Zeb_Macahan skrev:
Mogen? Ja!
Erfaren nog att hantera 180 hästkrafter direkt från start? Nej!
Det kommer inte som en överraskning att en 40åring är mognare, men finns en regel ska den rakt över gälla alla, annars blir det som nu, folk väntar tills dom är 21 (som jag gjorde) och tar tungt med en gång....
//jaG
Jo. En 30/40-åring är betydligt mer kapabel att direkt hantera en 180-pållars burk från start än en 20-åring, just beroende på mognad. Visst finns det undantag (på båda hållen), men för det stora flertalet är det så.
Om du inte tror mig kan du ju fundera över hur många 30/40-åringar som känner ett brinnande begär av att få maxa ur rettan på baken förbi korvmojen där Lisa, 17, sitter tillsammans med ens polare.
Eller att direkt man fått kortet dra ut på E4:an och pressa bågen i 300+ tills vägen svänger medan bågen går rakt fram.
Man behöver inte vara erfaren för att på ett säkert sätt framföra en MC med 180 hästar. Det är en vanlig missuppfattning. Det krävs bara att man kör med insidan av pannbenet.
Man kan naturligtvis inte ha samma regler för alla eftersom man skiljer sig åt så in i helskottas mycket beroende på ålder. Det är därför det finns åldersgränser.