Jag är fan sämst ibland

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
2007 Yamaha R6
Jobbar helgen och igår när jag slutade hade jag tankarna långt borta när jag satte mig på hojen för att åka hem... hann precis hitta dragläge innan hojen bara tvärstannade! Jag var inte alls beredd på det och välte hojen på sidan... som tur var lyckades jag kila in benen under och ta emot den värsta smällen.

Jag hade givetvis glömt skivbromslåset... GWAAAAAH jag blir så jävla less!:mad:

Hojen klarade sig dock bra, ett litet skrapmärke på backspegeln och fotbromsen blev lite böjd men det ska åtgärdas ikväll. Så jävla glad att jag inte fick några repor/bucklor på tanken eller så.

En sån där snodd från lås till styre ska införskaffas ASAP på måndag!

Snälla säg att ni också har gjort det där misstaget... nu känner jag mig som världens klantigaste.

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
2993173 Jobbar helgen och igår när jag slutade hade jag tankarna långt borta när jag satte mig på hojen för att åka hem... hann precis hitta dragläge innan hojen bara tvärstannade! Jag var inte alls beredd på det och välte hojen på sidan... som tur var lyckades jag kila in benen under och ta emot den värsta smällen.

Jag hade givetvis glömt skivbromslåset... GWAAAAAH jag blir så jävla less!:mad:

Hojen klarade sig dock bra, ett litet skrapmärke på backspegeln och fotbromsen blev lite böjd men det ska åtgärdas ikväll. Så jävla glad att jag inte fick några repor/bucklor på tanken eller så.

En sån där snodd från lås till styre ska införskaffas ASAP på måndag!

Snälla säg att ni också har gjort det där misstaget... nu känner jag mig som världens klantigaste.
Var glad att du inte tänkt Fuckyou-burnouta med tillhörande attackstart så att skiva, broms och gaffelben rykt.

Jag har nästan gjort samma sak. Men jag rullade bara hojen framåt och upptäckte då att det tog stopp. Ingen skada skedd då som tur var.

Sharkie

Medlem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
XT660R unt kromsläde
Själv tappade jag hojen när jag skulle rulla ut den ifrån garaget. Vart inte en skråma på den tack vare crashpucken! :wiggle

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Näpp, jag har inte gjort det misstaget, men är livrädd för att göra det, det vore så typiskt mig...

Jag har en bit bränsleslang på nyckeln till skivbromslåset, så varje gång jag ska låsa det måste jag flytta slangbiten till tändningsnyckeln, när jag kommer fram till hojen och tändningsnyckeln inte går ner i låset för att det sitter en slangbit på den brukar jag komma ihåg skivbromslåset...

Muppi

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
Thunderace 97.a

Inte jag men däremot förra ägaren. Så shit happens! Är själv rätt tankspridd(hittar osten i skafferiet ibland) så det lär väl inte dröjja länge innan jag klantar mig med.. :huvet

Blitzen

Man kan göra så....
Gick med
4 Jan 2005
Hoj
GSX-R 7/11, EXC450

Nja, men jag stod väldigt länge igår och fattade inte varför det var växel i hela tiden och jag inte lyckades få i neutral när jag skulle rulla ut ur garaget.
(växel i= skivbromslås.....)

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
jag hade ett litet hänglås som jag satt fast i bak skivan på 125:an. En gång skulle jag göra en såndär cool moppering å glömde låset :huvet

det gick på 4 tusen. hänglåset satt inborrat i bromsfästet och oket var i typ 4 delar. inte kul

Pizzabagarn

Guest
Efter en dag i pizzerian med för mycke mjölsniff så slutar hjärnan att funka och därför har man gjort samma sak.

Ni kan trösta er med att jag är född dum :huvet

Dosen

Numera motardpilot
Gick med
26 Mar 2007
Hoj
Speed4=R.I.P Eldstorm=såld, KTM 690 SMR
Du är inte ensam. Gjorde samma sak förra veckan. :mad:
Dock klarade sig inte bromsskivan, skev och noll frambroms. En fotpinne
strök med också. :huvet Men, men.....

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Haha, har gjort samma sak. Rev iväg från start med fullt styrutslag. En granne fick springa fram och hjälpa mig att hålla mot motorcykeln bara någon bråkdels sekund innan jag hade haft den vält över mig. Jag trodde att allt hade gått bra, men upptäckte snart att bromsskivan blivit vind.

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Själv tappade jag hojen när jag skulle rulla ut den ifrån garaget. Vart inte en skråma på den tack vare crashpucken! :wiggle

Samma här,, i garaget, höll på och trixade runt hoj och klev i sophög jag just skrapat ihop i garaget :mad: nylackade hoj:huvet men klistermärke löst vissa skador:D

Asplind

Hojåkare i vila, numera Fotograf
Gick med
25 Sep 2006
Hoj
R1
En annan har ju redan tänkt på det och sätter ett snöre äver hantaget o kopplingen varje gång ja låser :p

ChristianSTHLM

Trafikpolisen finns för Din skull!
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Gul Hornet 600
Neh, inte gjort det misstaget. Jag har separerat mina nycklar till hojen och skivbromslåset, men jag tar för vana att alltid koppla ihop dem när jag låst just skivbromslåset. Är nyckelknippan "hel" så märker jag ju det när jag ska dra igång. =)

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Näpp, jag har inte gjort det misstaget, men är livrädd för att göra det, det vore så typiskt mig...

Jag har en bit bränsleslang på nyckeln till skivbromslåset, så varje gång jag ska låsa det måste jag flytta slangbiten till tändningsnyckeln, när jag kommer fram till hojen och tändningsnyckeln inte går ner i låset för att det sitter en slangbit på den brukar jag komma ihåg skivbromslåset...

Smart ! :tummenupp

"Petersson"

kör som varje dag vore den sista......
Gick med
1 Dec 2006
Hoj
DRZ 400 sm -07
Blev så jä..a paff när jag skulle rulla ur garaget:va
fint väder och bråttom ut:huvet slutade med en knäck
framskärm:huvet
Ett bra tag sen nu, tror jag lärde mej något av det:p

ettan

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
yamaha r6 2000
Gör det typ varje dag, men är inte så våldsam i starten så ingen skada har hänt ännu :D

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Har ett oxford lås med en liten käck bag till. Varje gång jag låser skivbromsoket lägger jag nycklarna i bagen. För att få fram nycklarna måste jag öppna bagen det står Oxford på.

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS