Jörgen!! Trimma mer

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
//BMW S1000RR: Quarter mile in 8,49 secs

Ryan Schnitz rips up US drag strip on a virtually bog standard S1000RR
Posted: 21 May 2010

US DRAG racing hotshot Ryan Schnitz has decimated a quarter-mile strip in a mind blowing 8.49 secs on a BMW S1000RR with a bog stock motor.//

ps. Förlängd sving annat avgasystem och ommappning

video på Yuotube: "BMW S1000RR Ryan 8 49 158MPH MOV"

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Hmm, en TOCAR hyllar bmw s1000rr tråd. Nu med påhopp på jörgen redan i titeln:va Orginellt!:tummenupp

Om du ska trolla så ska jag spå.

Kristallkulan säger: Mycket Popcorn, Försvar av HRC kittad blade, tjafs om att folk inte håller sig till ämnet samt låsning av tråd på sidan 4.

Here we go again.............

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Det som är riktigt intressant är det uppenbara behov av att hävda sig på forum. Är det månne så att tocar inte klarar att hävda sig på vägen? Jag och jag tror många med mig menar att man bäst visar att man har en snabb hoj genom att visa andra bakljusen...

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Hmm, en TOCAR hyllar bmw s1000rr tråd. Nu med påhopp på jörgen redan i titeln:va Orginellt!:tummenupp

Kristallkulan säger: Mycket Popcorn, Försvar av HRC kittad blade, tjafs om att folk inte håller sig till ämnet samt låsning av tråd på sidan 4.

Först ska tocar svänga till att tråden INTE handlar om hur snabb S1000RR är på stripen utan något helt annat.. styrdämparen eller att andra märken skulle ha rasat t ex..

Det som är riktigt intressant är det uppenbara behov av att hävda sig på forum. Är det månne så att tocar inte klarar att hävda sig på vägen? Jag och jag tror många med mig menar att man bäst visar att man har en snabb hoj genom att visa andra bakljusen...

Frågan är ju snarare om tocar kör något med sina hojar ö ht..
Verkar ju ha fullt upp att leta artiklar som hyllar bmw och posta dem här..

Det konstiga är att INGEN annan på det här forumet gör det samma gällandes sin egen hoj..

Last edited:

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Jag tror han fiskar efter gratis bandagar genom att reta folk tills dom blir så förbannade att de är beredda att betala för att få spöa honom på bana:D

Insamling ToCars bandag

1. Elffors 20kr

Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Imponerande resultat... men vänta nu... :va

Last edited:

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Frågan är ju snarare om tocar kör något med sina hojar ö ht..
Verkar ju ha fullt upp att leta artiklar som hyllar bmw och posta dem här..

Det konstiga är att INGEN annan på det här forumet gör det samma gällandes sin egen hoj..

nja, killen har en än så länge ovanlig hoj. Det märkliga är väl isåfall att det retar så många att killen är stolt över sin hoj!

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
S1000RR SCHMESCH1000RR.

Alla vet ju att dom enda racen man gör är rödljusrace 0-100, och där suger S1000RR.
Det står till och med i senaste BIKE :fakta

EvilBiker

Bla bla bla
Gick med
17 Apr 2010
Hoj
2006 HayaBusa Turbo Street Fighter
Jag tror han fiskar efter gratis bandagar genom att reta folk tills dom blir så förbannade att de är beredda att betala för att få spöa honom på bana:D

Insamling ToCars bandag

1. Elffors 20kr

2.Evil lägger 500kr om jag får köra i samma grupp som tocar :arsele:rolleyes:

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
S1000RR SCHMESCH1000RR.

Alla vet ju att dom enda racen man gör är rödljusrace 0-100, och där suger S1000RR.
Det står till och med i senaste BIKE :fakta

Läser man lite noggrannare så står det att det beror på att den är extremt wheelie benägen, hojen som kördes här hade ju förlängd sving. Men åas hur många kör runt med långsving. 0-100, man kör väl till en bestämd punkt (om det är med en polare) eller tills den andra fegar ur :yoparty

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
old

:rofl:rofl:rofl

Jag ser inte kopplingen till Jörgen? Han har väl själv sagt att han inte vill köra långsving osv, då spelar dom inte i samma klass. :va

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Precis, det är väl en av dom punkter han är stenhård på, att inte bygga en dragracer av hojen, utan att nyttja den som hotrod, dvs enstaka rödljusrace, mycket nöjeskörning och lite krokväg.

Jörgen skulle säkerligen kunna kapa massor med tid på strippen om han byggde om chassiet till dragracestuk, men då förlora egenskaper vid övrig användning.

-Salomonsson-

Lycklig Fireblade ägare
Gick med
31 Oct 2009
Hoj
Fireblade 954-03 Katana-82 CRF450 mm
Jag hade en sådan där BMW bakom mig på banan i torsdags, men inte hängde han med inte. Han hade nog problem med styrdämparen.:tungan

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...