Jämrans huliganer i S-vall!

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Lilla mantorp challange :tummenupp

Nu på Onsdag, i värsta rusningstrafik, kl 1600 kör vi årets upplaga av LM-challange.

Nytt för i år är att vi kommer att köra med flaggor och laptimer, depåtavlor kommer att finnas får utlåning. Personlig säkerhetsutrustning, bra däck och bromsbelägg ger tidstillägg. Avsaknad av körkort eller indraget körkort ger pole position.

Gridshow kommere att hållas i centrala Sundsvall. Istället för vanlig stillastående presentation av av förarna kommer deltagarna att bjuda på hårresande bakhjulsåkningar genom skymda fyrvägskorsningar med lika många övergångsställen.

Tävlingen och gridshow kommer att filmas. filmen kommer sedan att säljas på högstadieskolor i Sundsvalls kommun. Syftet med försäljningen är bl.a. att rekrytera fler sporthojsförare med gott omdömme. Vinsten kommer oavkortat att gå till lobbygruppen "Fri RR på våra allmänna vägar", en grupp som arbetar aktivt för ett avskaffande av trafikpolisen.
 
Last edited:

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Sxv 550 -07
Jamen tjena du har stor koll Peter Janulf, ord-förande för Bushmen Riders MC. Jag har åkt hoj sen -96 och jag är en av dom som inte är med i nån klubb (om nu inte pressbyrågänget räknades då) d.v.s en buse och showoff då. Men det är väl din uppfattning av mig. Men jag kan berätta lite om mig, jag har kört bana sen -97 både i sverige och finland och det är väl så att det blivit nåt varv på "lilla mantorp" också. Har även varit på en del träffar och festat och umgåtts med andra bikers men en stor del av hojåkningen är ute på allmänväg för det är så kul att åka hoj så det gör jag så ofta som möjligt + att träffa alla dessa människor nere på bänken gör livet roligare. Jag tycker det är väldigt roligt att träffa alla dessa nya människor som dyker upp varje år, fast det vet ju inte ni nåt om för ni sitter väl i eran klubbkåk och beundrar eran ratbike och hoppas att den ska funka till nån träff i år så ni kan få supa skallen av er :fyllisar för det är väl det ni lever för och inte hojåkningen i sig. Ja det är en bild av Bushmen Riders MC som finns av er ute på stan, fast nu vet jag ju bättre då man vart med ett tag så det är inget jag skulle gå ut med i tidningen och även om jag inte visste bättre så skulle jag inte göra det ändå för jag skulle inte påverka nån positivt med ett sånt uttalande vilket jag hoppas var din anledning till ditt uttalandet.

Jag skulle även kunna påstå att busåkningen vid OBS har dött ut sen Mittsverige banan kom till stan för det är där vi kan njuta av kurvkörning nu för tiden och slippa dessa vanliga grusiga och hala vägar, men som sagt så tycker jag du inte har nån koll på vad du säger och det är ditt misstag.

Kanske skulle säga till Madeleine Brohlin att läsa lite på eran hemsida typ på klotterplanket, supa,supa,party,party :hihi


Synes på Delta Träffen jag är förmodligen den där fulla killen i ett Raceställ :fyllisar
 
Last edited:

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Abloy skrev:
Anderstorp challange :tummenupp

Nu på Onsdag, i värsta rusningstrafik, kl 1600 kör vi årets upplaga av Anderstorps challange.

cut, cut, cut


Vart anmäler man sig? Jag kan åka naken, får man pluspoäng för det?
Kan även ta med polarens 2-åriga son på hojen (han väger inte så mycket så det skall gå bra, om vi monterar honom lågt.)
Om man kör dubbat, och det gnistrar sådär fränt, får man ligga med Märta från Wifsta då? Frågorna är många, svaren få? (Hört rykten om att Kjell Lönnå skall vara speaker, sant? Isf respeCkT!)
 

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Sxv 550 -07
Har lagt en länk där på bushmens sida hit så han kan få svara......

Kanske dumt eller.
 
Last edited:

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
loser skrev:
Vart anmäler man sig? Jag kan åka naken, får man pluspoäng för det?
Kan även ta med polarens 2-åriga son på hojen (han väger inte så mycket så det skall gå bra, om vi monterar honom lågt.)
Om man kör dubbat, och det gnistrar sådär fränt, får man ligga med Märta från Wifsta då? Frågorna är många, svaren få? (Hört rykten om att Kjell Lönnå skall vara speaker, sant? Isf respeCkT!)

Klart att du ska ha polarens kille på hojen, ingen har väl dött av lite friskluft, tänk bara att en hjälm till en sån liten kille viktar ner grymt mycket, men du gör som du vill.

