Kamikaze kid
Inget är omöjligt....
Äntligen var moderns HD klar för leverans!
Skulle bara åka till Norrtälje för en provtur och samtidigt hämta en ventil till en GIXXER 750!
Gurra H kom förbi på en kaffe och vi gled iväg på Almungevägen i lungt tempo!
Knappt 5-6 km hemmifrån kör en SV650 om oss i kanske 100 och jag gasar efter lite lätt...
Inget extremt eller tokigt.
Passerar Gurra och bromsar in när jag kommit om och ikapp 650n straxt där efter då han kom ifatt en bil.
Då låser sig framhjulet och hojen kanar omkull!!!
Glider på arslet efter och känner hur det går hål i goretexbrallorna så jag får byta läge och rullar över på mage...
Försöker koncentrera mig att hålla mig på min sida av vägen och lyckas väl hyfsat.
Hojen forsätter ner i diket på vänster sida av vägen och ser ut som JASplanet när det krachade och gjorde en jordfräs liknande marktur!
Den gjorde en volt och slog sönder styret och alla reglagen, mätare, backspeglar ,tank, gaffelben, sadel bakskärm mm mm
Avgassystem och motor klarade sig ok.
Sitter nu hemma sur som fan på mig själv.
Ska börja med knyppling i garaget med några pensionärer istället...
Har ont i skinkan lite i armbågarna och fingertopparna.
Annars så är det ok med mig.
Så nu är det bara att skaffa nya delar och börja om igen!
Nån leverans till den Mc törstande moder lär det ju inte bli denna veckan heller!
Skulle bara åka till Norrtälje för en provtur och samtidigt hämta en ventil till en GIXXER 750!
Gurra H kom förbi på en kaffe och vi gled iväg på Almungevägen i lungt tempo!
Knappt 5-6 km hemmifrån kör en SV650 om oss i kanske 100 och jag gasar efter lite lätt...
Inget extremt eller tokigt.
Passerar Gurra och bromsar in när jag kommit om och ikapp 650n straxt där efter då han kom ifatt en bil.
Då låser sig framhjulet och hojen kanar omkull!!!
Glider på arslet efter och känner hur det går hål i goretexbrallorna så jag får byta läge och rullar över på mage...
Försöker koncentrera mig att hålla mig på min sida av vägen och lyckas väl hyfsat.
Hojen forsätter ner i diket på vänster sida av vägen och ser ut som JASplanet när det krachade och gjorde en jordfräs liknande marktur!
Den gjorde en volt och slog sönder styret och alla reglagen, mätare, backspeglar ,tank, gaffelben, sadel bakskärm mm mm
Avgassystem och motor klarade sig ok.
Sitter nu hemma sur som fan på mig själv.
Ska börja med knyppling i garaget med några pensionärer istället...
Har ont i skinkan lite i armbågarna och fingertopparna.
Annars så är det ok med mig.
Så nu är det bara att skaffa nya delar och börja om igen!
Nån leverans till den Mc törstande moder lär det ju inte bli denna veckan heller!
Last edited: