Jörgen Karlssons S&S Sportster - På gatan

Gick med
4 Oct 2004
Hoj
jodå
Tack från mig och Cyrén!
Vore kul att se lite bilder på din hoj! Den verkar potent! :yoparty
/J
Ett gamalt action kort med förra 96"s&s motorn .Har ju bytt motorn nyligen till en ny 124"s&s som bara skall köras till jobbet o hojträffar typ..:tummenupp
race.JPG

Istället ett nytt race projekt på G med en 127" Ultima preppad med Zippers,RedShift, Ross 30grader kolvar och portat av Hellinge ,nybyggd chrommolly ram bla.:yoparty
motor_frame1.jpg

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Ett gamalt action kort med förra 96"s&s motorn .Har ju bytt motorn nyligen till en ny 124"s&s som bara skall köras till jobbet o hojträffar typ..:tummenupp

Istället ett nytt race projekt på G med en 127" Ultima preppad med Zippers,RedShift, Ross 30grader kolvar och portat av Hellinge ,nybyggd chrommolly ram bla.:yoparty
:tummenupp

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Härlig rulle:tummenupp Skulle kännas bättre stått vid vägkanten och tittat på. En film som jag ändå kan tänka mig behövts lite planering och tagit tid att förflytta sig till olika ställen, samt att Jörgen fått kört några ggr pga omtagningar för ex bilar.

Sådant här är 100 ggr bättre än patetiska dödsföraktande fjollor som måste bevisa att de kan köra närmare 300 knyck mätarfart.

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Härlig rulle:tummenupp Skulle kännas bättre stått vid vägkanten och tittat på. En film som jag ändå kan tänka mig behövts lite planering och tagit tid att förflytta sig till olika ställen, samt att Jörgen fått kört några ggr pga omtagningar för ex bilar.

Sådant här är 100 ggr bättre än patetiska dödsföraktande fjollor som måste bevisa att de kan köra närmare 300 knyck mätarfart.

Det kändes bättre :D ljudet måste nog upplevas live!

Tackar! Lite förflyttningar blev det, faktiskt inga omfilmningar pga bilar. Helflyt! :yoparty

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag kan inte ladda ner filmen :( Kan ni inte lägga upp den på youtube?

Sporthojsservern verkar ligga nere sedan några timmar. Det går inte att ladda ned film därifrån för mig heller. Så det funkar nog om ett tag igen.

Alla kan utom ringo! SKall vi tjacka stödhjuls till din knarr också ?

Hörrö Mr Nyvurpad, ska du verkligen snacka om stödhjul! ;)

Last edited:

Dominator-Rocks

Guest
Sporthojsservern verkar ligga nere sedan några timmar. Det går inte att ladda ned film därifrån för mig heller. Så det funkar nog om ett tag igen.

Hörrö Mr Nyvurpad, ska du verkligen snacka om stödhjul! ;)

NÄH :rodnar!

Det är whiskyn som talar/ är dryg! Å så har jag så innihelvetes ont! :gråta!

Tur det finns vuxna som håller ordning på oss barn :tummenupp

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
NÄH :rodnar!

Det är whiskyn som talar/ är dryg! Å så har jag så innihelvetes ont! :gråta!

Tur det finns vuxna som håller ordning på oss barn :tummenupp

Hoppas att smärtan ger sig snart och att du varit och kollat dit så att det inte är ngt trasigt.

En vacker dag sitter jag där själv brukar jag tänka, fast jag kör som en fegis.

/J

Niklas M

skrajjrajders
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Äkta kinesisk GRC kopia + japansk och italiensk större moppe
sporthoj?

Sorry orkar inte läsa igenom allt...men...HD inte är väl det nåt som platsar in i sporthojssegmentet hur man än customiserar... Är inte det bara nåt som är felbyggt från 1927 eller vad det nu var? Åsså säljer man ju på det ännu...eller är jag helt fel ute?? Buell kan jag förstå lite...men är det inte nåt veteranforum det borde plats in bättre på? my två cents eller nåt sånt....:va :pannkyss

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
my två cents eller nåt sånt....:va :pannkyss

Spara på dina slantar du...

Denna HD platsar väl in som sporthoj.
Frågan är om du ens hinner reagera förräns den försvunnit från din stora Gixxer vid ett raktfram rejs.

Ta av dig skygglapparna och släpp in världen.

Kastar inga pengar för att ha en åsikt. :såjaponken

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Spara på dina slantar du...

Denna HD platsar väl in som sporthoj.
Frågan är om du ens hinner reagera förräns den försvunnit från din stora Gixxer vid ett raktfram rejs.

Ta av dig skygglapparna och släpp in världen.

Kastar inga pengar för att ha en åsikt. :såjaponken

Ja eller att gixxern blir förnedrad på ex Rörkens gocartbana:yoparty
Kalla denna hoj o förare för "customstuket" med allt vad det innebär, då är man fel ute.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Sorry orkar inte läsa igenom allt...men...HD inte är väl det nåt som platsar in i sporthojssegmentet hur man än customiserar... Är inte det bara nåt som är felbyggt från 1927 eller vad det nu var? Åsså säljer man ju på det ännu...eller är jag helt fel ute?? Buell kan jag förstå lite...men är det inte nåt veteranforum det borde plats in bättre på? my två cents eller nåt sånt....:va :pannkyss

Men jag är ju inreggad här för mest att lära mig av motorkunniga killar och tjejer, det finns ju en hel del såna här, utanför HD-världen. Sedan så har jag under mina 22 år på tung hoj kört en hel del japs.

Jag tycker att SH är en skön site, vars tekniktrådar även uppmärksammas och länkas till från HD-siter som tex HarleyDrags och HD-portalen. Många av de absolut duktigaste motortrimmrna på SH gör tex jobb även på HD, precis som många HD-trimmare även bänkar och trimmar sporthojar. Det är liksom en stor utmaning att hålla på med HD för många av oss som gillar att bygga, back to basics.

Att bara vara motorcykelkonsument och köpa ny sporthoj vartannat år, som ett motorredskap/leksak i stil med den vattenskoter är inte min påse. Så det är nog större klyftor mellan ditt förmodade motorcykelägande och tex en turbosporthojsbyggare, än det är mellan mig och den sistnämde.

/J

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...