Jävla poliser.skrev ett mail

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
hej alla poliser..både dom med vett och dom utan vett:)

vad är det som får en polis att stanna och på ett drygt sätt säga åt en av era arbetsgivare att sluta cyckla pga avsaknad av lysen.otrevlighet är nått som jag tycker polisen (nyköping) besitter en stor portion av.dryga poliser som inte kan uppföra sig borde säga upp sig omedelbart..det ända dom tillför är otrevligheter.självklart så vet jag att det inte är lagligt att framföra en cyckel utan lysen under kvällen! men om nån nu ska påpeka det kan man väl hålla en trevlig ton.ärligt talat se till att sätta fast nån av dom riktiga brottslingarna istället,men liksom avsaknad av ett glatt humör så finns det väl inte heller kompitens.NÄ!!! man blir såååÅÅÅ trött på poliser.

MvH markus en glad kille utan lysen.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Utan lyse syns ni jävligt dåligt och riskerar att hamna som kylarprydnad på en bil eller buss, speciellt vid dåligt väder. Har ni någon som helst överlevnadsinstinkt skaffar ni er fungerande belysning...

Polisen behöver inte vara otrevlig, men det tillhör deras jobb att försöka banka in lite vett i era skallar ;)

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
ZX-9R -01/02
Japp - helrätt av polisen :tummenupp
Cyklister, utan speciellt de utan lyse, är farliga jäklar! På dem bara :7peta

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
twinner666 skrev:

vad är det som får en polis att stanna och på ett drygt sätt säga åt en av era arbetsgivare att sluta cyckla pga avsaknad av lysen.otrevlighet är nått som jag tycker polisen (nyköping) besitter en stor portion av.dryga poliser som inte kan uppföra sig borde säga upp sig omedelbart..det ända dom tillför är otrevligheter.självklart så vet jag att det inte är lagligt att framföra en cyckel utan lysen under kvällen! men om nån nu ska påpeka det kan man väl hålla en trevlig ton.ärligt talat se till att sätta fast nån av dom riktiga brottslingarna istället,men liksom avsaknad av ett glatt humör så finns det väl inte heller kompitens.NÄ!!! man blir såååÅÅÅ trött på poliser.

Ja...men, skickade du den texten till en myndighet?

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
självklart!! vet att det är fel...men det var på en lugn gata 20 från porten..man kan väl vara trevlig iaf!!

jo! jag skickade det där till poliserna.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Visst kan man vara trevlig, men även poliser är människor och kan därmed ruttna till emellanåt som vem som helst gör.

Ska de sluta för att de är på dåligt humör ibland?

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
twinner666 skrev:
...men om nån nu ska påpeka det kan man väl hålla en trevlig ton...

Håller verkligen med, men jag förstår även polisen fullt ut. All den skit och glåpord som haglar över poliser för att de bara gör sitt jobb får nog även den mest härdade polis att tröttna...

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
twinner666 skrev:

Brottsling= någom som begår ett brott. Brott = lagöverträdelse
Cykla i mörker utan lyse = lagbrott.
Var glad att du fick en tillsägelse och inte de böter som du egentligen "förtjänar", vilket i detta fall skulle bli 550 SEK, då jag antar att du varken hade fram eller baklyse.
böter för avsaknad av framlyse = 400SEK
böter för avsaknad av baklyse = 300SEK
Men snälla som de är så får du 50% "rabatt" på den mindre förseelsen. Allt detta enligt pappa polis i huset. :crash

Men visst fan ska de vara trevliga så länge man själv är det. :hej

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Betalar gärna mina böter om det skulle bidra till att vissa polisjävlar blev gladare och kunde uppföra sig som människor.Dryga poliser bygger bara upp människors agressioner, samt att fördomarna om poliser knappast minskar.

