Ja, då vart man av med lappen....

Pirro

I am the youth gone wild
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Öhlins kittad TL1000s, XR600R
Ja, då vart man av med lappen i helgen då....
Synd bara att jag åkte bil... :mad:

Men killen som sköt mig va riktigt snäll, om nu en gris kan vara snäll. Han hade två skjutningar på mig. En när jag körde i 178 km/h och en när jag tvärbromsade när jag såg honom i backspegeln, hastighet 141.5 km/h. Han frågade mig vilken han skulle välja!!! :confused: Det vart 141.5 km/h, så nu får man be till gudarna att de som jobbar på länsstyrelsen kan vara lite snälla....
Någon som har lite tipps om vad man kan säga? :notme

Det var lite kul när han sa att jag hade en fin laservarnare....
Synd bara att den inte känner av skjutningar som kommer bakifrån... Han sköt mig när han själv körde på motorvägen...

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Pirro skrev:

Det var lite kul när han sa att jag hade en fin laservarnare....
Synd bara att den inte känner av skjutningar som kommer bakifrån... Han sköt mig när han själv körde på motorvägen...

Isf var det nog inte laser
de får inte skjuta laser genom vindruta

polispilot däremot funkar ruskigt bra :skrämd

Minime

Hmm...
Gick med
10 Jul 2003
Hoj
x
Re: Re: Re: Ja, då vart man av med lappen....

Nisse Järnet skrev:
Hur funkar PP lite mer exakt??

jag tror att den mäter polisbilens aktuella hastighet samt sträcka som bilen kört sedan PP startades, då får de även fram en snitthastighet. :fakta

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Har(Hade) du en laservarnare? Är ju olagligt och rätt så oanvändbart... en störare är väl bättre?

Stod han inte stilla (om han nu verkligen mätte med laser) och sedan körde i kapp dig?

Själv har jag haft rå-flax 2ggr denna vecka, hamnade själv i en laserkontroll men killen var upptagen med en billist och i förrgår hade jag en polis bakom mig i men eftersom jag frös som en liten gnu så höll jag bara hastighetsgräns+10 och klarade mig...

Jokela

Guest
Hej!

Tråkigt med lappen, vet hur det känns, blev av med mitt förra året i 3 månader.

Mitt brev till Länsstyrelsen hjälpte inte även om min chef underteckna på att jag behöver körkort för att sköta mitt jobb.

Dom tips jag har hört är att be en advokat skriva överklagan. Vad det kostar har jag ingen aning om.

Lycka till :crash

Hayabusa

Ingen egen användar titel!;)
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2007
Var på väg upp från Tyskland för ca 3 veckor sedan med bil...
Vi eldade på rejält hela vägen från Hamburg.

Jag har alltid sagt...
Antingen kör man lagligt, eller RIKTIGT fort hela vägen.

En 25 mil från Sthlm började polarn sakta ner tempot för att ligga strax över(?) 30km/h gränsen...

Och vipps så var farbror blå ikapp.

Det vart runt 143km/h på 110 väg, och mutorna med 1 lax och nån platta bärs var inte det minsta lockande(?)...
Inte ens Whiskeyn var det minsta intressant
(Vid det här laget trodde man nästan att de blivit hög avlönade!).

Ett arbets intyg kokades ihop där det sas att KK behövdes för en vidare anställning hos arbetsgivaren mm.

Länsstyrelsens beslut vart endast 1 månad trotts tidigare fortkörningar.

Hoppas ditt beslut från Länsstyrelsen blir lika positivt om vi nu ska se det ur den synvinkeln!

LYCKA TILL!

/Mvh TED

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Hayabusa skrev:
Var på väg upp från Tyskland för ca 3 veckor sedan med bil...
Vi eldade på rejält hela vägen från Hamburg.

Jag har alltid sagt...
Antingen kör man lagligt, eller RIKTIGT fort hela vägen.

En 25 mil från Sthlm började polarn sakta ner tempot för att ligga strax över(?) 30km/h gränsen...

Och vipps så var farbror blå ikapp.

Det vart runt 143km/h på 110 väg, och mutorna med 1 lax och nån platta bärs var inte det minsta lockande(?)...
Inte ens Whiskeyn var det minsta intressant
(Vid det här laget trodde man nästan att de blivit hög avlönade!).

Ett arbets intyg kokades ihop där det sas att KK behövdes för en vidare anställning hos arbetsgivaren mm.

Länsstyrelsens beslut vart endast 1 månad trotts tidigare fortkörningar.

Hoppas ditt beslut från Länsstyrelsen blir lika positivt om vi nu ska se det ur den synvinkeln!

LYCKA TILL!

/Mvh TED

Alla vet väl att det kryllar av snutar längs vägarna i östergötland? Varför åkte ni lite över 30-gränsen och inte lite under...?

Fast en månad var ju OK...

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Jag har för mig att även svenska polisen håller på att testa samma typ av bilmonterad laser som finnarna använder. Det är ett antal framåt och bakåtriktade lasrar som är kopplade till PP:n och som gör att de kan mäta hastigheter med ruggig precission på alla möljiga sätt. Jag har blivit bötfäld med bil på Åland när jag mötte polisbilen...

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
tråkigt att höra. Jag lider med dig då även min lapp är fråntagen. Jävla skit.

Pirro

I am the youth gone wild
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Öhlins kittad TL1000s, XR600R
Vet inte hur han mätte min hastighet. Står på mitt beslut om omhändertagande av körkortet att det var en polis pilot som tog mig. Min laservarnare har räddad mig förr men tror att den inte fungerade bara för att han kom bakifrån....
Jag frågade vad en sådan polis mc gör i toppfart och han svarade ungefär 200km/h...
De ska tydligen få nya BMW hojar nästa sommar??...

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
Lime skrev:
Jag har för mig att även svenska polisen håller på att testa samma typ av bilmonterad laser som finnarna använder. Det är ett antal framåt och bakåtriktade lasrar som är kopplade till PP:n och som gör att de kan mäta hastigheter med ruggig precission på alla möljiga sätt. Jag har blivit bötfäld med bil på Åland när jag mötte polisbilen...

Jag bor själv på Åland och gissa om inte det rört upp lite känslor när de tog dessa kameror i bruk... Men du hade nog otur då, bara en av alla våra (hör och häpna!) 4 polisbilar har denna typ av laser. Och det är deras snabbaste, en Passat V6 4 Motion.

På många sätt och vis är det bra att bo på Åland, bland annat att poliserna är en relativt sällsynt syn när man gör ngt olagligt... (Då pratar jag om trimmade mopeder och fortkörningar o liknande...)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024