J*vla bensinmackar!!!:@

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
BMW R1200r Classic
Idag när jag skulle fixa lite grejer till bågen så går man inte på en ganska stor OK/Q8 mack och jag tittar mig omkring och tänker...perfekt! här säljer dom ju tillochmed trädgårdstolar, brandvarnare och kryddor! här finns väl allt! jag går och hämtar mina olika oljeprodukter, sedan går man till kassan och frågar om ett tändstift. killen står å glor ett tag tills han säger...vi säljer inte "sånt". VAD I SJÄLVASET H-VETE! dom säljer inte nåt så självklart som ett tändstift!

Är det inte så att dagens mackar snarare borde heta ICA eller varör inte IKEA!

Vad L.A.C.K. Jag blir!! :mad:

Eller har jag fel kanske??

///Adrian

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
cool_adde skrev:
Idag när jag skulle fixa lite grejer till bågen så går man inte på en ganska stor OK/Q8 mack och jag tittar mig omkring och tänker...perfekt! här säljer dom ju tillochmed trädgårdstolar, brandvarnare och kryddor! här finns väl allt! jag går och hämtar mina olika oljeprodukter, sedan går man till kassan och frågar om ett tändstift. killen står å glor ett tag tills han säger...vi säljer inte "sånt". VAD I SJÄLVASET H-VETE! dom säljer inte nåt så självklart som ett tändstift!

///Adrian

Ja, det är ju så. Det är numera mataffärer istället för renodlade mackar med motor tillbehör, det är knappt så att dom har säkringar längre. På både gott o ont.

Jason

Make yourself
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Såld!
cool_adde skrev:

///Adrian

Det är så, mackarna säljer mer än bensin och reservdelar och dom har inte allt, det är synd... Skulle köpa stift till en BMW -92 på OK/Q8, men nä det har vi inte sa tjejen i kassan... SUCK!

Last edited:

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
cool_adde skrev:

///Adrian

OKQ8 Globen har jättesortiment av tändstift. :fakta

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati MS 1200 2013
cool_adde skrev:

///Adrian

Å nej då, inte har du fel.

Stämmer så bra så.

Är själv lyckligt lottad då det finns en PREEM-mack här som är just en mack och inget annat. Där kan jag köpa lampor av typen klot med sockel BA20 som passar till moppen och traktorn + annat som en mack SKA ha.

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
BMW R1200r Classic
Re: Re: J*vla bensinmackar!!!:mad:

:fakta
anja skrev:
OKQ8 Globen har jättesortiment av tändstift. :fakta

jotack tjena!! det vet ju jag också... men ska man behöva åka till enskede bara för att fixa en liten sparkplug?? verkar lite larvigt...
Dom har ju dessutom inte 6volt lampor där längre!!! :fakta :fakta
tänk på det också!!! alla bågar har ju inte 12V elsystem!!!

(jag har dt dock, men inte min polare som gick dit i godtro att dom hade ALLT)

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Har också vart med om det där. Frågade efter tändstift på en mack och då säger kasörskan: Menar du såna där små?

Små och små tänker jag: Jaa precis!

Då tar hon fram säkringar.

En bensinmack ska ha tändstift. Och dessutom ha kunnig personal. Inga bimbo brudar som står och målar naglarna.

Det som fick mig att sura var att hon dessutom var så otrevlig.

Gandalf

# 51
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
R1 -07, 660 -04
Jo det har ju blivit lite vridet...
närmaste tändstift dom har nu e drivers men räksallad...

Ska det vara så VA ? VA? VA?

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Out_Spinner skrev:
Har också vart med om det där. Frågade efter tändstift på en mack och då säger kasörskan: Menar du såna där små?

En bensinmack ska ha tändstift. Och dessutom ha kunnig personal. Inga bimbo brudar som står och målar naglarna.

hur många bimbobrudar som målar naglarna på arbetstid på bensinmackar har du råkat ut för? kan vi ana lite manschauvinism här?

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
S3 -04
Precis. Jag har träffat på killar bakom disken som är ena jäklar på att göra varmkorv, men som inte vet vad det är för skilnad på deras motoroljor (om de ens har några)!

Tacka vet jag Uno-X och Texaco!!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Out_Spinner skrev:

Hurru... Du bor ju nära OKQ8 Vällingby... Sluta gnäll.. Det är den bästa macken i hela stockolmsområdet... :D Du kan nog köpa en hel bil där i delar... :p

Ninja-Mackan

Norra Europas fattigaste kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1199 Panigale S ABS
Även om jag håller med om att bensinstationer mer eller mindre blivit snabbköp så är det så att varje station ska gå med största möjliga vinst. Visst finns det pengar att tjäna på olja, tändstift osv men det blir ändå för små volymer för att det ska löna sig. Dessutom är det mycket konkurrens på just de produkterna. Jag tror att mackarna är tvungna att sälja en massa plotter för att det ska gå runt för dem. Bensinen tjänar de ju inga stora pengar på, det gör bara staten...

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Tror inte mackarna gör mer än runt 40 öre per liter, så de är ju inte konstigt att dom säljer korv... finns väl inget bättre att tjäna pengar på än just korv..

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Tyvärr är det så i dagens läge när mackarna bara tjänar marginella summor på bensin att dom måste bli en komplett livsmedelsbutik för att få nån lönsamhet! Dessutom vill dom ha ung billig personal som inte vet ett dugg om sina rättigheter vilket medför att duktigt folk med lite allmänna tekniska kunskaper ratas för att dom blir för obekväma!

Jobbade en gång i tiden extra på en OK mack men slutade när dom skulle börja sälja korv och grejer! Jag sålde gärna olja och hjälpte snygga brudar byta glödlampor i bilen :p men att samtidigt vara nån jävla korvgubbe blev för mycket!!

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det är väl en sak att sälja livsmedel och sånt för sin lönsamhet, men de bör ju också se till att hålla sig i alla fall med ett grundsortiment med tändstift, oljor, lim, tätningspasta, glykol, locktite, glödlampor och annat som man faktiskt behöver till sin bil eller motorcykel/moppe. Jag försökte någon gång få tag i en speciell tvåtaktsolja av samma märke som de redan hade ett stort sortiment av på en viss mack, men de tog bara hem om man köpte en hel pall, mer eller mindre. Locktite visste tjejen i kassan inte vad det var för något (stackarn :) ), men det hittade jag på ett annat ställe (det här var på en söndag när lokale mc-hökaren hade stängt och jag bara måste ha tag i en flaska med sånt blått klet...).

Bilarna måste i alla fall ha blivit mindre rostiga de senaste decennierna. När jag var liten hjälpte jag alltid farsan fixa rosthål på Opeln med plastic padding och aluminiumnät och det tjacka man på macken. Nu verkar de helt slutat med näten och burkarna med padding har blivit små tuber istället :)

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Här i Uppsala är nog just vissa OKQ8 bland de bättre vad gäller fordonsrelaterade varor. De andra mackarna däremot.. :zpy

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
anja skrev:
hur många bimbobrudar som målar naglarna på arbetstid på bensinmackar har du råkat ut för? kan vi ana lite manschauvinism här?
Vid tillfället jag skrev om var det precis så. Jobbar man på en mack så bör man veta vad man säljer. Man som kvinna.

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Brumm brumm
Att hitta tändstift till bågar på en bensinmack, ja då skall man ha mycket tur. Jag ringde runt till 5 närliggande och inga sålde dem jag behövde.
Dock så finns det ju en del MC firmor. Som MC-poolen i sumpan! suveräna dem har det mesta på lager också. 15 minuter senare var man lycklig ägare till 4 nya fina tändstift!

//Fredda

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...