Jädrar vad nära ögat!

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Var riktigt nära att klippa ett rådjur idag.

Med trampcykeln dvs :D :p

I ren frustration över att man suttit inne och våndats i relativt fint väder, bara för att det skall börja ösregna och åska samma minut som man stämplar ut och går hem surt muttrande till pendlarkompisarna att man ju minsann hade planerat lite hojåka ikväll, så var jag tvungen att göra av med lite energi.

Tog således min MTB och drog rakt ut i skogen på nån kostig där jag aldrig satt min fot/mina hjul tidigare. Efter en stund i skogen hamnade jag på nån traktorväg ute bland de öppna fälten ute på vischan en bit utanför byn. Plötsligt studsar, och då menar jag studsar ( :eek: ), ett rådjur upp bara ett fåtal meter från min högra sida! Jag höll på att vingla i diket av ren överaskning! :D
Vi håller båda jämn fart ett tiotal meter och sedan viker rådjuret rakt in på vägen framför näsan på mig! Rent reflexmässigt ställer man ju sig som tur är på hejdarna så det skriker om det!

Jag tror banne mig att de är ute efter mig de där knasiga djuren! Varför annars skulle de sikta på mig så ofta?

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Du måste vara lite mer oppurtunistisk !
Ta med ett Trangiakök och en burk mintgelé på dina utfärder.
Anfall e bästa försvar !

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Du måste låta mer så de flyttar sig i förväg. De rådjur jag ser numera kvällstid, springer bort från mig i rask takt när de hör bullret från stånkan och FP-rören. Så håller jag ändå runt 45-60 knyck som mest på småvägarna, för att inte riskera för mycket om det ändå smäller.

Förra vintern jagade jag rådjur på ett stort snötäckt fält med enduro-hojen. Jäklar vad de sprang. Polaren som kom i bil tio minuter senare rapprterade sig ha sett tre rådjur springa snabbare än någonsin tvärs över vägen ett par kilometer bort (de blev väl aldrig sig själva efter det)...

U-A Loranga

Läskeblask
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
TomK skrev:
Du måste låta mer så de flyttar sig i förväg. De rådjur jag ser numera kvällstid, springer bort från mig i rask takt när de hör bullret från stånkan och FP-rören. Så håller jag ändå runt 45-60 knyck som mest på småvägarna, för att inte riskera för mycket om det ändå smäller.

Förra vintern jagade jag rådjur på ett stort snötäckt fält med enduro-hojen. Jäklar vad de sprang. Polaren som kom i bil tio minuter senare rapprterade sig ha sett tre rådjur springa snabbare än någonsin tvärs över vägen ett par kilometer bort (de blev väl aldrig sig själva efter det)...

Låta mer :D pingvinen öva in råbockens brunstläte nu...

TomK: Du är en okänslig och elak människa :rock
Själv älskar jag alla djur som man kan krocka med.

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
jag HATAR:kulspruta rådjur

Ni vet ju varför....

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Jag tror nog att jag leder ligan med 4 rådjur hittils på min meritlista! :fakta

Har smällt med tre med bil, ett med hojen och nu nästan ett med trampcykeln också!

Jag tror fortfarande att de är ute efter min skalp! :eek:

j&j

ööööö va jag????
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
suzuki tl1000R "streetfighter"
japp de e dom men dom ska inte få lyckas,
på väg upp till Rätvik en natt var jag skulle hälsa på kjoltyget :rolleyes: ni vet, det gick lite för fort och PANG ett rådjur
jag flög åt ....... hojen gled ca 250 metre sen ut i skogen Oops! aj!! pajade axeln och almänt blå slagen, men hojen kalarade sig ganska bra allt plast flög kylare sprack bromsskiva vind efter att den KLÖV ett rådjur på mitten! :squid ..

Så på med ett cross styre och lite krims krams aha: en stretfighter! ps: jag har inte råd med lack så snälla skratta inte när ni ser den :eek:
men ska jag va helt ärlig så skulle jag inte byta tillbax.. :rock

j&j

ööööö va jag????
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
suzuki tl1000R "streetfighter"
jo då rakt och fint och ej lagligt,,
jag va lite nervös för alla desa kamror som finns längs vägen det hadde varigt lite pinsamt om man hade blivigt fotad någon mil inan det räckte med att nästan alla som jag hade kört om vart ju tvungna att stanna det kom fram en tant och tyckte att så går det om man kör för fort,
Nu tror ni säkert att jag är någon "ghostrider" som brände typ 280!! men inte, kör ofta väldigt lungt...

ps: rådjuret gick värkligen av på mitten!!

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Usch för rådjur!

Har också haft ett otäckt möte med ett Rådjur...
Det var när jag hade min R1a och var på väg till Dalarna för att hälsa på min tjej som sommar jobbade där uppe.
Lördag F.m lite trafik....tänkte blåsa på lite för att komma dit så fort som möjligt...
Precis utanför Avesta på en stor bred väg med bra sikt genom en svag svag höger kurva....ligger 180 km/h...och Vhooops 25 m framför hojen springer ett förbannat rådjur rakt över stora vägen i full galopp........han knappt reagera, slår av gasen och känner hjärtat bulta utav helvete, Fan man får sig en jävla tanke ställare....men jag hade turen på min sida den gången och det är jag glad för.
Ha turen med ER !!!!!
(Nu för tiden på moppen...250n kör man alldrig så fort det är väl enda fördelen med en gammal stroker!)

Bifogat

• rabock_s.jpg
    rabock_s.jpg
    13.3 KB · Visningar: 120
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar