Jämföra derbi gp1 race 125cc och peugeot jet force 125cc

Triccie

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
Honda CBR 125r
Jag ska köpa antingen en Derbi gp1 race eller en Peugeot jet force och skulle då vilja höra bra respektive dåliga erfarenheter av dem. Maxfart, Drar den mycket soppa?
Är den skön att sitta på?:arsele :gnissla , allt! :tummenupp

vilken är snyggast?

25622_0_1_2_jetforce%20125%20abs-pbs_Image%20credits%20-%20Peugeot.jpg

derbi_gp1_race_08.jpg

Last edited:

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Hoj
Monster 696
Jag har en GP1 fast en 50cc, skönaste jag åkt på i hela mitt liv faktiskt!

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
GP1 är snyggast, men varför frågar du oss? Kommer du köpa den som flest tycker är snyggast? Du skulle startat en poll så slipper du räkna själv:)

Triccie

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
Honda CBR 125r
Jag vill veta om någon rekommenderar den ena eller den andra, om det har varit mkt problem med någons kanske. Vill bara ha lite hjälp:) Självklart kommer jag ju köpa den som känns bäst sen men kul att veta vad andra tycker...

Triccie

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
Honda CBR 125r
Men vad rekommenderar ni om man ska ha en sportig modell då? Alla har försökt övertala mig om att jag ska ha en sån modell istället nu ju, så jag vet inte vad jag vill ha:va :tungan

Laddrack

Busmört
Gick med
30 Oct 2007
Hoj
KTM exc 125 sm(SÅLD) Kawasaki KMX 125-02
snyggast får du väl avgöra själv? jag tycker nog gp1 är snyggast fast fan skaru me en b*gpulka till som 125:a? nästan absurt

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
jupp... variatordriven plastanka känns fel om man ska skaffa en 125a... dyr pendlar moped bara. men skulle det va nån av dom så säger jag gp1an också, pegen har mer effekt men den skilnaden är knappt märkbar och den är inte lika snygg. :tummenupp

TinQulion

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2007
Hoj
Derbi Gpr - 07
jag skulle valt Peugeon eftersom jag har haft den ''chargade'' versionen alltså med compressor

Triccie

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
Honda CBR 125r
snyggast får du väl avgöra själv? jag tycker nog gp1 är snyggast fast fan skaru me en b*gpulka till som 125:a? nästan absurt

En tjej bryr sig inte om det är b*gvarning på nåt!:rolleyes:

jupp... variatordriven plastanka känns fel om man ska skaffa en 125a... dyr pendlar moped bara. men skulle det va nån av dom så säger jag gp1an också, pegen har mer effekt men den skilnaden är knappt märkbar och den är inte lika snygg. :tummenupp

Tack:tummenupp

Last edited:

eXter

2 Takter Är Rätta Takter
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
Yz250
En tjej bryr sig inte om det är b*gvarning på nåt!:rolleyes:

Tack:tummenupp

Men de e klart roligare å köra växlat, plus att man håller sig koncentrerad... Variatordrivet e en jävla trafikfara... Köp nå motardliknande 4t as istället...

Triccie

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
Honda CBR 125r
Inte jag iaf! Kör mitt race:yoparty

Men de e klart roligare å köra växlat, plus att man håller sig koncentrerad... Variatordrivet e en jävla trafikfara... Köp nå motardliknande 4t as istället...

Jag får väl se vad jag tycker om att köra växlat nu när jag ska köra upp. Har aldrig kört mc som man växlar innan:hojcbr. Men jag får se vad jag bestämmer mig för då:)

Last edited:

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Inte jag iaf! Kör mitt race:yoparty

Jag får väl se vad jag tycker om att köra växlat nu när jag ska köra upp. Har aldrig kört mc som man växlar innan:hojcbr. Men jag får se vad jag bestämmer mig för då:)

Kanske dax att pröva det då... :va annars lär du ju kugga direkt på uppkörningen om du inte har någon vana vid växlat :näsblod

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!