Hej
, Nu var det dags att köpa en hoj. Jag är helt ny innom området och har väldigt svårt att bestämma mig. Men valt ut 2 som jag gillar, SXV 550 och 690 SMC. Jag har läst igenom både sxv 550 tråden på en miljard sidor och 690 smc tråden
. Där båda värkar var den bästa. Jag har även vart runt i mc butiker där de säljer båda hojjarna men de försröker bara sälja sin hojj.
..
Så jag tänkte vända mig till er här, ni verkar veta mycket om era hojjar. Jag skulle vilja ha en jämnförelse mellan SXV 550 och 690 SMC.
Jag vet att SXV riktar sig mer åt banan och att det är lite mera meck med den, men kanske är de värt för vad man får ut? hur stor skilnad är åkandet mellan de två?
Vilken är det bäst drag i?
Det är nästan 150 cc mellan dessa 2 och båda har direktinsprut, så SMC borde ju dra ifrån SXV ganska lätt?
SXV har ju en billigare försäkring(lw) men kostar mer att ha, medans SMC har en dyrare försäkring men är billigare att köra, kanske går detta jämnt ut?
Det var alt jag kom på just nu men det kommer förmodligen mera.
Tack i för väg =)
Mvh johan
![Party :yoparty :yoparty](/img/smilies/nya/yoparty.gif)
![Gnissla :gnissla :gnissla](/img/smilies/gnissla.gif)
![Tungan :tungan :tungan](/img/smilies/crazya.gif)
Så jag tänkte vända mig till er här, ni verkar veta mycket om era hojjar. Jag skulle vilja ha en jämnförelse mellan SXV 550 och 690 SMC.
Jag vet att SXV riktar sig mer åt banan och att det är lite mera meck med den, men kanske är de värt för vad man får ut? hur stor skilnad är åkandet mellan de två?
Vilken är det bäst drag i?
Det är nästan 150 cc mellan dessa 2 och båda har direktinsprut, så SMC borde ju dra ifrån SXV ganska lätt?
SXV har ju en billigare försäkring(lw) men kostar mer att ha, medans SMC har en dyrare försäkring men är billigare att köra, kanske går detta jämnt ut?
![Va?? :va :va](/img/smilies/nya/confused.gif)
Det var alt jag kom på just nu men det kommer förmodligen mera.
Tack i för väg =)
Mvh johan