Burre skrev:Ledsen, men jag tycker att du har fel...
De snorungar i min stad som är ute och bråkar, misshandlar och förstör röker på, vanliga svenssons (sådana som jag) som super skallen av sig varannan helg är inte ute och misshandlar och förstör. Knark förstör vårt samhälle, alkohol skapar bara nya kontakter
Jag ska avsluta med något mycket tänkvärt som jag faktiskt hörde på Southpark...knark är inte så farligt som staten vill framställa det som, Du kommer förmodligen inte dö av att testa en extacytablett inte heller kommer du bli arbetslös och dö fattig av att röka på då och då...det farliga med knark är att du känner dig nöjd med det du har istället för att sträva mot något bättre
/Rökt hasch en gång, gör det nog aldrig igen
E ok, agree to disagree......
MEN, att säga att knark förstör vårt samhälle och att alkohol bara skapar nya kontakter.... Jag kan rekommendera ett besök på en akutmottagning eller en polisstation på en fredagskväll, eller ett besök på en kvinnojour vilken dag som helst i veckan så tror jag nog att man kan fimpa "kontakt"-grejen.
Vad gäller southparkgrejen; Om jag byter ut ordet Knark mot Alkohol i din text, tycker du att den inte längre stämmer?
Det tycker jag....