Jävlas med arbetskamrater-tråden

timm

Medlem
Gick med
24 Oct 2005
Ort
Ja
Hoj
Skeppshult. En blå.
Nikk skrev:
2249154 En arbetskamrat gjorde ett ganska kul bus med en kille här på jobbet.
Han sög ur all youghurt ur killens "Yoplait" med en kanyl. Sedan så fyllde han upp med hudlotion istället.
Prova det :D :D :D
:zpy


:rofl :tummenupp
----
Hos oss hittade någon ALLA sina skrivbordsatteraljer (pennor, dator, hörlurar, hålslag etc etc) inslagna som julklappar efter semestern. Det var för jäkla kul!
 

Solid snake

Guest
Tejpa fast luren i telefonen, kul reaktion när de ska svara i telefonen och hela skiten kommer med upp.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
tåberg skrev:
2248381 Så.. nattpass igen. Vad kan man fördröja tiden med som är roligare än att jävlas med folk? jag tror inte det finns nåt bättre så vad kan man göra?
Mina bidrag hittils ikväll är:
1. Fett i handsken
2. Pajja kaffekopp
3. Borra 1mm hål i botten på koppen
4. Limma fast koppen.
5. Slå av handtaget och limma det på insidan koppen.
6. Binda fast saker i trucken.
7. Spika fast väska i golvet.

8... fyll på, hjälp mig att vara en liten plåga.
/T

Jag var maskinist/chief i Flottan i några år. Det är alltid lite rå men hjärtlig stämning mellan däcksofficerarna och maskinfolket. En gammal klassiker från oss i maskin var (och har alltid varit) iaf att när vi var uppepå bryggan stryka tunnt svart skokräm eller Moly-fett på kikarnas svarta gummikant. Det ser så ovärdigt ut när någon omedveten stämplat två svarta ringar runt ögonen.
:hihi
/Jörgen
 
Last edited:

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
...
-Rosen- skrev:
2249369 en finare variant på den är att skapa mappar som heter typ bögporr m.m och ta ett screenshot, radera mapparna och lägga bilden som bakgrund, annars är det uppskattat att lägga spel i autostartmappen, han kommer inte att kunna använda datorn på en kvart minst :hihi
En annan variant är att ta ett screen shot på "skrivbordet", rotera bilden 180 grader (upp och ner) och lägga in som bakgrundsbild. Och givetvis flytta bort alla riktiga ikoner så de inte syns.

Ser bra kul ut när dom sitter med huvudet på sned, dubbelklickar frenetiskt och undrar om det går att snurra skärmen :hihi
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
En överläkare på min arbetsplats ville skoja lite med en ny elev.

Han tog undervisningsskelettet "benjamin" och la honom i en säng som rullades ut i väntrummet. Bäddade om honom riktigt ordentligt o så sa till den ont anade eleven "du det ligger en patient där ute i väntrummet kan du se till honom":skrämd när han upptäckte att patienten var ett undervisningsskelett. :D

Vi sekreterare, som hade stått o smygkikat, rusade in på vårat kontor och tjöt av skratt så tårarna rann o det blev inte mycket gjort den dagen :hihi
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
SSB skrev:
2249856 En annan variant är att ta ett screen shot på "skrivbordet", rotera bilden 180 grader (upp och ner) och lägga in som bakgrundsbild. Och givetvis flytta bort alla riktiga ikoner så de inte syns.

Ser bra kul ut när dom sitter med huvudet på sned, dubbelklickar frenetiskt och undrar om det går att snurra skärmen :hihi
kom precis på den underbara, om personen sitter vid en dator med integrerad grafik från intel så finns det möjlighet att ändra så att bilden flippas åt alla möjliga håll :lol (går säkert med andra med men intel har kul snabbknappar)

chrilla skrev:
2249872 Vänd på kulan i musen...
det är bara elakt :7peta





:rolleyes:
 

Herman Hedning

skit så länge hängslena håller....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
i skogen vid en sjö...
Hoj
Kryper runt på alla fyra, Kawa brute force 750....
Tejp runt munstyckena på alla vattenkranar vid tvättställen. sitter det en centrumlindad M-torkhållare brevid så ska innerhålet givetvis penslas med fett...
Du kan vänta dig helfestliga reaktioner på det!
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
stripa ihop kolegans verktygsskåp med kattstrypar .

Fylla låset med snabblim.

fylla verkstygsskåpet med träspån.

limma fast en enkrona på golvet. Alltid lika kul specielt om man limmar fast den där det går mycke kunder. :)


(stavning)
 

Johan_Wi

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Kungälv
Hoj
Kawa ZRX 1100 och "Kinamoto"
Vrid orienteringen 90 grader på datamusen!

Gjorde det åt en kollega och det var skitkul när han satt superkoncentrerad och svor över den dj-vla datorn. Att en annan person som lånat datorn kvällen innan fick skulden var bara en bonus...
 

