Jävlas med någon... Tips?

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
spectre skrev:
Man brukar kunna låna datorer på bibliotek, om dom har filter mot porrsajter vet jag inte. Men det går ju att ta reda på!
Bärbar dator + trådlöst nätverkskort + bil

+ köra runt och leta upp oskyddat trådlöst nätverk
+ beställ

= klar.
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
ettan skrev:
Haha

Det var ett skämt. :fatta!
Det finns folk som inte drar sig för att göra sådana grejer.
Det är vanligare än du tror att folk förgiftar sina grannars husdjur.
Därav min (och även andras) reaktion.
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Hunden dör inte av choklad, den får rännskita, fortfarande taskigt mot hunden men ändå.
 

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Lite åt vänster sen åt helvete
Hoj
50x12
ettan skrev:
Om han har en hund så lägger du ner ca 3 chokladkakor med marabou choklad (200g) genom hans brevinkast. Hunden kommer då äta upp all choklad och senare under dagen avlida därför att hundar ej tål choklad. Kostnad 14kr x 3 = ? billigt iaf.


Fan vad bra skrivet! Det ska jag testa!!!!!!!!!!!!!

Då kan jag sparka hunden i ögat medans den lider!

Oddjob skrev:
Bärbar dator + trådlöst nätverkskort + bil

+ köra runt och leta upp oskyddat trådlöst nätverk
+ beställ

= klar.


Alla är inte data hackers :7peta
 

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gothenburg
Hoj
ZX-12R SÅLD
Jonathan skrev:
Pensla in hela bilen med bromsvätska, fräter bort lack.
Eller häll väldigt koncentrerad kaustiksoda över hela bilen, det fräter även bort plåten om tillräckligt mycket appliceras.

Med tanke på att en omlack kostar en 10-15k, iof har han försäkring så går det väl bara på självrisken. Attans :3freak


Se bara till att avsluta hans försäkring FÖRST :tummenupp
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
floodi skrev:
Öhhh , näe hundar kan trilla av pinn jävligt lätt utav choklad.
Öööö, jo:
"Symtom kommer som regel efter 4-24 timmar. Kräkningar, buksmärtor, törst, inkontinens, skakighet och rastlöshet, riklig salivering och hjärtklappning är vanligt."
 

Nienna

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki gpx 600R , en gammal sate ;)
sEiKo skrev:
Hunden dör inte av choklad, den får rännskita, fortfarande taskigt mot hunden men ändå.

Fel, hundar kan dö av choklad! Kommer man inte till vet. i tid så dör den. De dör sällan av en liten chokladbit, om det är en mellanstor till stor hund..men 3 st 200g chokladkakor är en dödlig dos. Sen är det individuellt hos varje hund hur mycket de tål innan det blir dödligt. Ju mindre hund, desto mindre mängd behövs! På en av alla hundkurser jag varit på fick vi lära oss att det har hänt att ovetande hundägare matat sina jyckar med små chokladgodbitar och sakta "förgiftat" sina älsklingar. Det kanske inte lett till döden i alla lägen men hunden har blivit rejält sjuk tillslut varpå hundägaren uppsökt vet och blivit upplyst om chokladens verkan på den stackars hunden! Att ge en hund, oavsett storlek, den mängden choklad som föreslås här kan defenitivt vara dödligt!!! En bekant till mig förlorade sin hund då den satt i sig en hemgjord kladdkaka..de hittade hunden försent och det gick inte att rädda livet på den.

sEiKo skrev:
Öööö, jo:
"Symtom kommer som regel efter 4-24 timmar. Kräkningar, buksmärtor, törst, inkontinens, skakighet och rastlöshet, riklig salivering och hjärtklappning är vanligt."

Precis, och hittar man inte sin hund i tid från det att symptomen visat sig kan den dö! Dessutom är ålder, sjukdomar och immunförsvar hos hunden faktorer som spelar in!
 
Last edited:

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Lite åt vänster sen åt helvete
Hoj
50x12
Är ni helt seriösa när ni säger att hundar kan dö av choklad? Fan också, jag som delade en 100gr marabou med min farbros golden i somras, den lever iofs men ändå! Det lär man ju aldrig göra om :3freak
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
spectre skrev:
Är ni helt seriösa när ni säger att hundar kan dö av choklad? Fan också, jag som delade en 100gr marabou med min farbros golden i somras, den lever iofs men ändå! Det lär man ju aldrig göra om :3freak
Det gäller i främsta hand mörk choklad som det till en början inte är så lätt att få i hunden. På Floodi låter det ju som att det vore som Arsenik vilket det absolut inte är. Vit choklade kan man fö. mata dom med hej vilt då det inte innehåller det ämnet dom inte tål.
 

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Lite åt vänster sen åt helvete
Hoj
50x12
sEiKo skrev:
Det gäller i främsta hand mörk choklad som det till en början inte är så lätt att få i hunden. På Floodi låter det ju som att det vore som Arsenik vilket det absolut inte är. Vit choklade kan man fö. mata dom med hej vilt då det inte innehåller det ämnet dom inte tål.


okej jag har för mig att det var antingen vanlig mjölkchoklad eller så var det med swcweieieieisisisisihernöt eller hur fan det stavas. Hunden mår bra idag och jag märkte inga som helst symtom på hunden att den skulle må dåligt dagen efter.
Jaja, jag tänker iallafall aldrig mer mata en hund med choklad :gnissla
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
spectre skrev:
okej jag har för mig att det var antingen vanlig mjölkchoklad eller så var det med swcweieieieisisisisihernöt eller hur fan det stavas. Hunden mår bra idag och jag märkte inga som helst symtom på hunden att den skulle må dåligt dagen efter.
Jaja, jag tänker iallafall aldrig mer mata en hund med choklad :gnissla
Bra idé, för även om den mest troligt inte skulle dö så är det ju inte så bussigt ändå.
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
sEiKo skrev:
Det gäller i främsta hand mörk choklad som det till en början inte är så lätt att få i hunden. På Floodi låter det ju som att det vore som Arsenik vilket det absolut inte är. Vit choklade kan man fö. mata dom med hej vilt då det inte innehåller det ämnet dom inte tål.


Typ kakao lr?
 

KarlJohan

Hög fart utjämnar hinder.
Gick med
1 Nov 2003
Ort
Kungälv, Oskarshamn o överallt där i mellan.
Hoj
Husaberg FE 400 *såld men kommer en likadan till hösten*
ettan skrev:
Om han har en hund så lägger du ner ca 3 chokladkakor med marabou choklad (200g) genom hans brevinkast. Hunden kommer då äta upp all choklad och senare under dagen avlida därför att hundar ej tål choklad. Kostnad 14kr x 3 = ? billigt iaf.


Detta var nog det första inlägget jag lagt märke till från din sida och jag hatar dig redan! Hoppas du får framhjulssläpp i rullgruset i vår!
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
KarlJohan skrev:
Detta var nog det första inlägget jag lagt märke till från din sida och jag hatar dig redan! Hoppas du får framhjulssläpp i rullgruset i vår!

Nej hoppas han blir matförgiftad hade varigt mer rätt.
 

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
Skrapa skattemärket på hans bil, ring VV och ställ av den. Begär en offert på DYR bilförsäkring, skriv den på minst ett år.
Byt elabonnemang åt honom.
Be någon tjej (med skyddat nummer) ringa till hans fru och tala om att hon är hans nya älskarinna.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top