Jävla låtsaspoliser vad ska man göra?????

Ninja man

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Kawasaki ZX9R NINJA
Jag och polaren åkte i dag utmed gamla boråsvägen i Härryda i dag, vi kör i fatt en mc med skjuts som ligger och tråkar bakom en saab. Polaren ligger ca 60 meter framför mig och börjar en omkörning det är fri sikt ca 200 meter inget möte så jag hänger på polaren passerar saaben och när jag skall passera i ca 110 knut SÅ BLINKAR FANSKAPET VÄNSTER OCH GER SIG ÖVER I DEN FIL JAG HÅLLER PÅ ATT KÖRA OM I :kocko guds försyn och reflexer gjorde att jag klarade mig från diket men det var inte roligt att slicka kantlinjen på fel sida vägen i 100 knut. Jag bromsade ner och tittade om han väjde för något men nix och han skulle inte svänga heller. Resultatet blev att jag låg framför honom i 30 och när han skulle köra om så gasade man lite försiktigt så han kunde ej köra om lilla mig :rolleyes: polaren hade inte fattat vad som hänt så efter en liten stund gasar jag i kapp honom och möter honom förklarar vad som hänt. snabb diskussition och vi försöker att stoppa saaben och prata med :pangihuve men han vägrar att stanna så vi släpper förbi honom och följer vad gör han då jo IDIOTEN TVÄRNITAR polaren lyckas precis att få stopp innan saabens arsele vi fortsätter att följa nu skall vi bara :smasha och få honom att :Bugar till slut stannar han i Landvetter C Vi börjar med att ge honom några väl valda kommentarer och förklaringar på hur han beter sig i trafiken :mattias och i fråga sätter hans betende och agerande som "låtsas polis" vad gör fanskapet HAN NEKAR TILL ATT HA GJORT NÅGOT och säger "pojkar vi glömmer det här jag bryr mig inte om hur ni kör" då började det att brinna i huvet på mig jag frågade om han haft en nära döden upplevelse nån gång och påpekade att jag hade en tio min tidigare. Hans svar "jag förstår inte vad du pratar om jag har inte gjort något". Vad gör man jag ville bara :kulspruta :död men det slutade med en burnis och gummisprut på deras fina kläder och i väg att prata med honom var som att :huvet :huvet :huvet men en tanke vaknade i mig som jag undrar över :confused: hur många hojolyckor beror egentligen på dessa "LÅTSAS POLISER" som bevakar våra vägar medelst hjärndöda manövrar som får en guldfisk att bli nominerad till nobellpris. Kanske lite filosofiskt men man undrar ju?

// Ninja man

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Lät ju inte som ni var så mycket mognare. Men jag förstår dig, man blir förbannad.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Usch. Du vet inte vad det var för regnummer på biljäveln? Så man inte råkar ut för samma sak, eller iallafall kan försöka undvika det.

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
Behöver jag förklara vad jag skulle gjort :huvet
pang på bara... fiii fan

Ninja man

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Kawasaki ZX9R NINJA
FUBAR skrev:
Lät ju inte som ni var så mycket mognare. Men jag förstår dig, man blir förbannad.

Även om vi inte reagerade världs moget så utsatte vi inte honom för livsfara men vad f*n ska man göra :)

Ninja man

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Kawasaki ZX9R NINJA
unlock26 skrev:
Behöver jag förklara vad jag skulle gjort :huvet
pang på bara... fiii fan

Jag lovar lusten fanns polaren ville sparka av backspegeln i farten för honom men jag fick styrt undan det bättre att vara passiv och ha så mycket rätt på sin sida som möjligt

Trött

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
R1
Dessa självgoda privatpoliser har jag mött, ganska så ofta denna sommar,enda alternativet att möta dom är, stäng av hojen vid ett rödlyse och gå fram till bilen, så låser dessa herrar+50 dörren och vill inte prata med dig, och kanske dom minns detta till nästa gång dom vill"leka poliser, nää sant e att vi kör som svin, men det betyder inte att en +50 gubbe får mörda mig ändå, lättast för alla om man inte bränner så mycket energi på vad andra gör utan kollar sin egen bakgård,, dvs lär sig köra rondeller, är uppmärksam på snabbare fordon dvs tittar i backspegel då och då, Även dessa herrar bryter mot trafikregler, men bara när det är ok enligt dom.

Daddy

Hmmmm..
Gick med
31 May 2003
Hoj
zx10r -05
Jag känner igen typen av bilist du beskriver alltför väl.
Nästa gång det händer mig så skall jag nog göra som "Trött" beskriver.
Spärra sattygets bils framfart. Kliva av hojen i snabbt tempo, och rusa upp till förardörren. När han sen låser dörren så skall jag rycka hårt och aggressivt i handtaget samtidigt som jag skriker ÖPPNA. Allt detta gör jag med hjälmen på och mörka visiret nere. Då kommer han att skita på sig.
Och är det någon bråkstake som kommer ut och vill knytnävas så får man väl lösa det efter bästa förmåga då.

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Daddy skrev:
Spärra sattygets bils framfart. Kliva av hojen i snabbt tempo, och rusa upp till förardörren. När han sen låser dörren så skall jag rycka hårt och aggressivt i handtaget samtidigt som jag skriker ÖPPNA. Allt detta gör jag med hjälmen på och mörka visiret nere. Då kommer han att skita på sig.
Och är det någon bråkstake som kommer ut och vill knytnävas så får man väl lösa det efter bästa förmåga då.
Vad görman om killen i bilen är häftigare än vad man själv är då? Var ju någon kille som började gorma åt ett par zigenare i gbg för att dom trängt sig i bilkön, det slutade med att zigenarna tog fram kniven och dödade killen. Detta var ett par år sen.
Har själv varit med om många stolpskott i trafiken, men att hålla på och blocka vägen osv är ren idioti, tänk om det är ett ratt/drogfyllo som bara ställer sig på gasen och mosar er.
Nej, häng er på tutan några minuter istället så går nog poängen fram.

My 23907894,6 cents

Trött

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
R1
Daddy skrev:
:) Det kommer till 99% säkerhet inte komma ut någon som vill boxas, utan det sitter en gubbe med sin vettskrämda och oskyldiga kärr..., tant brevid sig, och han kommer på att det e bäst att sitta kvar samt, han kommer inte att titta åt ditt håll, men förhoppningsvis så har den gamla jycken lärt sig skälla :D

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
Hur svårt är det att slå sönder en modern bilruta med mchandskar?? Man har ju ett skyddande knogjärn. Hur som helst, det om något lär ju skrämma skiten ur billisten. Att sparka sönder en ruta funkar ju men då lär man inte ha skinnstället på sig :D

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
FUBAR skrev:
Var ju någon kille som började gorma åt ett par zigenare i gbg för att dom trängt sig i bilkön, det slutade med att zigenarna tog fram kniven och dödade killen. Detta var ett par år sen.

My 23907894,6 cents

Ja vad säger man, vissa folkslag ogillar man mer och mer efter varje dag som går

urf

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
SPS med extra senap och en H*nda CRM 250
SFB skrev:
Ja vad säger man, vissa folkslag ogillar man mer och mer efter varje dag som går

och vissa rasistiska idioter ogillar jag mer och mer efter varje dag som gar.

Gabor

Guest
:va , och trådskaparen verkar inte bete sig som leksaks polis. ?? Det är desuttom straffbart att hindra annan trafik så som ni betedde er. Hur vet du om han inte väjde för något.?? Det har hänt fler att bilar väjer och tydligen så blinkade bilisten åxå. Han kanske inte såg dig för att du var i det skymda fältet. Det finns alltid en förklaring till bilisters beteende. Eller också gillade han inte att du låg för nära...vilket man åxå ser ofta.

Att slå på en bil, sparka bulor och backspeglar...tja det kan bli dyrt de. Finns ett par här på SH som fått erfara det.
Sparka bort en backspegel,slå hål på sidoruta, vrida bort blinkersspak, komentera hur man använder hjälpmedlen samt en fetsmäll på kinden kostar:

Vi snackar 5 siffrigt belopp..... :Bugar

Sansa er där i trafiken, låt idioterna dra iväg eller kör om å försvinn...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln