Jävla helvetes Svensk direktreklams mobiluppringning

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Ingen aning, men de vill väl att man ska ringa upp, och DÅ kostar det väl plenty gissar jag.

Numret var iaf: 033-3231721

Och det var från ett "företag" som kallade sig Prognosia

Ett Boråsnummer. Det måste vara #Space som stöter på din tjej.:tungan

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jag har jobbmobil med delad faktura och slår ett prefix när jag ringer privat. Numret som visas när jag ringer är ett 08-nummer (mitt jobbnummer). Ett tag valde jag att ha hemligt nummer eftersom kompisarna tänkte att "jag känner ingen jävla 08:a, måste vara nån jävla bla bla bla". Problemet blev dock värre eftersom ännu färre svarar när man ringde från hemligt nummer. :)

Fördelen med delad faktura/jobbmobil är dock att mitt nummer inte är listat, alltså är det inga nasare som ringer mig. :tummenupp

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Klart dom kan ta bort dig ur listorna.
Du ser till att registrera ditt telefonnummer hos NIX. Det ska gå även med mobilnummer om det inte är en företagsmobil.
Sen när du blir uppringd så påpekar du att du är ansluten till NIX och att dom begår ett lagbrott genom att ringa till dig. då kommer dom att ta bort dig ur listorna.

Företagen som sysslar med det här har ett CRM system i någon form i grunden för sina listor om vilka som sa ringas upp. Samtliga CRM system som finns har möjligheten att notera när man kontaktat någon, vad som sades, om intresse finns och om det är någon som helst ide att ringa personen igen.
Men dom är inte så intresserade av att ta bort dig ur rullorna så då säger dom att det inte går att ta bort dig trots att det i själva verket är så enkelt att dom sätter en flagga på din post i sitt system.

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
Inga problem, bara att trycka bort i samma ögonblick som man hör "hej, jag heter Lisa och ringer från...". Klart!

Radiotjänst ringer titt som tätt. Som om jag skulle svara, liksom. :rofl

Och det gör jag också. Men det känns extra sunkigt att de ringer när man är i Polen/Storbrittanien/Marocko så att det där 10-sekunders-samtalet, förutom att vara irriterande, kostar mig en tia i svars- och minutkostnader på mobilen.

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Hey, jag tjänar ju pengar på det.

Dessutom har jag möjlighet att ge ganska många studenter som någon tex nämnde i tråden att tjäna lite extrapengar.

Är det dåligt?
Ni kan väll varjefall vara trevlig och avböja dom vänligt?

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Fråga direkt om det är ok att samtalet spelas in och att de kommer faktureras xxx kr för varje minut av din tid de upptar. Var nog med faktureringsadressen... ;)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...