ExXe

Grussprättare
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Bondeland
Hoj
Rosa tvåhjuling.
Ta en printscreen på skrivbordet. Sen klistra in i paint och använd den bilden som bakgrundsbild.

Flytta alla ikoner till en mapp som ni sedan "gömmer".

Garanterat att kompisen kommer bli förbannad när hans ikoner inte funkar. :D
 

Vägspärr

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2004
Ort
Sthlm, Sköndal... kartong...
Hoj
KTM -04
Vi bar upp en arbetskamrats hoj två trappor upp in i omklädningsrummet på jobbet, han jobbade natt och vi dag. Ruggigt tråkigt att få ner den när man ska hem 05:00 på morgonen.. :4skrika
Tyvärr hämnades han genom att plasta in bilen med gladpack... Men det kan man ta.
Annars är det alltid kul att lägga ut flummiga annonser på blocket osv och ge ut arbetskamratens nummer. :argpådato Den har man haft mycket kul med.
En gång dock iscensatte min sambo ett slagsmål i maskopi med en annan arbetskamrat under en pokerkväll på sitt jobb. :fatta! Han hade inköpt blodampuller som exploderar genom tröjan. Sambon sköt sedan den andre kollegan med en replika under slagsmålet och man kan säga att det såg extremt verkligt ut... Alldeles för verkligt.
Folk låste in sig på toaletten och skulle ringa 112. Så det är väl kanske att ta i lite väl... Men tanken.. var ju.. eh.. god... Allt för ett gott skratt och kamratsämja på jobbet? :banana
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
-Rosen- skrev:
2249369 en finare variant på den är att skapa mappar som heter typ bögporr m.m och ta ett screenshot, radera mapparna och lägga bilden som bakgrund, annars är det uppskattat att lägga spel i autostartmappen, han kommer inte att kunna använda datorn på en kvart minst :hihi


Höll på att göra precis det, samtidigt som chefen stod o kolla på. Så hade säljaren som skulle utsättas för skämtet inte paint eller nåt program som funka... Suck vad besviken man blir...
 

HenRRik

Eurodragster.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
lite tejp på telefonens mic är bra oxå...

eller att lossa sladden från luren men bara precis så den sitter i, sen när offret svarar så ramlar sladden bort. mkt effektfullt.


Nu till en riktig elaking:

Funkar bara om det finns tryckluft på arbetsplatsen och den stängs av ibland, tex över natten eller så.

Koppla ett blåsmunstycke ppå en slang och lägg den bakom nånstans i verkstan så ingen tänker på den.

Vänta tills luften är avstängd, då tar du en 1-liters flaska (typ T-röd, spolarvätska, avfettning etc.) 5-liters dunk funkar oxå.

Borra hål i locket i lagom diam. precis så det går att tvinga i blåsmunstycket. tejpa munstycket på full blås och tejpa det i dunken.

göm alltihop under nåns bänk eller liknande.


Garanterat kommer personen som drar igång kompressorn på morgonen att skita ner sig!

det smäller SÅ in i helvete!


Bör inte göras på person med hjärtproblem eller över 35 år!
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Vrid på värmen & elvärmesitsen i polarnas bilar när det är 30+ ute. :tummenupp

Skitkul att efter lastning/lossning sätta sig i den varma kupén, för att efter en stund upptäcka det bara blir varmare. :)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
När jag utbildade mig till styr och regler snubbe så hade vi vid varje arbetsbänk ett labbagg med polskruvar (ett aggregat där man kan plocka ut ex vis 12V) dom gick på en brytare som läraren slog av när varje dag var slut, så att ingen skulle glömma agget på inkopplat till någon labb.

Sedan på morgonen slogs brytaren på när alla var samlade och läraren hade pratat lite.

Jag sprang runt och kopplade in små kondensatorer åt fel håll över polskruvarna, så när läraren slog på strömmen exploderade det en konding på varje arbetsbänk, det var väldigt uppskattat ända tills läraren skulle slå på fläkten (det luktar illa om bränd konding) där hade jag kopplat in en jättekonding :hihi

Den small ordentligt, och spred konfetti över hela rummet.
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Vi brukar jävlas rätt mycket med varandra på jobbet. Tejpa igen dörrarna på bilarna, dom som snusar brukar kasta dom på varandras bilar, tejpa bromshandtagen på vårat cykelbud cykel så att bromsarna ligger i fullt. Det roligaste vi gjorde va att tejpa fast en bild på Göran Persson på en killes leg. :D
 

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Falun/Sockholm
Hoj
ktm 660 kameleont.
haha asbra :)

Nu fick jag tillbaks min mugg. Pubishår var påklistrat överallt! så... bara att slänga, i en annan polares väska... :)

Ge mig mer!
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top