Jämföra CBR125 och NSR125?!

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
Aha va tråkigt. Står ju 80 på de flesta.

Oh rs börjar faktiskt intressera mig mer och mer. Har den ungefär samma utförande som nsr? Centralstöd, strömbrytare i stödet, m.m? är de ungefär lika stora?

Om jag inte är rädd för att skruva? Är det mer meck med en rs? Den ser ju definitivt sportigare ut. Ska ta och kika lite på dem med.

För och nackdelar om man jämför RS med NSR?? nån kunnig? =)

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
JojjeL skrev:
2197972 Aha va tråkigt. Står ju 80 på de flesta.

Oh rs börjar faktiskt intressera mig mer och mer. Har den ungefär samma utförande som nsr? Centralstöd, strömbrytare i stödet, m.m? är de ungefär lika stora?

Om jag inte är rädd för att skruva? Är det mer meck med en rs? Den ser ju definitivt sportigare ut. Ska ta och kika lite på dem med.

För och nackdelar om man jämför RS med NSR?? nån kunnig? =)

NSR=theshit RS=pastamoppe

Nej jag är inte partisk.. :rolleyes:

Nej, RS har nog inget centralstöd, eller strömbrytare i stödet, (vilken NSR har det förresten ? :va)

Motorn håller väl längre på NSRen, kolvbyte ska väl ske vid 1500 mil eller ngt sådant på en RS ? (Antar också att du har läst fler trådar om skurna RS än om skurna NSR.)

Nu har jag ju endast kört olika NSRhojar så du ska nog inte lita blint på mig. Eller jo, gör det förresten, så får vi ännu en NSRägare inom kort. :tummenupp :hihi

Jag tycker alltså att du ska köpa en nyare NSR istället för en RS.

(Hoppas att inte RS-folket hänger mig nu ? :D)

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
Ja det du säger kan vara rätt. Att det ska sitta en brytare på nsr är bara vad jag har hört andra på Sporthoj säga.

Nån som kan intyga det han säger? Själv tycker jag att RSen är mycket snyggare, ser mycket sportigare ut.

Vad är det som gör att RSarna skär egentligen?

Jag hade kanske rätt angående att Honda iaf håller bra kvalité på sina hojar. Frågade Min flickvän om vilken jag skulle ta, hon sa direkt "DEN" när hon fick se RSen.

man ser ju på RSannonserna att de inte har gått lika långt som NSR...
Det finns ju mycket större utbud på NSR vilket betyder att de är populärare. Fast det blir nog NSR ändå..

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
JojjeL skrev:
2198035 Ja det du säger kan vara rätt. Att det ska sitta en brytare på nsr är bara vad jag har hört andra på Sporthoj säga.

Nån som kan intyga det han säger? Själv tycker jag att RSen är mycket snyggare, ser mycket sportigare ut.

Jag hade kanske rätt angående att Honda iaf håller bra kvalité på sina hojar. Frågade Min flickvän om vilken jag skulle ta, hon sa direkt "DEN" när hon fick se RSen.

Det finns ju mycket större utbud på NSR vilket betyder att de är populärare. Fast det blir nog NSR ändå..

RS har en brytare till stödet. Vet inte hur den funkar eftersom min är kapad.

Förra ägaren tyckte nog den var irriterande. :hihi
Det kan ju vara så att man inte kan varmköra den på stödet med brytaren? Det borde ju vara en anledning till att kapa den iaf.

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
JojjeL skrev:
2198035 Ja det du säger kan vara rätt. Att det ska sitta en brytare på nsr är bara vad jag har hört andra på Sporthoj säga.

Din flickvän ? Det är väl inte hon som ska köra. :tungan
Jo klart att RS ser sportigare ut, RS=sporthoj, NSR även nyare modeller=sporttouring.. Fortfarande tycker jag att NSRen är snyggare. :D

Köp en NSR nu va fan.

Den här är läcker.. http://www.blocket.se/vi/8315946.htm?ca=23_7_s :drool

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
stoooffe skrev:
2198244 RS har en brytare till stödet. Vet inte hur den funkar eftersom min är kapad.

Förra ägaren tyckte nog den var irriterande. :hihi
Det kan ju vara så att man inte kan varmköra den på stödet med brytaren? Det borde ju vara en anledning till att kapa den iaf.
Klart du kan varmköra, brytaren i stödet bryter när du lägger i ettan och släpper kopplingen, innan de bryter den inte motorn. Alltså! kan du varm köra den med stödet nere på neutralen=)

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
klart inte hon ska köra den men bara frågade vilken hon tyckte var snyggast.. Jopp NSR blir det. Vill inte hålla på och krångla för mycket med hojen. Nappa på en 10 mil under rostock i tyskland, han ville ha 1.000 euro för den. En 99a, med alla papper på o.s.v. har mejlat honom och hojen verkar finnas kvar hittills iallafall. hoppas den finns kvar tills på söndag då :)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
stoooffe skrev:
2195930 Hur lång är du?

CBRen är nämligen väldigt liten och smal.

Edit:

190 cm stoffe på CBR. :D
När jag satt på en såndär så stack hyvydet ut framför frontkåpan...

No_limit

Gula faran..
Gick med
16 Jan 2006
Hoj
Gixxer 600
JojjeL skrev:
2197245 Oj många svar. Ja ni har definitivt övertygat mig om en NSR. Förmodligen blir det en -97a/ -98a. De flesta ligger ju på runt 1.200 euro. RSen såg ganska intressant med men jag vet att honda är ett kvalitétsmärke och de gör bra, driftsäkra motorcyklar. Aprilia förknippar jag främst med scootrar och mopeder. Fast det är bara min syn på saken, det finns nog mycket jag inte sett och hört.

Varaderon var stor. Förmodligen skön att ha och ser ut att vara mycket mer än 125cc. Dock kan jag tänka mig att den, precis som ni säger, är kass och går skit.

Mr Helmut: Tack för jämförelsen. När det gäller service och sånt har du nog mycket rätt i, och där hade jag föredragit en cbr. Men jag tycker den är alldeles för liten, och känns lite slö. 130 är ju fortare än vad man får köra men jag tänkte mest på omkörningar etc. Köra på motorvägen, bakom en fet lastbil, och inte ha nån chans att kunna komma om den. Det är hemskt. Att köra hoj bakom lastbilar är en dödssynd, vinglar som fan och man kastas fram och tillbaka av turbolensen.

Servicen på en NSR kan jag stå ut med. Har en mckunnig pappa som dessutom har en stor verkstad och där finns allt som behövs för att meka hoj. Plus att jag tycker det är galet skoj att skruva på hojar, dels att jag lär mig nått och dels att man får känslan av "kan själv" :)

Tack grabbar för alla svar. Känns skönt att ha er, annars är jag rädd att jag köper fel och blir missnöjd.

Förästen ingen som vet nått om 125cc hastighetsgräns i tyskland? Får inte nån riktig förståelse för det.

Snälla vadå moppefucko.. :fatta! :fatta! .. Aprilia is the shit..Dom har faktiskt mkt högkvalite på sina grejjer. Det var sämmre förr..men den är ju lätt den snyggaste och roligaste att köra..enligt mej..Snacka med Dp han sitter nog på en del information.. :rofl :rofl

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
Moppefucko? Jag? :p Vad har jag gjort som är moppefucko då? :p hatar moppefuckon. Okey, ska höra med DP ;)

Mycket delade meningar om vad som är bäst.. Ska jag vara ärlig tror jag att jag föredrar RS!

No_Limit som verkar vara så bra på rs, hur är den att köra långa sträckor med, sittställning, ergonomi etc? ingen lust att ha feteont i ryggen när jag kommer hem. Ska överväga att köpa rs. har även läst att det är en av världens snabbaste 125or.. :p

No_limit

Gula faran..
Gick med
16 Jan 2006
Hoj
Gixxer 600
JojjeL skrev:
2199291 Moppefucko? Jag? :p Vad har jag gjort som är moppefucko då? :p hatar moppefuckon. Okey, ska höra med DP ;)

Mycket delade meningar om vad som är bäst.. Ska jag vara ärlig tror jag att jag föredrar RS!

No_Limit som verkar vara så bra på rs, hur är den att köra långa sträckor med, sittställning, ergonomi etc? ingen lust att ha feteont i ryggen när jag kommer hem. Ska överväga att köpa rs. har även läst att det är en av världens snabbaste 125or.. :p

Jag tycker inte att det är så farligt att köra långa sträckor.Körde 70 mil i hälgen..gick kanon..Det är väll inte en extrem körställning på Rs:en tycker jag..Men självklart så sitter du skönare på cbr'en..du vänjer dej i värsta fall..
Moppefucko va väll att ta i kanske..

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
No_limit skrev:
2200802 Jag tycker inte att det är så farligt att köra långa sträckor.Körde 70 mil i hälgen..gick kanon..Det är väll inte en extrem körställning på Rs:en tycker jag..Men självklart så sitter du skönare på cbr'en..du vänjer dej i värsta fall..
Moppefucko va väll att ta i kanske..

Mm. Kan du inte vara så vänlig och definiera "moppefucko" för oss andra ? :)

1.000 euro för en NSR -98, vad blir den totala summan, en hel del tillkommer ju ? Är den ostrypt ?

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
lorkan skrev:
2200962 Mm. Kan du inte vara så vänlig och definiera "moppefucko" för oss andra ? :)

1.000 euro för en NSR -98, vad blir den totala summan, en hel del tillkommer ju ? Är den ostrypt ?

Läste det där med nu. Jag håller med föregående talar och vänligen definera moppefucko, för vi verkar inte ha samma åsikt om vad det är.

No_limit

Gula faran..
Gick med
16 Jan 2006
Hoj
Gixxer 600
lorkan skrev:
2200962 Mm. Kan du inte vara så vänlig och definiera "moppefucko" för oss andra ? :)

Jag sa ju att jag överdrev lite..Förlåt då helt perfekt är jag väll nte dåå :fatta!

No_limit

Gula faran..
Gick med
16 Jan 2006
Hoj
Gixxer 600
JojjeL skrev:
2197245 . Aprilia förknippar jag främst med scootrar och mopeder. Fast det är bara min syn på saken, det finns nog mycket jag inte sett och hört.

Det var nog det som jag lackade på..hmm.sorry.. :huvet :huvet

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
No limit: Som sagt, det finns mycket jag inte sett och hört om aprilia. Missade du den biten? Det låter bra det du säger om RS iallafall. Hittar jag nån bra till vettigt pris kan jag nästan garantera att jag tar en RS. Så misströsta inte ;)

Lorkan: Han skulle skicka den via motoscout24 och med det skulle allt gå på 1100 eur. Fick dock reda på att han inte alls befann sig i tyskland, utan i london, av nån anledning. Jag vägrar dock att köpa nått och få det hemskickat. Ska absolut testa det innan jag bestämmer något.

BTW: Ang moppefuckogrejen. På "moped"biten är jag knappast moppefucko. Hade en moped i ett år, körde den högst 10-15 gånger. d.v.s nästan ingenting alls. Jag är inte sån som skryter och brechar om hur fort hojarna går etc. Okej ni tog mig som ett "moppefucko" då jag berättade om vad JAG HÖRT om pappas tzr, som numera är strypt och såld. Jag testade aldrig själv den i de hastigheter som Pappas kompis påstod att den gav, och det framstod tyydligt i det jag skrev.

Om du nu ens läst det jag snackar om alltså ;)

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200
JojjeL skrev:
2201091 No limit: Som sagt, det finns mycket jag inte sett och hört om aprilia. Missade du den biten? Det låter bra det du säger om RS iallafall. Hittar jag nån bra till vettigt pris kan jag nästan garantera att jag tar en RS. Så misströsta inte ;)

Lorkan: Han skulle skicka den via motoscout24 och med det skulle allt gå på 1100 eur. Fick dock reda på att han inte alls befann sig i tyskland, utan i london, av nån anledning. Jag vägrar dock att köpa nått och få det hemskickat. Ska absolut testa det innan jag bestämmer något.

BTW: Ang moppefuckogrejen. På "moped"biten är jag knappast moppefucko. Hade en moped i ett år, körde den högst 10-15 gånger. d.v.s nästan ingenting alls. Jag är inte sån som skryter och brechar om hur fort hojarna går etc. Okej ni tog mig som ett "moppefucko" då jag berättade om vad JAG HÖRT om pappas tzr, som numera är strypt och såld. Jag testade aldrig själv den i de hastigheter som Pappas kompis påstod att den gav, och det framstod tyydligt i det jag skrev.

Luktar lurendrejeri.

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
JojjeL skrev:
2201091

Det är lugnt Jojje. Du låter som en riktigt bra grabb och hela den här moppefukkogrejen kan vi lägga ner eftersom det inte ens fanns något spår av det.

Kolla om det finns någon i närheten som du kan testa och köra nsren och rsen så kan du bilda dig en egen uppfattning.

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
bra bra.. Trodde jag inte heller, vill bara försäkra mig om att ni inte tycker nått sånt om mig.. :p

Ja det var en fin idé berggren. har tänkt på det innan men inte tagit tag i det. Vart kan man göra det menar du? På en mcaffär, "lura" en annonsör att testköra den, eller hos nån man känner? För jag känner tyvärr ingen som har 125a och jag bor i en del av skåne där det inte finns så mycket sånna 125or verkar det som. De flesta verkar ju ha de äldre modellerna av nsr vilket inte intresserar mig ett dugg.

Men jag ska försöka hitta nått nånstans.

Vikingarockarn: Så sant. Då jag skrev det där var inte för att vara bäst. Jag visste inte så mycket om 125or och jag sa bara det jag hört. Fast efter att ha lärt känna han som sa att den skulle ge 190km/h har jag insett att han överdriver allt som fan.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy