Jäkla amatör

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Burre skrev:
Ledsen, men jag tycker att du har fel...
De snorungar i min stad som är ute och bråkar, misshandlar och förstör röker på, vanliga svenssons (sådana som jag) som super skallen av sig varannan helg är inte ute och misshandlar och förstör. Knark förstör vårt samhälle, alkohol skapar bara nya kontakter
Jag ska avsluta med något mycket tänkvärt som jag faktiskt hörde på Southpark...knark är inte så farligt som staten vill framställa det som, Du kommer förmodligen inte dö av att testa en extacytablett inte heller kommer du bli arbetslös och dö fattig av att röka på då och då...det farliga med knark är att du känner dig nöjd med det du har istället för att sträva mot något bättre

/Rökt hasch en gång, gör det nog aldrig igen

E ok, agree to disagree......

MEN, att säga att knark förstör vårt samhälle och att alkohol bara skapar nya kontakter.... Jag kan rekommendera ett besök på en akutmottagning eller en polisstation på en fredagskväll, eller ett besök på en kvinnojour vilken dag som helst i veckan så tror jag nog att man kan fimpa "kontakt"-grejen.
Vad gäller southparkgrejen; Om jag byter ut ordet Knark mot Alkohol i din text, tycker du att den inte längre stämmer?

Det tycker jag....

Ninja_Alex

MOTOGP!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-9R E2P, Styrdämp, DB-glas, Kolfiber, miniblinkers, Akrapovic system, bänkad 142 SAE, sönderslitna RR-däck....
ja, ni vet droger. det är sånt som finns i verkligheten. min kommentar blir genast "f**k this, the sh*t whasn't made to last forever"...

fast nu ska vi vara moraliskt korrekta och inte göra våldsdåd eller bryta emot några lagar. ja, det måste vi verkligen. ojoj, när ska ni förstå att alla verkligen gör som de vill.

(inget ont om dråger, de har inte skadat mig nått alls... det är människorna som har tryckt i mig dem, eller hur?????)

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
t-rex skrev:
E .
Vad gäller southparkgrejen; Om jag byter ut ordet Knark mot Alkohol i din text, tycker du att den inte längre stämmer?

Det tycker jag....

Det tycker jag faktiskt inte...Jag dricker inte för att fly från vardagen, Jag dricker för att det är gott och framförallt roligt. De människor (som jag känner till) i min stad som missbrukar droger är snorungar som i hela sin skoltid har varit störiga, och nu som vuxna är arbetslösa och inte gör något konstruktivt åt sin situation utan istället fortsätter hänga i sina gäng och festar helg som vardag. Där tror jag att knarket för dem är en flykt. Inte alls på samma sätt som alkohol är för mig.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Burre skrev:
Kanske det är så...men samtidigt så hävdar jag att i procent så är det fler som sitter fast i knarkträsket jämfört med alkohol...
Iofs är det rena spekulationer från min sida, men det känns som att det är så. Men jag kan ju ha fel

Behandlingshem runt i sverige tar mot betydligt fler personer med alkoholproblem än med narkotikaproblem.
Men det beror ju på att det finns så många fler med alkoholproblem än narkotikaproblem, tyvärr ökar ju även knarkmissbruket.. Man räknar ganska exakt att 10% av svenska befolkningen har problem med alkoholen, vilket innebär att 900000 människor alltså inte kan handskas med alkhol, och det är ingen liten siffra direkt, när man jämför med att det finns grovt räknat runt 27000 kända tunga narkotikamissbrukare i landet.
Att lösa ett alkoholmissbruk är oftast minst lika svårt eller svårare att bryta än ett narkotikamissbruk. Nu pratar jag alltså som sagt missbruk, inte bruk. Men även bruk av droger är i grund och botten helt jäkla meningslöst, även om det är socialt accepterat och själv dricker jag ibland, även om det numer är väldigt sällan.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Burre skrev:
Det tycker jag faktiskt inte...Jag dricker inte för att fly från vardagen, Jag dricker för att det är gott och framförallt roligt. De människor (som jag känner till) i min stad som missbrukar droger är snorungar som i hela sin skoltid har varit störiga, och nu som vuxna är arbetslösa och inte gör något konstruktivt åt sin situation utan istället fortsätter hänga i sina gäng och festar helg som vardag. Där tror jag att knarket för dem är en flykt. Inte alls på samma sätt som alkohol är för mig.

Nja, nu finns det ju lika många anledningar till missbruk som det finns missbrukare ungefär, och ibland är det de "störiga" som missbrukar, men ofta även dem som var "tystast" i klassen, samt de vanliga "partyknarkarna" som bara käkar piller för att det är jäkligt kul.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Burre skrev:

Men nu gör du inte nödvändigtvis skillnad på droger och droger. Du gör skillnad på bruk och missbruk. Det är det som är min poäng; brukar du exvis gräs så är du direkt en kriminell, suspekt människa som per definition inte är det skarpaste verktyget i hela verktygslådan, medans om du däremot brukar alkhol så är du rent av en riktig svensk med hår på bröstet!

Resultatet för brukaren blir samma vid alla droger. Samma blir det för missbrukaren oavsett vilken drog han använder.

På ett personligt plan kan jag tillägga att jag är nykterist sedan 0500 i morse. Jag skall aldrig mer dricka sprit....

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
utan motor, med vanliga trampor anno 1994
Alkohol är också en drog, den berusar, man kan bli beroende av den...men inte bara det, om man har en närstående som har blivit beroende, då dricker man inte ens alkohol längre, det är inte läge för det. För alla dem som drabbas är den här diskussionen helt irrelevant. Om vad som är lätt eller tung drog, om alkohol också räknas... Det som är viktigt är varför? och det är inte alltid man vet det, vem som helst kan drabbas.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Hade alkoholen varit en ny företeelse i samhället hade den omedelbart förbjudits för sina oerhört skadliga verkningars skull. Varje helg blir några tusen kvinnor genompryglade av sina alkoholberusade makar. Några, dvs mycket för många, bir brutalt ihjälslagna. Varje år dör några tusen människor på grund av alkoholen. En del i trafiken, några av medicinska följder, några blir ihjälslagna osv. En mycket stor andel av våldsbrotten i samhället kan utan vidare relateras till alkoholintag - skulle inte inträffat om inte förövaren hade varit berusad. Barnen i alkolholisthem far mycket illa.

Distinktionen alkohol-droger är kulturellt betingad.

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Hacka inte på Steve-O han e ju iskall!. Han lever på att showa med sitt självdestruktiva beteende, och förästen säger dom ju klart och tydligt "DONT TRY THIS AT HOME". Alltså ska man lämna aktiviteter som att stoppa krossat glas innanför förhuden och att knapra pcp åt proffsen!. :fakta
Jag kan inte förstå varför folk i det här landet är så jävla skenheliga?. Att supa sig dyngrak varje helg anses som ett helt normalt beteende som ingen höjer på ögonbrynen åt, men skulle någon "röka på" ibland så blir personen genast klassad som pundare?. Vad tror ni är mest skadligt för kroppen, mariuana som änvänts som läkemedel i 3000 år och förvisso kan vålla psykiska störningar, eller sprit som uppenbarligen är helt ofarligt för kroppen och inte leder till några sociala problem alls?. Nu säger jag inte att ni ska bröja skuta heroin hela bunten, bara att ni ska passa er för att vara skenheliga om ni inte själva spenderar lördagskvällen på pingsvännernas tekalas!. :öl

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
alkohål/andra dråger

Nu när ämnet ändå är uppe (Steve-O) Jag kan inte svara för anfetamin och adra så´nna grejer men gräs är lätt jämförbart med sprit. Att komma och säga att folk blir glada av sprit är en grov generalisering, då Jag råkar bo vid medis på söder och ser hur det står till. Jag är ingen gräsrökare men dricker nästan inte längre heller på grund av de idioter man ser runt om kring.
Jag skämtar inte när Jag säger att 25% av alla i korsningen folkukgag/götg är helt galna en fre/lördagnatt.
Ska de inte bråka så ska de disskutera se´n slår de sönder varenda bil runtomkring vid 4 tiden. -HELT SJUKT.

Jag har väldigt mycke musiker i kompiskretsarna och fördomarna om musiker/harsh stämmer tämligen bra, så Jag vet hur pårökta människor är att umgås med. Detta är precis som sprit individuellt men det är väldigt många som klarar att röka utan att "åka dit". Jag kan tänka mig att det är lika många som med sprit. Ingendera är särskillt kul, men Jag har en farsa som har problem med spriten och mer korka och hjärndöd människa får man leta efter!!
Det handlar om vem som intar mer än vad denne intar. och vad resultatet blir kan man tyvärr se först efter år.

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...