Jävlar vilket drag det va..

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Köp en 25kw så ska du få se på drag. Och efter det kan du köpa en tung, så ska du få se på drag. Säkert roligt i början, men en sån liten tröttnar man nog fort på..

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Saken är ju den att ju mindre en cyckel är desto mindre Hk behövs för det ska kännas att det är bra drag och fart i sakerna.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Loy skrev:
2339898 Saken är ju den att ju mindre en cyckel är desto mindre Hk behövs för det ska kännas att det är bra drag och fart i sakerna.
Exakt, samt att ju lägre en sak är desto mer märks hastigheten:hihi

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Lundgren skrev:
2339910 Exakt, samt att ju lägre en sak är desto mer märks hastigheten:hihi

Precis, därför det känns som det går hur jävla snabbt som hellst att åka snowracer i 80 :yoparty

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Mr EmCom skrev:
2337916 då gasar du inte tillräkligt :fakta :hihi

asså är det inte en vanlig fiddy du snackar om??

ioförsig en pitpro eller va dom heter å dom är väll typ lyxmodel... det finns billiga för typ 7900 ska nog köpa en sådan...
Jo klart som fan du ska köpa eh sån så vi kan ut o gasa:yoparty

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
lorkan skrev:
2339892 Köp en 25kw så ska du få se på drag. Och efter det kan du köpa en tung, så ska du få se på drag. Säkert roligt i början, men en sån liten tröttnar man nog fort på..
word, jag är nästan trött på min gullunge, känns som att man bemästrar kraften bra nu och det är dags att gå vidare :(

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -03
14hk minimoto är ite att leka med
första gången jag körde kändes 70blås som ca 250km/h

Svenssson

FTS
Gick med
5 Jan 2006
Hoj
Såld
lorkan skrev:
2339892 Köp en 25kw så ska du få se på drag. Och efter det kan du köpa en tung, så ska du få se på drag. Säkert roligt i början, men en sån liten tröttnar man nog fort på..
Köp en motard på runt 650cc. Då jävlar har du drag så du klarar dig :yoparty Ett par månader iaf:rolleyes:

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
-Rosen- skrev:
2340922 word, jag är nästan trött på min gullunge, känns som att man bemästrar kraften bra nu och det är dags att gå vidare :(

Jag håller med. Börjar bli lite segt med den förvuxna mopeden. Men eftersom växellådan antagligen krashade igår kan jag ju lika gärna sälja möget nu. :)

Fuzzman skrev:
2340928 14hk minimoto är ite att leka med
första gången jag körde kändes 70blås som ca 250km/h

Vad har du kört i 250km/h då? Sååå snabba är väl ändå inte RS? :rolleyes:

Last edited:

Madrock

Road slickers
Gick med
18 Jul 2006
Hoj
Yamaha MT-09 2016
körde en 80cc cross igår inte alls lika kul... det e ju fan som att glida runt med min gammla dt (70cc m.m....) Workzbiken tar cross lätt enligt mig.

AntiAntonAnt

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tuono -04
Madrock skrev:
2359778 körde en 80cc cross igår inte alls lika kul... det e ju fan som att glida runt med min gammla dt (70cc m.m....) Workzbiken tar cross lätt enligt mig.

Körde också en sån dirtbike häromdagen. Ett av det mest meningslösa man kan hålla på med. Fan roligare och köra Yamaha PW 80.

Haha! Skulle "workzbiken" ta en cross cykel i samma kubik klass? Skulle inte tro det, vare sig i effekt eller lätthanterlig.

Dirtbikes, pocketbikes osv, är och kommer förbli att vara leksaker för folk som vill vissa upp sig lite, pryl freaks. :D

Och tror mig, om du kör ordentligt med en 65cc cross eller en 80cc (full gas hela tiden) så kommer du märka att det är liiite mer drag än i en 4-takt dirtbike. :tummenupp

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
Madrock skrev:
2359778 körde en 80cc cross igår inte alls lika kul... det e ju fan som att glida runt med min gammla dt (70cc m.m....) Workzbiken tar cross lätt enligt mig.

inte en chans!! om du inte har pissat i tanken

AntiAntonAnt skrev:
2364839 Körde också en sån dirtbike häromdagen. Ett av det mest meningslösa man kan hålla på med. Fan roligare och köra Yamaha PW 80.

Haha! Skulle "workzbiken" ta en cross cykel i samma kubik klass? Skulle inte tro det, vare sig i effekt eller lätthanterlig.

Dirtbikes, pocketbikes osv, är och kommer förbli att vara leksaker för folk som vill vissa upp sig lite, pryl freaks. :D

Och tror mig, om du kör ordentligt med en 65cc cross eller en 80cc (full gas hela tiden) så kommer du märka att det är liiite mer drag än i en 4-takt dirtbike. :tummenupp

jag tycker det är skit kul! men det går ju inte så jävla snabbt köra på 24an tröttnar man på snabbt

Last edited:

Rift

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
Klr 600 motard
Svenssson skrev:
2341909 Köp en motard på runt 650cc. Då jävlar har du drag så du klarar dig :yoparty Ett par månader iaf:rolleyes:

fuck håller inte min 600cc :(
Körde min 125:a idag kopplingen kändes som smör och jag funderade när effekten skulle komma :D

har en liten mini quad tyvärr tröttnade grannarna innan jag gjorde det :näsblod

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Loy skrev:
2339930 Precis, därför det känns som det går hur jävla snabbt som hellst att åka snowracer i 80 :yoparty
Ett ord: gokart. Tur jag sålde den annars hade jag inte haft körkort...

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy