Jag är bättre - rehabtråden

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ett I högsta grad extremt körbeteende med alltifrån omkörningar till höger, korsande av heldragna linjer och hjuulisar över trottoarkanter och på övergångsställen...:skrämd

Ta genast bort filmen från tuben innan Ekdahl och Kalla Fakta får fingrarna på den och kan ägna en halvtimme åt att moralisera över ditt risktagande med att utsätta trumhinnorna för sådana tunga gitarr-riff...:D

Kul att rehaben flyter på så fint!
Hoppas att vi ses på banorna i sommar och hälsa Milla!
/BG

Jag är en extremist! Oavsett vad jag sitter på för nåt med hjul så ska det ouiilas, köras fort och dessutom med hårdrock till!
:rock
Skulle egentligen förklara heligt krig mot någon annan sekt. :fakta

Men ja, rehaben går bra. Har stipulerat ett eget litet mål här på avdelningen, och det är att komma upp i maxvikt innan utskrivning, på alla maskinerna jag fått tillstånd att använda nere i gymmet. En av dem har jag redan nått, två är på god väg, och resten är mer än halvvägs. :)
Den som är maxad är dessutom benpressen, inte illa pinkat för nån som var förlamad i benen i december/januari om jag får säga det själv. :hihi

Javisst för fasen, ses på banorna. :D

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
ta i trä, jag har klarat mig. men jag blir lite skraj, när mamn läser om era upplevelser, men det är skönt att höra att humöret är på topp

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Ett I högsta grad extremt körbeteende med alltifrån omkörningar till höger, korsande av heldragna linjer och hjuulisar över trottoarkanter och på övergångsställen...:skrämd

Ta genast bort filmen från tuben innan Ekdahl och Kalla Fakta får fingrarna på den och kan ägna en halvtimme åt att moralisera över ditt risktagande med att utsätta trumhinnorna för sådana tunga gitarr-riff...:D

Kul att rehaben flyter på så fint!
Hoppas att vi ses på banorna i sommar och hälsa Milla!
/BG

videon var bra. dock hade det vart radical om du poppade loss någon wheelie på gångbanan.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
videon var bra. dock hade det vart radical om du poppade loss någon wheelie på gångbanan.

Det går ju rätt lätt att ordna. :D Kan ju uppdatera videon med en liten ouiilie i ett par hundra meter på gångbanan. :D Får ta och spela in en snutt med det nästa gång det är vackert väder. Bra idé. :fakta

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Äntligen så har jag tagit första turen med lillduccen sedan olyckan. Det var hög tid att driva ut hjärnspöken. :gnissla
Med termisar isf mina gamla remus lät den helt annorlunda. :rolleyes:

Knät är lite bättre. Går att böja lika bra/dåligt som det andra benet. Fortfarande lite svullet på utsidan, och jag har inte fått tillbaka känsel helt och hållet ännu. Fixar det sig, så får jag väl skriva en rad om det med. :rodnar

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Äntligen så har jag tagit första turen med lillduccen sedan olyckan. Det var hög tid att driva ut hjärnspöken. :gnissla
Med termisar isf mina gamla remus lät den helt annorlunda. :rolleyes:

Knät är lite bättre. Går att böja lika bra/dåligt som det andra benet. Fortfarande lite svullet på utsidan, och jag har inte fått tillbaka känsel helt och hållet ännu. Fixar det sig, så får jag väl skriva en rad om det med. :rodnar

Skön tur då? :D
Jag har börjat köra lite jag med. :yoparty

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Skön tur då? :D
Jag har börjat köra lite jag med. :yoparty

Nja. Solen sken och jag trodde det var varmt, Det var det inte. Så det blev en ganska kort tur... :gnissla
Har ersatt kraschad hjälm och trasiga handskar, men inte skaffat nya skinnbrallor än. Så jag tog mina gamla mc-brallor i textil. Skitläskigt. Som att sitta på en hal tvål (ngt överdrivet, men läskigt trots tankpads).

Kul att du är på två hjul igen! :)
Ska snart vara funktionär på Knix igen. :tummenupp

Ronin_Anr1

Medlem
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
GSX 1100 E
. Tänkvärt
Om man inte har tid till träning nu,
måste man avsätta tid för sjukdom senare
i livet

Försöker intala mig ovan mantra dagligen.....
Än så länge håller det bra :)

Startade i år (februari) att regelbundet ta mig till gym
Gått från stadiga 119 pannor ned till 110 ...
Det är lättare att ställa sig numera :tummenupp

Går dock inte så mycket bättre - ännu..
.litar inte på min balans riktigt för att våga mig på kryckor....
Det är långt kvar till att köra hoj igen.....

Träning är nödvändigt - men inte f-n är det roligt. :arsele

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Jag har blivit rätt mycket bättre sen sist. Nu går jag med kryckor då jag tidigare använde rullstol, för att det var för långt att gå, och resten av tiden kör jag utan kryckor. JAg håller på o byter bromsar på bilskrället som ska avyttras innan jag eldar upp skiten, och självfallet gick luftjävlanippeln av, så jag orkade inte utan beställde ett begagnat ok. Men, jag kan sitta i timmar och hålla på och jävlas med bilen, och ÄNDÅ ha kraft nog för en promenad! (Inte mycket till promenad, men ändå!) och ändå inte vara totalt jävla förstörd dagen efter!
Det värsta är dagar som jag är väldigt stilla, då blir jag fantastiskt stel. Lite som efter att ha tränat stenhårt, slitit ut musklerna till max i flera veckor i sträck och sedan bara ligga i sängen ett par dagar (vliket är i princip vad jag gör för tillfället)... Kroppen bara knyter ihop sig. Sålänge jag håller mig i rörelse funkar det.
Nu kan jag nästan resa mig upp från sittandes på huk utan att använda armarna. Ska lägga mer krut på det så kommer hojkörningen definitivt kännas bättre sedan.
Kom inte med på knixen jag åkte ner till heller. Attans. Men får göra nytt försök snart helt enkelt. Bara sånt bök att komma dit eftersom att jag inte kan lasta hojen själv.

Michael.S

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2013
Hoj
Superduke -08 / CBR600RR -03
Ulvhamne: får man fråga va det var som pajjade din rygg? åkte in I något eller landningen på asfalten som gjorde skadan?

har själv råkat ut för en fadäs med komprimerade kotor samt en söndrig kota (bröstryggs operation) jag själv åkte in I en bil efter en stunds glidande på asphalt, nått liknande för dig?

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!