Sukkaha
Gudomlig sporthojare
Måste beställa en sån här och limma fast någonstans på moppen!!
Har den Jawas särskilda system där växelpedalen påverkar kopplingen (tänkt för att man bara ska behöva använda kopplingen vid start och kanske nedväxling om man vill vara snäll)? I så fall räcker det med att vänsterstöveln är i närheten av växelpedalen för att orsaka kopplingsslir och brunna lameller. Fråga någon av Försvarsmaktens äldre mc-mekar så får du höra ;-)
Har för mig att man kopplade bort mekanismen på mc 257 (de encylindriga Jawa 250) medan den var i funktion på 356 (de två-cylindriga där en stor del hade Monark-ram (eftersom man fick med så in i vassen många reservmotorer vid köpet av full-Jaworna gjordes det hybrider av ett antal)).
Visst är det hi-tech med speedshift?
Åsså kombon kick/växelpedal/auto-koppling i en enda vackert skulpterad metallbit...
Hur fungerar denna automatkoppling? Kan inte minnas att jag hade någon sådan på min, men den var också importerad från Polen.
Nu ser jag precis vad du menar. Kollade inte så noga. Tror inte att min hade den funktionen eller så var den helt enkelt inte justerad ordentligt. Men hojen var i originalskick när jag köpte den så troligtvis fanns detta inte på min.
En öststatare ska väl ha Barum-däck?
Om jag minns rätt var de gjorda av någon sorts förstadium till bakelit...
Lite rally på dom lokala grusvägarna med Jawa:n. Hade ett gäng vildsvin på vägen, 2 vuxna och en jävla massa små bruna men då var ju givetvis inte kameran igång.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |