jällp mejj jöra spårrt hojj.cåmm bättre

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
Blå
hEJJ börrjar bli svårt att läsa in läggen på forum et när alla en visas med att i sär skriv a all ting tykker det är tråkitt att sök funk schon en in te fun kar läng re p g a alla i sär skriv ningar mann sitt er ju offta och för sök er sök a rätt på info rma schon menn nu är det näss tann o möjj litt att hitta nått vettit på hemm sidan när jag till eks em pell söker på or dett skinnställ (skinn ställ, för er and ra) så hittar mann messt enn massa inn fo om en gubbe såm heter råssi såm har ställ i blannd när hann åker emm ce på kurviga ban or vill ni jällpa mejj så att det blir lättare att ann vänn da spårtt håjj.cåmm?? :hej

hällsningar från mejj
bland saft och andra söta drycker

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Har du tittat lite väl djupt i dunken ikväll?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jag är dunken, skattefria dunken, jag är vännen hela dagen, jag skänker glödje och ja jag skänker mod...

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
2884005 Jag är dunken, skattefria dunken, jag är vännen hela dagen, jag skänker glödje och ja jag skänker mod...
Du borde lära dig använda kommatecken..:mattias

Edit: Kan inte mer än att hålla med stefur i det han skrev..

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
Blå
Texten är medvetet skriven på detta sätt, försök använda sökfunktionen här på forumet eller läs några trådar så ser ni varför.
Jag drack inte saft i går...
bland saft = blandsaft; kan lätt missförstås som några även nu gjorde ;)

Läs www.skrivihop.nu så förstår ni :D

Peace

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
2884279 Texten är medvetet skriven på detta sätt, försök använda sökfunktionen här på forumet eller läs några trådar så ser ni varför.
Jag drack inte saft i går...
bland saft = blandsaft; kan lätt missförstås som några även nu gjorde ;)

Läs www.skrivihop.nu så förstår ni :D

Peace
Jag undrar hur lång tid det tog att skriva det? :hihi

Kia

Guest
Jag förundras ofta hur dåliga vi svenskar är på vårat eget språk (iaf väldigt många).

Särskrivning och stavfel är vardagsmat på forumet, nästan varje inlägg innehåller antingen det ena eller det andra. Då pratar jag inte ens om svåra ord som nästan är försvarligt att stava fel på utan helt vanliga ord. Många har svårt och veta när det ska vara e eller ä te x, en eller två konsonanter osv
Går inte folk i grundskolan längre? :va

Kia

Guest

Vem har sagt att jag är svensk? :va :D

Men seriöst så är det där mer ett grammatiskt fel. Jag skrev i talform när jag naturligtvis borde ha skrivit i textform och korrekt svenska.

Men det jag syftade på mest i mitt inlägg var grova stavfel som gör att det ser ut som en 7 åring har varit framme och knappat på tangenterna vid datorn.

Du menar vårt. Dessutom är ditt inlägg nedlusat med fler språkliga fel.

Upplys mig....

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
2884306 Jag förundras ofta hur dåliga vi svenskar är på vårat eget språk (iaf väldigt många).

Särskrivning och stavfel är vardagsmat på forumet, nästan varje inlägg innehåller antingen det ena eller det andra. Då pratar jag inte ens om svåra ord som nästan är försvarligt att stava fel på utan helt vanliga ord. Många har svårt och veta när det ska vara e eller ä te x, en eller två konsonanter osv
Går inte folk i grundskolan längre? :va
Japp, bara jag är komplett med alla sorters stavfel :yoparty

Kia

Guest
Du :mad: "vi svenskar", men du kanske menade "ni svenskar" :rolleyes:
:gnissla

:D
Det var uppmärksamt av dig. :pannkyss Du kanske inte har blivit smittad än av SH? :va Eller tillhör du den sälla skaran här på SH som analyserar och dissikerar varje liten bokstav i varje litet inlägg? :D :tummenupp

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Vem har sagt att jag är svensk? :va :D

Men seriöst så är det där mer ett grammatiskt fel. Jag skrev i talform när jag naturligtvis borde ha skrivit i textform och korrekt svenska.

Jaha, du skrev i "talform". Men på min skärm ser det faktiskt ut som text. Jag vet inte hur det ser ut för andra dock.

:D
Det var uppmärksamt av dig. :pannkyss Du kanske inte har blivit smittad än av SH? :va Eller tillhör du den sälla skaran här på SH som analyserar och dissikerar varje liten bokstav i varje litet inlägg? :D :tummenupp

Vet du ens vad som menas med "den sälla skaran"? Och sen menar du säkert dissekerar. Gick du ut grundskolan?

Kia

Guest
Jaha, du skrev i "talform". Men på min skärm ser det faktiskt ut som text. Jag vet inte hur det ser ut för andra dock.

Vet du ens vad som menas med "den sälla skaran"? Och sen menar du säkert dissekerar. Gick du ut grundskolan?

Talform kallas det när man skriver som man talar. Jag tror inte ens att du talar som du skriver? :va Det skulle låta väldigt krystat och överdrivet, tycker du inte? :va

Okej, förlåt att jag använde för dig lite svåra uttryck. Ska hålla det enklare nästa gång så du också kan hänga med. :pannkyss :tummenupp
Jag menade "analysera sönder" ungefär.
Jag gick ut grundskolan och en bra bit till. :tummenupp
Att inte skriva helt gramatiskt korrekt på det här forumet känns inte som någon dödssynd direkt. Men att rätta till de värsta stavfelen gör att det ser ut som någon över 14 har skrivit inläggen. :tummenupp

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
www.r1-forum.com finns en väldigt praktisk stavningskontroll, precis som man kan förhandsgranska inlägget innan man skickar de så kan man göra en stavningskoll.

Har kommit på mej själv med att vara alldeles "för snabb" (slö?) när jag skickar iväg vissa inlägg så det kan vara bra att få en snabbkoll innan, dessutom finns det ju faktiskt de som har läs och skrivsvårigheter.

Men stefur har rätt, den så nerklankade sökfunktionen har ju faktiskt ingen chans att kunna göra jobbet om indatan inte är rätt.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha