Ja fy fan va gôtt att vara "hemma" igen.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det var ju inget kul att köra Rookie! Jag blev oengagerad, långsam, fet och ful. Och körde på folk. Och blev påkörd!!! :huvetOch så längtade jag efter Sölin, RJ, Watzapajken, Rasmus och boysena!!! :kramaSå det blev att fixa Elit-licens igen.:)

Och vilket mottagande!!! Rullade in vid 9-tiden på morgonen, fixar alla bestyr, och drar på mig läderkalsongerna för att dra ut på första kvalet. Och vad får jag se? Jo, tre glada gossar som garnerat sina riders outfits med lite kanonsnygg dekor!! :tummenuppKolla bilderna och njut. Kan man annat än älska sådana pojkar? Tack Ove, RJ och Rasmus för det mottagandet, det var löjligt kul att burna ut till kval!!:banana

Och racingen var nog den roligaste jag haft på länge! Säga vad man vill om Anderstorp men man kan köra om (och bli omkörd!) på MÅNGA ställen!! Aldrig har jag bytt position så många gånger under en helg!
På lördagen var det främst Ove, Tommy Sköld, och Torleif Möller jag fightades och bytte plats många gånger med. Blev omkörd och kunde slå tillbaka i sista kröken!!! 22 hundradelar före Ove. 9:a. Sådant värmer!!:)

Söndagen kom med regn och ett harigt kval. Fan, jag kan ju regn, 14:e plats!:huvet. Fick dock igång skallen och på varv 5-6 var jag väl 8-9 och såg RJ, Ove och Patrik Stark ligga 200 meter fram och fightas. "Hallå, jag vill också vara med i den gruppen" tänkte jag och på två varv var jag ikapp och igång med en härlig fight framför allt med Ove. Bromsade om flera gånger men han slog tillbaka.
På varv 10 gick jag ner mot änden på rakan, bromsade (som vanligt:tungan) om Ove när hojen plötsligt började föra ett himla oväsen; ljuddämparen hade släppt från grenröret!!!:huvet Sparkade på den och den verkade sitta något så när fast men tog det säkra före det osäkra och cruisade i mål. Som 8:a!!! TUR :)hade du Roger, den femteplatsen du så väl förtjänade, hade du fått jobba mycket hårdare för om jag inte hade tappat röret! Pungt!:fakta

Nåväl, en 9:e och en 8:e plats var ett helt OK facit efterhelgan. Körde inte fort, men fightades väl på lördag. Körde fort OCH fightades väl på söndag.

Det var SKÖNT att vara tillbaka! Tack alla!:tummenupp

Bifogat

• DSC00451.JPG
    DSC00451.JPG
    115.7 KB · Visningar: 259
  • DSC00452.JPG
    DSC00452.JPG
    140.4 KB · Visningar: 316
  • DSC00453.JPG
    DSC00453.JPG
    119.6 KB · Visningar: 324

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Trodde helt säkert att pizzaätningen skulle nämnas, har sällan sett någon äta pizza med sådan vördnad som the one and only Mozz! :)

/Tomas

blade00

Superstock #9
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
KTM 300 EXC -12, Kymco Agility -07, Italjet 50cc, Kawasaki 80cc -00
Återkomsten

:krama Kul som f-n o ha dig tillbaka Mozz, synd bara att det blev som det blev i söndagens race men så är det när man vill för mycket :)
Nya täta fighter utlovas på Mantorp och då kommer den Zelinska kroppen förmodligen vara smyckad med en av de fina Mozzberkska t-shirtarna eller hur MOZZ?

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Trodde helt säkert att pizzaätningen skulle nämnas, har sällan sett någon äta pizza med sådan vördnad som the one and only Mozz! :)

/Tomas

Ja... jag har definitivt inte kompetensen att äta den så SNABBT som du!!!! Och pizza är gutt juh! och fest! och inte något jag får varje dag!! = vördnad!:)

Vi ses!:tummenupp

:krama Kul som f-n o ha dig tillbaka Mozz, synd bara att det blev som det blev i söndagens race men så är det när man vill för mycket :)
Nya täta fighter utlovas på Mantorp och då kommer den Zelinska kroppen förmodligen vara smyckad med en av de fina Mozzberkska t-shirtarna eller hur MOZZ?

