j***a skit mc!!!!!!

kakka

Ny medlem
Gick med
1 May 2003
Ort
stockholm
Hoj
aprilia rs 125-98 och en Yamaha Yz-92
fy fan va less man blir...

i morse skulle jag dra med min polare och hans farsa o köra mälaren runt!!! men när jag på morgonen skulle starta min hoj fick den för sig att strejka. :mad:
batteriet hade inte tillräckligt med ström så den orkade inte driva startmotorn... så vi sprang ner och upp för en backe tills vi gav upp och dom åkte utan mig... :(
jag hämtade laddaren och satte batteriet i laddning... några timmar efter var den klar... enligt lampan på laddaren iallafall...
jag tryckte på start knappen och vips var den igång...
jag misstänker att den behöver lite mer luft i börgan än vad den får eftersom att jag hade tanken öppen när den startade...

ps. jag hade soppakranen och tändningen på när vi försökte rulla igång den.........
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
kakka skrev:
fy fan va less man blir...

i morse skulle jag dra med min polare och hans farsa o köra mälaren runt!!! men när jag på morgonen skulle starta min hoj fick den för sig att strejka. :mad:
batteriet hade inte tillräckligt med ström så den orkade inte driva startmotorn... så vi sprang ner och upp för en backe tills vi gav upp och dom åkte utan mig... :(
jag hämtade laddaren och satte batteriet i laddning... några timmar efter var den klar... enligt lampan på laddaren iallafall...
jag tryckte på start knappen och vips var den igång...
jag misstänker att den behöver lite mer luft i börgan än vad den får eftersom att jag hade tanken öppen när den startade...

ps. jag hade soppakranen och tändningen på när vi försökte rulla igång den.........
Hade du tanklocket av menar du? Kolla isf luftningen till tanken. Det har inget samband med förgasarinställningen.
 

kakka

Ny medlem
Gick med
1 May 2003
Ort
stockholm
Hoj
aprilia rs 125-98 och en Yamaha Yz-92
nope jag menade att jag öppnat upp tanken så att man ser ner till motorn mm..
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
kakka skrev:
nope jag menade att jag öppnat upp tanken så att man ser ner till motorn mm..

Det spelar ingen som helst roll om du har lyft av tanken eller inte.
 

kakka

Ny medlem
Gick med
1 May 2003
Ort
stockholm
Hoj
aprilia rs 125-98 och en Yamaha Yz-92
ok... tänkte bara att det kommer in lite mer luft när tanken inte täcker hålen i luftburken
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
kakka skrev:
ok... tänkte bara att det kommer in lite mer luft när tanken inte täcker hålen i luftburken

nja.. tror inte att ditt fel ligger där... mer i att det just inte va nån ström i batteriet och den inte orkade tända ordentligt då.
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Conrad skrev:
Men batteriet hjälper väl inte inte till att tända stiftet, eller?

Du behöver spänning för att det ska tända. Om man inte har nån ström i batteriet kan det va så att generatorn inte genererar tillräckligt med ström för att all elektronik på hojen ska komma igång riktigt.
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
EBS skrev:
Du behöver spänning för att det ska tända. Om man inte har nån ström i batteriet kan det va så att generatorn inte genererar tillräckligt med ström för att all elektronik på hojen ska komma igång riktigt.
Iaf om man har en oJapansk moped ;)
 

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200r Classic
man kan faktiskt rulla igång en 125a! (har även lyckats med en 650 enstonka, dock lite tyngre)
 

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Ktm 525
Sitter nog skillda spolar för tändningen och för laddning av batteriet. Om spolen för tändningen är trasig/ nåt kabelbrott så kan den ju bli svårstartad utan batteri.. En tanke bara.. ;)
 

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Ktm 525
cool_adde skrev:
man kan faktiskt rulla igång en 125a! (har även lyckats med en 650 enstonka, dock lite tyngre)

Allt med manuel låda gär väll att rulla igång.. har rullat igång en massa diselbilar traktorer osv har rullat igång en lastbil också.. :cool: Är bara att ha riktigt med fart smälla i kanske 3:an och sen vara snabb på kopplingen när den startat.. :)
 

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Om batteriet är dött är det bara till att kånka och putta!!Fick jag göra idag :rolleyes: Batteriet total dött. med lite vilja så går det!fick springa med den antal gånger i backen :rodnar var helt slut när den drog igång :tummenupp sen var det bara och köra en sväng så är batteriet laddat och nu startar den hur fint som helst :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top