Märta är bara kranskulla, hon kör inte hoj så hon föraktar vi. Hon kan du göra du vad du vill med.

Sen ett sista råd, fråga inte vad andra tycker. Det är mesigt.
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Abloy skrev:
Klart att du ska ha polarens kille på hojen, ingen har väl dött av lite friskluft, tänk bara att en hjälm till en sån liten kille viktar ner grymt mycket, men du gör som du vill.

Märta är bara kranskulla, hon kör inte hoj så hon föraktar vi. Hon kan du göra du vad du vill med.

Sen ett sista råd, fråga inte vad andra tycker. Det är mesigt.

Självklart kommer barnet att ha nytömda blöjor, och så lite skydd som möjligt (tror att det räcker med blöjor faktiskt), jag hade inte tänkt att vurpa ändå. Vurpar gör bara hojtjuvar, skenförsäkrare och kriminella badvakter!

Bara kranskulla? Det är ju skitfräckt ju. Hon känner säkert alla kändisar i hela sundsvall! Hört rykten om att hon dansade i en Melodie MC video i början på -90 talet, grymmt med fett!

Måste alltid fråga vad andra tycker! Jag har ingen egen åsikt och drömmer om att bli accepterad och älskad av andra människor. Eller vad tycker du???
 

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
loser skrev:
Självklart kommer barnet att ha nytömda blöjor, och så lite skydd som möjligt (tror att det räcker med blöjor faktiskt), jag hade inte tänkt att vurpa ändå. Vurpar gör bara hojtjuvar, skenförsäkrare och kriminella badvakter!

Måste alltid fråga vad andra tycker! Jag har ingen egen åsikt och drömmer om att bli accepterad och älskad av andra människor. Eller vad tycker du???

Jag tror mer på dambinda för stringtrosor, fäst med gaffatejp.
 

Bear

Snart så.......
Gick med
19 Jun 2003
Ort
Knivsta
Hoj
Avställd klassiker.
Abloy skrev:
Lilla mantorp challange :tummenupp

Nu på Onsdag, i värsta rusningstrafik, kl 1600 kör vi årets upplaga av LM-challange.

Nytt för i år är att vi kommer att köra med flaggor och laptimer, depåtavlor kommer att finnas får utlåning. Personlig säkerhetsutrustning, bra däck och bromsbelägg ger tidstillägg. Avsaknad av körkort eller indraget körkort ger pole position.

Gridshow kommere att hållas i centrala Sundsvall. Istället för vanlig stillastående presentation av av förarna kommer deltagarna att bjuda på hårresande bakhjulsåkningar genom skymda fyrvägskorsningar med lika många övergångsställen.

Tävlingen och gridshow kommer att filmas. filmen kommer sedan att säljas på högstadieskolor i Sundsvalls kommun. Syftet med försäljningen är bl.a. att rekrytera fler sporthojsförare med gott omdömme. Vinsten kommer oavkortat att gå till lobbygruppen "Fri RR på våra allmänna vägar", en grupp som arbetar aktivt för ett avskaffande av trafikpolisen.


:rofl :rofl :rofl

//B
 

ICEbreaker

The Devil Rides With Me
Gick med
10 May 2004
Ort
hyreslägenhet?
Hoj
Österikist
"Dom kallades för Pressbyrångänget"... det är juh bland det roligaste jag hör på åratal :rofl

Men nu när dom nämner LM kanske man skulle upp och skrapa lite nån dag, all publicitet är bra publicitet :D .....................Pressbyrångänget har svårt att släppa det asså :rofl
 

VORmannen

Ny medlem
Gick med
16 May 2005
Ort
SUNDSVALL
Hoj
VOR530EN & KTM950Adventure
Tjena sig "Tomasol", kul med ditt anonyma inlägg.
Misstänker att du tog åt dig på något vis, undrar förstås genast varför...
Om du läser artikeln igen så ser du kanske att det nämns att det varit mer bus och att det nuförtiden är lugnare. Inget konstigt med det. Saker o ting går såsom vågorna, dvs. upp o ner. Jaja nog om det. Tidningen har i vilket fall ej skrivit exakt som jag sa i intervjun.

Om Bushmen Riders:
Nog har vi fester alltid, men tänkte också hjälpa dig med lite info om vad det är för "små" grejor vi pysslar med.
Vi är den klubb som har flest aktiva inom SMC:s hojåkningsverksamhet i Y-län såsom t ex Avrostningen.
Klubben startade RR-funktionärsutbildningar i Sundsvall för ett antal år sedan, för att så småningom på sikt ta hand om RR-tävlingar. Under resans gång kom nya intressenter in i bilden o fortsatte arbetet till det som idag kallas NRS (Norra Roadracing Sällskapet). Nu mer medverkar många medlemmar från Bushmen Riders MC där. Vi har en hel hög med licensierade RR-funktionärer som jobbar dels på MittSverigebanan, Karlskoga med fler.
Vi är arrangör av Norrlands största MC-träff (med drygt 700 som tältar), legendariska Deltaträffen, där vi i år kommer att ha ett 25-års jubileum.
Vi har förstås även en hög med licensierade Enduro-förare, och vi är naturligtvis SVEMO-anslutna.

Och sen åks det på träffar såsom alla andra, oftast i samband med MC-semestrar. :)

Mvh Peter
 

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Sxv 550 -07
VORmannen skrev:
Tjena sig "Tomasol", kul med ditt anonyma inlägg.
Misstänker att du tog åt dig på något vis, undrar förstås genast varför

Det är ju inget du behöver misstänka eller undra över då det står att jag har varit ute och åkt med pressbyrågänget och jag åker forfarande typ med bänkengänget eller banåkargänget eller hemmaifrångänget beror lite på vart man träffas :lol

Och ja jag visste redan allt ni gör i eran klubb och nu även några fler troligast.

Jag säga att det skedde inte några olyckor vid dessa pressbyrågäng åkningarna vad jag kan minnas.

Fakta eller förtal det var det jag reagerade på....

MVH Tomas
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
VORmannen skrev:




Om det nu är så att tidningen inte har skrivit som du sa Peter, vilket faktiskt inte är helt ovanligt, så borde vi ju kunna få se en rättelse i morgondagens tidning?

Jag brukar bara skratta åt sådana här artiklar i tidningarna, för det finns ju egentligen inget annat att göra.

"Förekommer bus", klart som f*n att det gör.
Men dom allra flesta har ju för vana att göra det där det inte är någon trafik. Industriområden och mindre trafikerade rakor. Och visst kan man trycka på
bakhjulet ut ur nån korsning om vägen ändå är fri. :banana



Men summa sumarum, man åker hoj för att ha kul. Sen beror ju det på personen i fråga vad som är kul.
 

hoj är frihet

Ny medlem
Gick med
16 May 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
Trajja 955
Tjena !
Utifrån allt som sagts så tycker jag att det är lite mycket "höna av en fjäder"
Vi är ju ändå ett gäng som har hoj som intresse. :hihi
Att det förekommer "bus" det är ju solklart.
Man är ju ingen ängel själv heller...
Det är ju vad de nitiska personerna i de flerfärgade bilarna har att säja till oss vid vägkanten som räknas i slutändan..
LM är en trevlig plats för ett snabbis.. men Midlanda banan är ett måste för att känna hoj och hästkrafterna fullt ut. :)
Så jag rekomenderar de som känner att dom har stora behov för att öppna spjällen, börja kör på bana.. (detta är för dom som inte kört bana förr) :D

Bushmen riders ska nog inte klassas som en klubb som bara super och kör ratbikes.
Mycket trevliga och ordningsamma, se bara på träffen deras.
Dom hade aldrig haft en sån bra träff om inte det fanns dessa eldsjälar i klubben..
Visst förekommer det fester, men vem är inte på fester ??? :fyllisar

Jag har åkt med dom på träff, det var det roligaste gäng som man kan ha åkt med :tummenupp

Syns på deltaträffen !!
Live to ride, ride to live....
 

sniss

Harder Better Faster Stronger
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Yamaha Super Tenéré
Tomasol skrev:
...Jag säga att det skedde inte några olyckor vid dessa pressbyrågäng åkningarna vad jag kan minnas...

Frågan var väl snarare lämpligheten i att använda allmän väg som sitt förstahandsval när det gäller att köra sportigt.

Omdömet hos våra fyrhjulade "vänner" brukar sällan vara det bästa. Inte första gången jag hör bilister svära över oss hojåkare, och hur vi "plötsligen" dyker upp bakom dom. Sedan att det var fyra timmar sedan dom senast tittade i backspegeln är inte ett argument som biter på dom.

Vi kör inte bara åt oss själva, men även åt alla andra plantor som befinner sig ute i trafiken och leker trafikant. Det är inte för inte som vi har två hjul och dom har fyra. :)
 

164 på rullen

Fast kanske ändå inte ?? ;-)
Gick med
29 Apr 2004
Ort
I Metropolen Allsta
Hoj
Gixxer 03 / Trimmad snöslunga
Hmmm Tomasol är ju kul att åka med ........
Peter är ju min President .....
LM är rätt kul att köra ........
Man blir såååå splitrad..... ;-)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top