Välkommen i klubben som redan sagts. Det bästa inlägget i tråden är #4. Det har varit trådar om vad den lokale MC-handlaren lever på här i Sverige. Det är enligt min uppfattning försäkringsskador. Ju dyrare försäkringsarbeten, dessto bättre för både försäkringsbolagen och MC-handlarna. Vinsten är ju för försäkringsbolagen pga konkurrensen bara några procent av omsättningen. Så omsättning är allt. Ju högre omsättning (=dessto fler skador och dessto dyrare reparationskostnader) dessto bättre #. Och för MC-handlarna är försäkringsskador kryddan i livet. Skadorna som man tar efter säsongen är slut. Och tom med då tar det tid. En Yamaha Slider moped lämnades in i november och var fixad i januari.
# Hur kan bolagen tjäna på fler skador och dyrare reparationer? Jo för då kan de höja premierna.
Att handlarna gillar försäkringsskador är vi nog alla med på, inte minst för att det är en säker betalare. Ingen kund som råkar beställt större reparation än den hade råd till.
Men jag kan inte förstå hur försäkringsbolagen skulle tjäna mer på att skadorna blir dyrare. Kan du utveckla det?