Jävla helvetes Svensk direktreklams mobiluppringning

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
Man är inte ens förskonad telefonterrorn fastän man bara har mobiltelefon. Hittills har telefonförsäljare av hävd inte ringt mobiler, men det är alltmer på väg åt helvete. Och vad värre är, det verkar inte finnas något sätt att undslippa, typ NIX-registret.

Jag hatar innerligt Svensk Direktreklam som har börjat ringa mig i tid och otid. SDR har dessutom alltid ovanan att ringa precis när jag är utomlands också så att jag dessutom måste BETALA för skiten. Då det en gång hände sig så att de ringde medan jag var inom Sveriges gränser upplyste jag dem om min uppriktiga önskan att aldrig mer bli uppringd av dem. Men det gick inte, eftersom de slumpar numren.

Jaha. Så det finns inget att göra åt? Förutom att spränga deras kontor....

Last edited:

Dr.Bike

Guest
dÅmM skA dÖÖÖÖ! :kulspruta

Fakum: De ringer upp tjejen titt som tätt, från nåt jeffla betalnummer oxå (nej hon har aldrig svarat, men däremot kollat upp numret...) är detta månne inte olagligt? Huvuddelen av tjejjor är väl så nyfikna att de svarar antar jag, och har de ringt 388.463 personer och varje människa som svarar får betala 2 Kr för att svara, så då blire pengar ja!

Säg bara till när vi ska spränga deras callcenter så kan jag biså med lite kunskaper i ämnet...

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Jag brukar skicka ett mejl till företag som ringer och be dem ta bort mitt nummer ur sina system. Funkar oftast.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Så fort en telefonförsäljare ringer så svarar du, var trevlig i drygt 20-30sek och "locka in honom" i samtalet. Sen helt abrupt säger du bara åt honom att lugna 10sek varpå du stoppar telefon i fickan och fortsätter som inget hänt! Dom som är riktigt ihärdiga hänger kvar i över 5min innan dom lägger på, spec. om dom hör att du gör något i bakgrunden.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag har varit sjukt otrevlig när de ringt så senaste åren har det varit lugnt och tyst.

• Gilla
Reaktioner: R2

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
...svarar du på okända nummer?

Ja, bl.a. eftersom jag som student kontinuerligt söker jobb och extraknäck. Det går inte an att programmera in X antal företags samtliga telefonnummer...

Men också för att det kan vara vad som helst, det kan vara sjukhuset som ringer för att meddela att nån nära anhörig råkat illa ut, en polare som ringer från okänt nummer pga. dött batteri/mobilproblem sammanfallit med annat bekymmer.

Last edited:

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Endast de ytterst ensamma gör så. :(

ojdå.

det kanske är på plats att en tråd skapas för dessa ensamma som på så sätt kan utbyta tel.nr med varandra och på så sätt känna sig mindre ensamma?

Ja, bl.a. eftersom jag som student kontinuerligt söker jobb och extraknäck. Det går inte an att programmera in X antal företags samtliga telefonnummer...

Men också för att det kan vara vad som helst, det kan vara sjukhuset som ringer för att meddela att nån nära anhörig råkat illa ut, en polare som ringer från okänt nummer pga. dött batteri/mobilproblem sammanfallit med annat bekymmer.

jag förstår.

men...jag vill vara optimist och få dig att inse att det kan också vara för att berätta att du just vunnit nåt fett så det inte bara är massa negativa saker.

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Inga problem, bara att trycka bort i samma ögonblick som man hör "hej, jag heter Lisa och ringer från...". Klart!

Radiotjänst ringer titt som tätt. Som om jag skulle svara, liksom. :rofl

• Gilla
Reaktioner: R2

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Hoj
R1
dÅmM skA dÖÖÖÖ! :kulspruta

Fakum: De ringer upp tjejen titt som tätt, från nåt jeffla betalnummer oxå (nej hon har aldrig svarat, men däremot kollat upp numret...) är detta månne inte olagligt? Huvuddelen av tjejjor är väl så nyfikna att de svarar antar jag, och har de ringt 388.463 personer och varje människa som svarar får betala 2 Kr för att svara, så då blire pengar ja!

Säg bara till när vi ska spränga deras callcenter så kan jag biså med lite kunskaper i ämnet...

Finns det betalnummer där man får betala om man svarar? :va:va:va

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Näe, däremot finns det betalnummer som ringer upp och automatiskt lägger på precis när du svarar.

Dom som då är obotligt nyfikna ringer då upp för att höra vad det var, och vips har dom ringt ett betalnummer som kostar 100:- per påbörjad minut.

Dr.Bike

Guest

Ingen aning, men de vill väl att man ska ringa upp, och DÅ kostar det väl plenty gissar jag.

Numret var iaf: 033-3231721

Och det var från ett "företag" som kallade sig Prognosia

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...