist när sånt händer!!!

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Är inte sånt där klassat som smitning och hyfsat straffbart ? Mina hyfsat begränsade rättskunskaper säger mig att det borde vara så, har man orsakat en olycka och drar så är det solklar smitning. Mången är dom bilisterna som fått långfingret när dom gjort dumma saker...

marst060

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Honda ANF 125
R1-99 skrev:
2106160 Jag jobbar på bilkompaniet i luleå precis i korsningen där du la ner hojen!
Har sålt en bil till en herra idag som såg när du la ner hojen, ska höra om han noterade något regnr på den bil som orsakade detta...
Kom förbi på måndag så har jag svaret, Erik heter jag och jobbar på bilförsäljningen.

trist när sånt händer!!!

Jättebra! Jag jobbar i Piteå så det kan bli svårt att hinna in dagtid men jag kanske kan slå en signal istället?

//Martin

Heij

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
BMW F 800GS
Kunde gått illa för min del med idag då en bilist körde rakt in i en rondell medans hon titta på mig, hade ögonkontakt tur man e vaken själv

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
tycker du ska anmäla det..
kan hända att du träffar på han i framtiden el likn.
kanske hamnar i dagstidningen som smitning o han kanske känner sig skyldig.
anmäl de sälv till tidningarna efter anmälning..
lule e väl så litet så de hamnar väl på första sidan
:hihi

typ som i s-vall där första sidan kan vara att nu river vi de gamla trädet i stan :rolleyes:

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...