TTR skrev:Någon mer än jag som inte haft hoj mellan 18-20 år pga protest mot korkade regler?!
Jag ska börja köra hoj igen 9 juli då jag får mitt tyngsta kort. =)
TTR skrev:Någon mer än jag som inte haft hoj mellan 18-20 år pga protest mot korkade regler?!
Zeb_Macahan skrev:Korkade? Knappast!
Personligen tycker jag att det borde vara en stegvis höjning av tillåten effekt åren efter att man har tagit kortet oberoende ålder. Ex:
år 1-2 25Kw
år 3-4 50 Kw
år 5-6 100 Kw
sen obegränsat.
skulle nog minska olyckorna ordentligt om man samtidigt skärpte straffet för fusk!
//jaG
c9h13no3 skrev:Det som jag däremot tycker är helt värdelöst är att det är så många som fuskar att man inte får billigare premie FAST man kör strypt!!!
Dez skrev:Med mellankort och mellanhoj kan man försäkra efter strypt effekt hos bilsport&mc.
PULVER skrev:och vad är det för straff om man kör 1. tung-mc med mellankort?
2. strypt på papper men ej i verkligheten?
fredrik, nyfiken bara
c9h13no3 skrev:Jaså?! JÄTTETACK FÖR INFON ISF!
Tyckte jag läste något annat där när jag kollade förut. Det låter ju toppen!!! Hade gett upp hoppet nästan. Du är min hjälte!!! Minst!
c9h13no3 skrev:Jaså?! JÄTTETACK FÖR INFON ISF!
Tyckte jag läste något annat där när jag kollade förut. Det låter ju toppen!!! Hade gett upp hoppet nästan. Du är min hjälte!!! Minst!
PULVER skrev:jag ringde och hörde med dom om just det och fick svaret
att dom inte försäkrar sporthojar nyare än -94
pga det ökade antalet olyckor i dom klasserna men du kan ju alltid prova
tror du får samma svar. /fredrik
Dez skrev:Det låter ju mysko
Det har ju alltid varit så att alla bolag måste erbjuda trafikförsäkring.
Bilsport har då haft som princip att bara teckna trafik för klass 7 hojar för 24700:-/år (vilket även min gamla häck från -91 skulle kostat)
cRoC skrev:Straffet är endel böter och indraget körkort.. Vill ni veta hur stor risken för att torska är så kan ni söka
Och nej det där om att trafikförsäkringen inte gäller om man kör olovligt är skitsnack, den gäller alltid sålänge man inte är rattfull etc.. (Däremot kan man få problem med vagnskadeförsäkring, om man har en sådan)
Personligen tycker jag att det borde vara en stegvis höjning av tillåten effekt åren efter att man har tagit kortet oberoende ålder. Ex:
år 1-2 25Kw
år 3-4 50 Kw
år 5-6 100 Kw
sen obegränsat.
skulle nog minska olyckorna ordentligt om man samtidigt skärpte straffet för fusk!
//jaG
Dvdmaster skrev:Hoppas att det var/är fler en du som håller denna typ av "protest",
Har de ändrat reglerna ännu
c9h13no3 skrev:Håller faktiskt med dig. Är 19 år och håller på att ta hojkort.
Ok att det känns lite trist att man inte får köpa den hojen man själv vill och sen själv avgöra hur man ska köra, men det är ju om man tänker efter en vettig regel som jag förstår tanken bakom.
Sen man började köra hoj så har man ju fått en större respekt för det och den behöver nog höjas ett par snäpp till innan man ska köra obegränsad.
Det som jag däremot tycker är helt värdelöst är att det är så många som fuskar att man inte får billigare premie FAST man kör strypt!!! Det känns ju helt sjukt?! Förstår varför det är så men borde vara hårdare straff för fusk istället... Själv tänkte man ju faktiskt köra strypt å lära sig hantera hojen ordentligt innan man kör någon värsting. Har ingen lust att bli "en i statistiken" och bidra till ännu högre premier...
Men men, det är min åsikt...
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |