Ninja man
Ny medlem
Jag och polaren åkte i dag utmed gamla boråsvägen i Härryda i dag, vi kör i fatt en mc med skjuts som ligger och tråkar bakom en saab. Polaren ligger ca 60 meter framför mig och börjar en omkörning det är fri sikt ca 200 meter inget möte så jag hänger på polaren passerar saaben och när jag skall passera i ca 110 knut SÅ BLINKAR FANSKAPET VÄNSTER OCH GER SIG ÖVER I DEN FIL JAG HÅLLER PÅ ATT KÖRA OM I :kocko guds försyn och reflexer gjorde att jag klarade mig från diket men det var inte roligt att slicka kantlinjen på fel sida vägen i 100 knut. Jag bromsade ner och tittade om han väjde för något men nix och han skulle inte svänga heller. Resultatet blev att jag låg framför honom i 30 och när han skulle köra om så gasade man lite försiktigt så han kunde ej köra om lilla mig polaren hade inte fattat vad som hänt så efter en liten stund gasar jag i kapp honom och möter honom förklarar vad som hänt. snabb diskussition och vi försöker att stoppa saaben och prata med men han vägrar att stanna så vi släpper förbi honom och följer vad gör han då jo IDIOTEN TVÄRNITAR polaren lyckas precis att få stopp innan saabens arsele vi fortsätter att följa nu skall vi bara och få honom att till slut stannar han i Landvetter C Vi börjar med att ge honom några väl valda kommentarer och förklaringar på hur han beter sig i trafiken och i fråga sätter hans betende och agerande som "låtsas polis" vad gör fanskapet HAN NEKAR TILL ATT HA GJORT NÅGOT och säger "pojkar vi glömmer det här jag bryr mig inte om hur ni kör" då började det att brinna i huvet på mig jag frågade om han haft en nära döden upplevelse nån gång och påpekade att jag hade en tio min tidigare. Hans svar "jag förstår inte vad du pratar om jag har inte gjort något". Vad gör man jag ville bara men det slutade med en burnis och gummisprut på deras fina kläder och i väg att prata med honom var som att men en tanke vaknade i mig som jag undrar över hur många hojolyckor beror egentligen på dessa "LÅTSAS POLISER" som bevakar våra vägar medelst hjärndöda manövrar som får en guldfisk att bli nominerad till nobellpris. Kanske lite filosofiskt men man undrar ju?
// Ninja man
// Ninja man