Ja, det var lite avslaget efter de kanske roligaste 5 varven i mitt racingliv; så många skiften i position har jag aldrig varit med om! Det var gôtt!!!:tummenupp
Synd att du lade dig, du var värd något bättre!
Mantorp, tröja, just det ja...
Jag packar en NU!!!:tummenupp

Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Härligt att se dig i rätt klass igen!!

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Du är som en liten sol i depån Mossberg. Man blir alltid glad när du hoppar fram och ska "tjöta" lite :krama

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Du fick en hyllning värd en kung... :D

Sant!:tummenupp Dock är det ju som det är med de där MOZZBERRK t-shirtarna.... Folk är ju som GALNA efter dem. Se på Micke Sundgren, han har slitit ut 2 stycken!! Så.... jag erbjuder gärna en, men tycker samtidigt att det vore grümt coolt med en RJ tröja i retur!! Vill ha juh!

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
!! Så.... jag erbjuder gärna en, men tycker samtidigt att det vore grümt coolt med en RJ tröja i retur!! Vill ha juh!

nu ordnade du jobb åt RJ för mig vetiligen är "alla" RJ kläder namn märkt.

(ett år var mitt namn fel stavat):va

(så nu får man hålla i kläderna så han inte tar tibaxx en tröjja och skickar till dig):D:D

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Hoj
R1 -08
Du körde snabbt o snyggt på söndagen i regnet! synd med avgasröret. Men med tanke på att du numera tillhör som som dånar och bullrar och inte klarar ljudkraven så (rätt år dig fuskare)... (ref officiella ljudmätningslistan i konferensrummet)

Och... Var inte trappan upp lite väl lös. Satt fast med en 6 mm plåtskruv när avsikten var att sitta med 12 st 12 mm... Olycka på g????

Tack för tält och barnpassning mm

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
nu ordnade du jobb åt RJ för mig vetiligen är "alla" RJ kläder namn märkt.

(ett år var mitt namn fel stavat):va

(så nu får man hålla i kläderna så han inte tar tibaxx en tröjja och skickar till dig):D:D

Det är inga problem! Jag kan ta en fjolårströja, eller så kan jag ta Rogers och så kryssar vi namnet och skriver MOZZ istället! Problem solved!

Du körde snabbt o snyggt på söndagen i regnet! synd med avgasröret. Men med tanke på att du numera tillhör som som dånar och bullrar och inte klarar ljudkraven så (rätt år dig fuskare)... (ref officiella ljudmätningslistan i konferensrummet)

Och... Var inte trappan upp lite väl lös. Satt fast med en 6 mm plåtskruv när avsikten var att sitta med 12 st 12 mm... Olycka på g????

Tack för tält och barnpassning mm

Tack, mellan varv 6 och 10 så var jag snabb och snygg!!! Körde bra!!! Och apropå det lossade avgasröret, så är det väl som du säger; SYNDEN STRAFFAR SIG SJÄLV!!!, bullerkille som jag är!!!

Grymt kul att du var där Erik!!!:tummenupp

Last edited:

scaryracing

www.scaryracing.com
Gick med
6 May 2005
Hoj
vtr sp2 o en kawa zx6r:=)
som sagt

som sagt innan, alltid glad o positiv :tummenupp bra kämpat o ja såg o skrek när du tog han i sista sväng :yoparty det e racing det

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
som sagt innan, alltid glad o positiv :tummenupp bra kämpat o ja såg o skrek när du tog han i sista sväng :yoparty det e racing det

Tack!:tummenupp

Och racet; :tuttar Visst var det fint!!! Jag har nog aldrig kört en racehelg med mer underhållande racing; sååååå många omkörningar och positionsbyten!!! Grymt nice!

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!