HaiWaN
SHOIK
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
JA DEN LEVER, rs:en alltså.
Halloj alla, idag fick jag igång min hoj, efter värmenypninegn som resulterade i:
Ny Cylinder, packningar
Ny Kolvbult, knaster, nållager
Sen fick jag även en ny bussning till bakre stötdämparen
väntar fortfarande på delar från starol, som kommer nästa vecka.
Men problemet kvarstår, varför går den varm?
Testade idag att låta den stå på tomgång tills att den blev 80grader, vad blir era (ni som har rs)? på tomgång. Sen stängde jag av den. Och la ner det för idag.
Men jag har hällt olja direkt i bensinen för att vara säker på att det inte blivit någon oljepropp.
Och även tagit bort termostaten för att vet att det inte är den.
Dock känns det som det är vattenpumpen som är boven då jag skulle lufta ur kylaren, så råkade hojen dö.
Och då var det ändå samma stora stråle som åkte ur luftningshålet, även fast den var avstängd.
Lan inte heller se några virvlar i vattnet, den vibrerar så mkt. Är osäker på hur mycket hårdare slangarna blir när vatten pumpen fungerar.
Så jag kan inte heller använda mig av den tekniken.
Någon som har någon idé?
Halloj alla, idag fick jag igång min hoj, efter värmenypninegn som resulterade i:
Ny Cylinder, packningar
Ny Kolvbult, knaster, nållager
Sen fick jag även en ny bussning till bakre stötdämparen
väntar fortfarande på delar från starol, som kommer nästa vecka.
Men problemet kvarstår, varför går den varm?
Testade idag att låta den stå på tomgång tills att den blev 80grader, vad blir era (ni som har rs)? på tomgång. Sen stängde jag av den. Och la ner det för idag.
Men jag har hällt olja direkt i bensinen för att vara säker på att det inte blivit någon oljepropp.
Och även tagit bort termostaten för att vet att det inte är den.
Dock känns det som det är vattenpumpen som är boven då jag skulle lufta ur kylaren, så råkade hojen dö.
Och då var det ändå samma stora stråle som åkte ur luftningshålet, även fast den var avstängd.
Lan inte heller se några virvlar i vattnet, den vibrerar så mkt. Är osäker på hur mycket hårdare slangarna blir när vatten pumpen fungerar.
Så jag kan inte heller använda mig av den tekniken.
Någon som har någon idé?
Last edited by a moderator: