Låter ju som en riktigt rolig semestervecka!
Vet alla i Supermoto sektionen om det här? Så sjukt bra idé att vi måste pusha på stenhårt.
Machké jag tycker din idé med 3 träningar och 3 race är optimalt. Kan inte bli bättre! Avslutningsfest sista dagen och ev. prisutdelning i "serien".
Frågan är bara då att ska en sån här grej bli av och man ska få stor uppslutning måste det ju ändå spikas relativt tidigt. T.ex Mars kanske när man måste börja bestämma semestrar o.sv på arbeten???
Jag är jättepositiv iaf!
Jag har mailat ägarna toll Molanda banan. Är det nånstans det kommer uppstå patrull så är det där pga av ljudkrav.
Dom är positiva men vill gärna ha lite mer info. Och det tänkte jag att ni vet mer om det här än mig.
Så, mer info om, säkerhetsupplägg, miljö etc.
Banan måste väl bes av Svemo, men det blir rent asfaltsupplägg kan jag tänka mig med en chikan på långrakan. Ev, kanske man kan göra ett spår genom skogen om man har framförhållning, men jag är skeptisk till att nån bekostar det för 1 tävling/år.
Finns det någon Svemo-ansluten klubb på området eller drivs den helt i privat regi? Är det någon MC-verksamhet på området idag eller har varit?
Ja, banan måste besiktigas. Bara av att sett bilder så känns det inte som några svårigheter att klara de säkerhetskrav som gäller. Avåkningszoner mm. ser ju väl tilltagna ut mm. Det finns en del annat som ska uppfyllas oxå om man tänker sig att besiktiga anläggningen som en permanent tränings- och tävlingsbana. Men eftersom träning inte känns aktuellt så kan man även besiktiga som en temporär bana. Säkerheten kring banan ska bedömas lika dant, men jag antar att man slipper undan miljöcentifiering bl.a.
Ljudet är ju ofta ett gissel och tyvärr inget vi heller kan påverka för en unik tävling. Dock handlar det ju om ett unikt event, dagtid och ev. även på en vardag vilket kan vara till vår fördel. Man kan ju även tänka sig att hoppa över träningsdagen och bara köra en dag med race.
Hur känsliga dom är för ljud kan dom ju egentligen bäst svara på själva.
Vill dom/du veta mer så är det bara att ta kontakt direkt med med eller någon annan i sektionen så bistår vi med hjälp/info efter bästa förmåga.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|