Jävlar! Körde ihjäl en duva....

Ljungqvist

Ute på en åker och åker
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Skövde C
Hoj
TL1000R + KTM 250exc
En gång för länge sen kom jag åkandes på riksväg 45 körde jag på en Hästfluga. Träffade mig mitt på visiret! :död

Visiret var av karbon så det höll som tur var. Gött att man inte la sig, lätt hänt

Jag e grym... :yoparty
 

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Har fått en geting in i hjälmen. Det var inte så nice, tänk om den jäkeln fått försig att stickas lite. Jag är lite smått alergisk mott sånna kryp så det kunde blivit en rolig reaktion med ett huvud fast svullet i en hjälm.
 

moroder

www.sids.se
Gick med
29 May 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki LS 650 -97
ja klippte en fågel med hjälmen förra året...blev blodstänk och fjädrar på den
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Förra sommaren fick jag in en getingjävel i munnen som stack mig i läppen...... Men då åkte jag vespa.... o det räknas ju inte heller här.......
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Klippte en pippi i 210-220 förra året. Den tog mitt på kåpan precis över lampan. Inga skador på hojen men fy fanden va det såg ut när man kom hem. Lukten skall vi inte tala om bara. Hela överdelen av skinnstället och hjälmen såg ut som en dålig travesti på Lucky Luke, ni vet tjära och fjädrar.
Mycket puts och tvätt blev det den dan. Lovade mig själv att aldrig köra 200 igen. :rolleyes:
 

HanneZ

Guest
Jag har lyckats med bedriften att köra ÖVER en fågel, den kom flygandes, landade kanske 50 m framför hojen när ja kom farandes i ca 90. När den ser/hör mig så börjarn den springa åt vänster så ja styr åt höger, sen springer den åt höger o då styr jag åt vänster, så håller vi på ytterligare nån o sen försvinner den in under mitt framhjul. Den måste varit väldigt mjuk för de bara studsa till lite lätt, inget styrfläng eller så. Den blev jätte platt :(
 

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
Har tagit en hare med ena gaffelbenet en gång. Va ganska intressant att se styret gå mellan styrstoppen medans jag helt plötsligt blivit passagerare istället för förare..
 

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skutskär
Hoj
Ingen just nu.
Snabbast hittills...!??

Låg å pressade min R1'a för snart 4 år sen på E4'an i gävletrakten. Kollade precis till på mätaren å läste 292 och när jag slog upp blicken igen kom det nått svart fladdrande från vänster *SMAAASSSSK* Tog på utsidan av höger axel, kändes knappt men blev lite skärrad. Fortsatte färden i skaplig fart eftersom inget hände ju... Glider av E4'an å in på en mindre väg, sätter mig upp i sadeln å kollar ner på hojen *URRRRK* :gnissla Fågel-inälvor mm över hela mitt högra lår å tanken. Fågeln måste ha tagit så precis på axeln att den bara studsade ifrån mig, men i smällen måste det ha gått hål i den (fågeln alltså) så det sprayade ner på benet å tanken. Tänk om jag hade åkt nån km/h fortare å tagit den i visiret.... :skrämd
 

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Ort
Lidköping
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Touchade en sparv med hjälmen i 90 knyck, körde över SVANSEN på en grävling i 100 blås. liiiite darrig blev man då......
(Inte samtidigt naturligtvis)
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Jag välte pga en fasan för nästan två månader sen, fasanen klarade sig bättre än motorcykeln. När jag hade moped lyckades jag köra på en hel del småfåglar.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Träffade en skata med vindrutan i 180 för några veckor sen. Blev lite skakis då faktiskt, jag trodde jag skulle få den i huvet först. Men både jag och hojen klarade oss oskadda.
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Fick en gråsparv i knät när jag låg i 140 med min gamla motard.Den sprattla nere vid benen och jag schasade iväg den. Efteråt ångrade jag mig, kunde ju ha tagit upp den. Tänk att komma till nästa stopp med gänget med en fågelusling i handen -respekt!
 

GrimReaper

Orgasmdonator
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/"Brumma"
Hoj
Kawa ZX9R -98 / Gixxer Fighter (Till Salu)
Webspy skrev:
Jag fick en fiskmås i proppellern på mitt flygplan.... Inte som när man åker hoj.... men lika farligt :rolleyes:

Peter Lindén tog en fiskmås med sitt Viggen-plan (på den tiden då han flög dom) vid en uppvisning i Sthlm. När den lite "knackigt" landade på Arlanda så konstaterade dom att grillad, sönderbränd fiskmås luktar FISK!

/Grim
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Jag har kört över en fiskmås med bil, kört på en fågelunge med bil (vindrutan) och suttit me i bilen när farsan strikade en öhrn på framrutan.

Började nästan lipa alla gånger.
-Att våga visa sina innersta känslor, ovärdeligt. :)

/Djurvän No1.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top