///26 åringen

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
twinner666 skrev:
Betalar gärna mina böter om det skulle bidra till att vissa polisjävlar blev gladare och kunde uppföra sig som människor.Dryga poliser bygger bara upp människors agressioner, samt att fördomarna om poliser knappast minskar.

///26 åringen

Tvivlar på att utdelande av böter skulle ge gladare poliser... de får ju inte pengarna så. :crash
Men visst har du en poäng i det du säger.

//20åringen.

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Nyköpings-poliserna e jävligt dryga,,

Blev tillsagd då jag stog vid pressbyron och pratade med några kompisar,

satt på hojjen som jag rullat upp på trotoaren utanför affären,
dom va väldigt otrevliga!

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Re: Re: Jävla poliser.skrev ett mail

d1ce skrev:
Håller verkligen med, men jag förstår även polisen fullt ut. All den skit och glåpord som haglar över poliser för att de bara gör sitt jobb får nog även den mest härdade polis att tröttna...

jo!! men jag var trevlig iaf! önskade en trevlig kväll.har märkt att när dom är 2 i bilarna är dom jättetuffa:)

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Jonne_boy skrev:
Nyköpings-poliserna e jävligt dryga,,

Blev tillsagd då jag stog vid pressbyron och pratade med några kompisar,

satt på hojjen som jag rullat upp på trotoaren utanför affären,
dom va väldigt otrevliga!

jo dom är ju kända för det!!!
dom hade väl nåt rekord i att sätta fast folk för trafikförseelser om jag inte minns fel.det är alltid nåt drygt man hör att dom gjort.har aldrig hört nåt bra om denna kår.folk klottrar sönder stan,heroinet finns i mängder,småbarn springer ute på stan dyngraka!! lägg pengarna på att rädda ungdomar i skiten! istället för att åka runt i bilar och jaga cycklister.

Danny boy

twin power
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R 2002
man får inte respekt eller ut sin mening genom att vara otrevlig eller dryg.
polisen har ett sätt de ska jobba på för att folk ska ta till sig av vad de säger, där misslyckades dom tydligen.

De få gånger jag själv cycklar, inte har jag lyse på hojjen då, men mna bör ju komma ihåg att det kan även vara vi som mc förare som kör på en cycklist, med eller utan lyse, och nog skulle det väl vara skönt att kunna undvika en olycka pga att man upptäckte dem tidigt pga lyset?

men som sagt, andvänder inte själv lyse på vanliga cyckeln så...
och tyvärr ser jag ett stort problem i poliser som inte kan visa mognad eller vad man ska kalla det, det lilla uns av respekt som dom ska uppfylla för att få ngt gort försvinner med det dåliga humöret...

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Husaberg
twinner666 skrev:

Var inte rädd för att ge dem en ordentlig omgång(muntlig) tillbaka. Det verkar som om många poliser har valt yrket för att de gillar aktoritet. Men jag gissar att de ofta är väldigt svaga mäniskor med minimalt självförtroende. Jag brukar bli stoppad i min obesiktade bil och från första sekund behandlar de mig som skit. De skäller och förnedrar.

Jag tål verkligen inte när folk skäller på mig. Speciellt inte en snutjävel. Efter någon minut får jag DeLuxe tokspel och ger igen 5-dubbelt. Därefter, blir de formella och avslutar samtalet direkt och det är inget snack om böter.

Lycka till

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Re: Re: Re: Jävla poliser.skrev ett mail

twinner666 skrev:
jo!! men jag var trevlig iaf! önskade en trevlig kväll.har märkt att när dom är 2 i bilarna är dom jättetuffa:)

det kan stämma... men poliser är inte mer än människor, det finns griniga, tjuriga, elaka, dryga och så finns det även trevliga som ledsnat på att vara trevliga för att alla är så dryga mot dem... att vara polis är inget direkt lätt jobb, att ta hand om och tillrättavisa folk för deras eget bästa och sedan bemötas med skit kan inte vara kul.

många poliser gör fel lixom många medborgare!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy