Jävlar! Körde ihjäl en duva....

priest

Mannen, myten, kvinnorna...
Gick med
16 Nov 2003
Ort
filipstad
Hoj
TL1000R, Norton Commando -69
Är på väg till jobbet halv sex i morse, har 2,2 mil dit, å kör ihjäl en duva!! den flyger över vägen å touchar vänstra backspegeln å sen klipper ja den med axeln, snacka om otur.. hastigheten va 130-140 nånstans.. hade precis kört om två bilar å då va ja uppe i 180, tur inte duvan behaga flyga över då.. jaja, backspegeln blev lite krökt, men ja ramla inte av iaf!
Nån mer som varit med om en birdstrike? :va
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Var tvungen att tvärnita för en anka en gång.
Jag lyckades stanna ca. en halvmeter framför den men tacksam var den inte... den flög upp och smällde till mig i huvudet med en vinge :p
 

priest

Mannen, myten, kvinnorna...
Gick med
16 Nov 2003
Ort
filipstad
Hoj
TL1000R, Norton Commando -69
kaZmur skrev:
Var tvungen att tvärnita för en anka en gång.
Jag lyckades stanna ca. en halvmeter framför den men tacksam var den inte... den flög upp och smällde till mig i huvudet med en vinge :p

haha! nice.. fåglar borde förbjudas.. :tummenupp
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
En fågel flög förbi huvudet med 1 dec i motorvägsfart en gång, hetare en så har det inte varit :)
 

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Jag har tagit en uggla med hjälmen en gång. Det var en jävla smäll..
 

McGee

bikelover
Gick med
1 Apr 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
gsx750 -82, 690enduro -13, RC8R -13
föra helgen plockade en polare en fågel mitt framför mig.. den blev inmosad m,ellan lyktkåpan å framstänkan på hans husky motard.. gäv väl kring 100-110.. fågelstackarn slapp nog lida iaf.. :3freak
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag träffade en fågel i 120 knyck med min gamla offroad-125'a jag hade :( träffade rakt i ovankant på lyktan så den blev mos och sen blev det mos av fågel också och en kletig hjälm fick jag på köpet. Krossad fågel är inte mumsigt när den sitter på visiret :zpy
 

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Lilla_damen skrev:
oh shit, lät nästan som nåt som kan ge kronisk hjärnskakning! :näsblod :hihi

Eller bruten nacke, ugglan var stor som fan. Fast jag hann slänga ner skallen så den träffade inte mitt i plytet, tack och lov..
 

kk74

Medlem
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha SZR660, Termignoni Helsystem, Mikuni RS34*2, ISR, Wilbers...
Jajamen! En söndagsmorgon bestämde jag mig för att prova toppfarten på min SZR. Kommer upp i hela 185 kmh (glädjemätarfart) och liggandes på tanken ser jag långt framför mig en j**la mås sitta mitt på vägen. Inte mer med det tänkte jag, den flyttar nog på sig när jag närmar mig. Jovisst ser den mig (hör? Enstånka...) och bestämmer sig för att flytta på sig. Bara för att flyga iväg en bit, vända tvärt och flyga rakt mot mig!?! Hjälp! Klipper den rakt i framlampan men lyckas att hålla mig på två hjul. Stannar givetvis direkt efteråt och med skakande ben går jag tillbaka för att kolla hur det gick med måsfan. Lite onödigt, för istället för en mås ligger det en blodig köttbit med lite fjädrar kvar på vägen. Resten av måsen och vad som verkar vara en majoritet av måsen blod och fjädrar är utsmetat över cykeln och mitt skinnställ. :zpy Till min stora förvåning syns det inte ett märke på cykeln när jag tvättar av den. Ha! Inte nog med att den låter härligt, den tål att köra ihäl måsar med också! :yoparty
 

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Motorcyklar är hårda, måsar är mjuka. (Förutom näbben förstås) :tungan
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Jag fick en fiskmås i proppellern på mitt flygplan.... Inte som när man åker hoj.... men lika farligt :rolleyes:
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Tre-fyra fåglar har jag väl vingklippt... Tack och lov inte med kroppen. Lite guckigt blir det ju...
 

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
För några år sedan var vi ute och åkte ett gäng... och när vi passerar en åker lyfter en flock småfåglar från marken och flyger lågt över vägen.

Killen som körde först kunde plocka både ben och näbbar och fjädrar från sin Hayabusa efter det. :brinnerup

Det skämtades lite om jaktfalken som plockae småfåglar efter det.


Min hittills enda närkontakt med fågel var en gång då föraren duckade och jag fick den på mig. Det gjorde ont. :)
 

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
Förut när jag var ute och körde med min 125'a i runt 80-90kph så smäller det till i hjälmen :skrämd när jag hade stannat så låg det en stooor (nästan som en handflata) död hästbroms vid tändningslåset. visiret för för övrigt ett jack i sej.

Sen har jag kört över en musjäkel med samma 125'a, med båda hjulen! :va
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top