JojjeL
Söt som socker.
hejsan. Hade, som sagt tidigare, planerat att åka till tyskland och importera en Honda NSR 125. Men nu när jag kollat runt lite har jag lite svårt att bestämma mig för om jag ska ta en NSR eller en CBR.
Så nu tänkte jag att ni kan hjälpa mig att jämföra dessa så att jag vet vilken som passar mig bäst..
Vad jag vet hittills, är att cbr, tror jag iaf, är större än nsr.
CBR är ju 4takt och har alltså mer bottendrag och kraftigare motor vid lägre varvtal än vad nsr har. Dock antar jag att nsr har högre tophastighet än vad cbr har?
Vad ligger tophastigheten på nsr när den är strypt?
Vad ligger den på CBR när den är strypt respektive ostrypt?
Mina behov är att den helst ska kunna hålla 100-110 strypt. Tror inte jag kommer ha den strypt sen, men inte säker.
Har CBR samma "finesser" som nsr har, t.ex strömbrytare då stödet är nere, centralstöd m.m?
Finns det nån hemsida med mycket både grundläggande och detaljerad information om de båda hojarna?
Tacksam för snabba svar då det är mindre än en vecka tills vi ska åka.
MVH // Jojje!
Så nu tänkte jag att ni kan hjälpa mig att jämföra dessa så att jag vet vilken som passar mig bäst..
Vad jag vet hittills, är att cbr, tror jag iaf, är större än nsr.
CBR är ju 4takt och har alltså mer bottendrag och kraftigare motor vid lägre varvtal än vad nsr har. Dock antar jag att nsr har högre tophastighet än vad cbr har?
Vad ligger tophastigheten på nsr när den är strypt?
Vad ligger den på CBR när den är strypt respektive ostrypt?
Mina behov är att den helst ska kunna hålla 100-110 strypt. Tror inte jag kommer ha den strypt sen, men inte säker.
Har CBR samma "finesser" som nsr har, t.ex strömbrytare då stödet är nere, centralstöd m.m?
Finns det nån hemsida med mycket både grundläggande och detaljerad information om de båda hojarna?
Tacksam för snabba svar då det är mindre än en vecka tills vi ska åka.
MVH // Jojje!