Jävla poliser.skrev ett mail

Waiden

Jag vill ha sol och värme!!!
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Hade en GSX-R 750 -98
twinner666 skrev:
jo dom är ju kända för det!!!
dom hade väl nåt rekord i att sätta fast folk för trafikförseelser om jag inte minns fel.det är alltid nåt drygt man hör att dom gjort.har aldrig hört nåt bra om denna kår.folk klottrar sönder stan,heroinet finns i mängder,småbarn springer ute på stan dyngraka!! lägg pengarna på att rädda ungdomar i skiten! istället för att åka runt i bilar och jaga cycklister.

Men Mackan, att göra det innebär att de måste använda sin hjärna lite mer. Kanske spana lite och sen får de skriva massvis med rapporter som är jättejobbigt.
Att ta cyklister utan lyse, fortkörare och andra fordon som har ett trasigt lyse, en hoj som saknar reflex baktill är mkt lättare!!

De får de tillfälle att få utlopp för sin uppdämda ilska och samtidigt idiotförklara en medborgare pga en struntsak. De känns säkert superbra att få göra det flera gånger om dagen. Att tänka lite längre en näsan räcker är verkligen att begära för mkt av polisen i Nyköping.
Om de har en trevlig ton och helt enkelt säger till en person att cykla utan lyse kan ge böter är väl inte för mkt begärt.
Gör de det på ett trevligt sätt kommer de att bli bemötta på samma sätt tillbaka istället för att de kallas för snutjävel eller gris bakom ryggen, och i vissa fall rätt i ansiktet.

Nä, behandla andra som du själv vill bli behandla. Vare sig du är snut eller inte!

mudder

Muppkiller
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
KTM990 Adventure S KTM690E
Ibland kan det löna sig att vara trevlig mot en tjurig polis.

Jag åkte söderut från Stockholm då det blev stopp på E4:an. Jag körde då genom Västberga och letade småvägar förbi trafikkaoset. Jag kom fram till en vändplan där endast bussar fick köra rakt fram. Bussgatan var väl ungefär 10 meter lång, sen blev det vanlig väg igen. En del bilar framför mig vände och en del fortsatte. Även jag tog en rövare och körde in på bussgatan, men efter bara 10 meter såg jag en polis som naturligtvis såg mitt grymma trafikbrott. :crash Shit happens, tänkte jag och fortsatte runt kurvan. Där var det en lång kö med säkert 20 bilar som hade blivit stoppade. Det var bara att stanna sist i kön och vänta på böterna. Poliserna skrev ut böter till bilist efter bilist och fick höra den ena dumma bortförklaringen efter den andra. Tillslut kom polismannen fram till min bil och frågade irriterat, -har inte du heller sett några skyltar?? Jag svarade att det är väl klart att jag såg skyltarna. Ser man inte dom där stora skyltarna, så ska man nog inte ha körkort, men jag orkade bara inte åka runt hela kvarteret.

Polismannen såg genast mycket gladare ut, eftersom han slapp tjafsa men ytterligare en bilist. Han kollade körkortet, sen fick jag åka. Utan böter! :D

snobben

stunt4life
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
ktm & suzuki
mudder skrev:
Ibland kan det löna sig att vara trevlig mot en tjurig polis.

Jag åkte söderut från Stockholm då det blev stopp på E4:an. Jag körde då genom Västberga och letade småvägar förbi trafikkaoset. Jag kom fram till en vändplan där endast bussar fick köra rakt fram. Bussgatan var väl ungefär 10 meter lång, sen blev det vanlig väg igen. En del bilar framför mig vände och en del fortsatte. Även jag tog en rövare och körde in på bussgatan, men efter bara 10 meter såg jag en polis som naturligtvis såg mitt grymma trafikbrott. :crash Shit happens, tänkte jag och fortsatte runt kurvan. Där var det en lång kö med säkert 20 bilar som hade blivit stoppade. Det var bara att stanna sist i kön och vänta på böterna. Poliserna skrev ut böter till bilist efter bilist och fick höra den ena dumma bortförklaringen efter den andra. Tillslut kom polismannen fram till min bil och frågade irriterat, -har inte du heller sett några skyltar?? Jag svarade att det är väl klart att jag såg skyltarna. Ser man inte dom där stora skyltarna, så ska man nog inte ha körkort, men jag orkade bara inte åka runt hela kvarteret.

Polismannen såg genast mycket gladare ut, eftersom han slapp tjafsa men ytterligare en bilist. Han kollade körkortet, sen fick jag åka. Utan böter! :D
tur! :fakta

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Acrid skrev:
Du har inget rättstavningsprogram va?

förlåt men jag glömde cyckeln för jag har ingen kompitens.

Ms. Fö'låt Men Jag Kun-de Int-e Rå förDet :p :p :p

men helvete! skiter i det... när jag kom hem och skrev mailet så var jag fylld med ilska.och för att svara på din fråga:Nä! jag använder inte rättstavningsprogram!

berätta gärna vad du stör dig på..... om du vill så kan jag skicka en rättstavad kopia.. :p

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
twinner666 skrev:
men helvete! skiter i det... när jag kom hem och skrev mailet så var jag fylld med ilska.och för att svara på din fråga:Nä! jag använder inte rättstavningsprogram!

berätta gärna vad du stör dig på..... om du vill så kan jag skicka en rättstavad kopia.. :p

Nuuthin...just matchin da game, havin a bud.... :D

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...