Ja då var hojjen avställd för vintern

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Såg en dansk på Kinnekulle som hade 12v uttag lite varstans på hojen. Han körde året runt med racehoj :yoparty

När jag var yngre hade jag en risig offroad Honda XL jag körde hela vintern med. Men satan vad den hojen såg ut när våren kom :gnissla

aLcATRAZ

Hårdrock, vad annars?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Ninja ZX-6R '98, Akrapovic Carbon Oval Bolt-on, PiperCross filter, Dynojet, Planad & portad av Grottis (R.I.P.), 13:1 komp.
Underbart med riktig torr varm förvaringsplats för hojjen.

Vill dock absolut inte vara moraltant men att ha hojjen i hemmet är riskabelt. Skulle det hända något med huset, brand eller annat så kommer försäkringen inte gälla. Ganska mycket pengar man spelar med.

/a

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Vill dock absolut inte vara moraltant men att ha hojjen i hemmet är riskabelt. Skulle det hända något med huset, brand eller annat så kommer försäkringen inte gälla. Ganska mycket pengar man spelar med.

Känns som att man förlorar rätt mycket ändå om huset brinner ner... Så det är kanske inte det första man skulle tänka på.

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
Känns som att man förlorar rätt mycket ändå om huset brinner ner... Så det är kanske inte det första man skulle tänka på.

ja i de läget så är nog inte hojjen de dyraste... men du kanske menar att om hojjen börjar brinna får man inget för huset? i så fall är de värre:)

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
ja i de läget så är nog inte hojjen de dyraste... men du kanske menar att om hojjen börjar brinna får man inget för huset? i så fall är de värre:)
Tror inte att risken för spontan självantändning är överhängande...:mattias

aLcATRAZ

Hårdrock, vad annars?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Ninja ZX-6R '98, Akrapovic Carbon Oval Bolt-on, PiperCross filter, Dynojet, Planad & portad av Grottis (R.I.P.), 13:1 komp.
Hittar dem en nedbränd motorcykel efter branden så spelar det nog ingen roll om det var spisen, eller stearinljuset som startade branden. Dem kommer använda det som en anledning till att neka ersättning för huset. Fordon vet jag inte...

/a

Last edited:

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
okej, man får alltså ingen ersättning för huset...... jaja dom e tomma på soppa så chansen att de tar eld bör ju inte vara stor.

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
ingen
nu ska vi inte va sådana, blir det brand o problem så är det bara att rycka på axlarna o säga "sånt som händer", själv tycker jag det är bättre att den brinner upp än någon jävel snor den!

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
nu ska vi inte va sådana, blir det brand o problem så är det bara att rycka på axlarna o säga "sånt som händer", själv tycker jag det är bättre att den brinner upp än någon jävel snor den!

Så du skulle inte bry dig om din 2 miljonersvilla brinner ner pga ett glömt stearinljus, och du inte får någon ersättning för att det står en mc i vardagsrummet...:va

okej, man får alltså ingen ersättning för huset...... jaja dom e tomma på soppa så chansen att de tar eld bör ju inte vara stor.

Tror inte du hänger med här riktigt...

Grejjen är att det inte spelar någon roll vad som är brandorsaken, står det en utbränd hoj i huset så kan du bli nekad ersättning för HUSET. (Enligt tidigare inlägg i tråden, JAG vet inte om det är så...)

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...