PellePe
Kopplar inte.
Hej allihopa!
Ja egentligen har jag redan snokat runt här i tre år, men så tänkte jag att man kanske skulle ta och skriva nånting nångång? Jag tycker ni verkar ha riktigt skoj här emellanåt.
Det här med hojande började för 3½ år sen då moppen (En DBS Panter) spottade ur sej alla drev i växellådan och jag kände att det skulle vara trevligt med nåt som gick lite fortare. Inte för att jag körde moppe särskilt mycket, men nåt visst tvåhjuligt motordrivet behov har jag.
Jag hittade av en slump en dammig Kawasaki Z400 i ett stall som jag köpte (hojen alltså inte stallet), och med 20 gånger fler hästar skumpade den fram på skogsvägarna riktigt bra.
Sakta men säkert insåg jag att den nog går bra på vanliga vägar också, så det var lika bra att ta hojkort.
Kawan blev arselförflyttardevis, arbetsfordon och nöjesmicrotourer. Alla "prestigehojsåkare" tyckte den var asful och när jag skruvade på en läskback därbak för att öka nyttolasten blev kritiken än värre. Men som den individualist jag är så skiter jag fullständigt i det.
Senare köpte jag en Kawa Zephyr 400 (ovanlig modell) bara för att (1. Ha en till (2. 400 kubik räcker (3. Den ser modernare ut.
Tillsammans rullar dom ca 1500 mil per sommar och har avverkat troligen varenda småväg i norra mälardalen.
Gammelkawan hade en tid Microsquirtad tändning för att se vad en full 3D-mapp på tändningen kan åstadkomma. Några konkreta resultat gav det inte, så nu är det standardtändning igen.
Nu kommer jag inte på nåt mer.
/Pelle!1
Ja egentligen har jag redan snokat runt här i tre år, men så tänkte jag att man kanske skulle ta och skriva nånting nångång? Jag tycker ni verkar ha riktigt skoj här emellanåt.
Det här med hojande började för 3½ år sen då moppen (En DBS Panter) spottade ur sej alla drev i växellådan och jag kände att det skulle vara trevligt med nåt som gick lite fortare. Inte för att jag körde moppe särskilt mycket, men nåt visst tvåhjuligt motordrivet behov har jag.
Jag hittade av en slump en dammig Kawasaki Z400 i ett stall som jag köpte (hojen alltså inte stallet), och med 20 gånger fler hästar skumpade den fram på skogsvägarna riktigt bra.
Sakta men säkert insåg jag att den nog går bra på vanliga vägar också, så det var lika bra att ta hojkort.
Kawan blev arselförflyttardevis, arbetsfordon och nöjesmicrotourer. Alla "prestigehojsåkare" tyckte den var asful och när jag skruvade på en läskback därbak för att öka nyttolasten blev kritiken än värre. Men som den individualist jag är så skiter jag fullständigt i det.
Senare köpte jag en Kawa Zephyr 400 (ovanlig modell) bara för att (1. Ha en till (2. 400 kubik räcker (3. Den ser modernare ut.
Tillsammans rullar dom ca 1500 mil per sommar och har avverkat troligen varenda småväg i norra mälardalen.
Gammelkawan hade en tid Microsquirtad tändning för att se vad en full 3D-mapp på tändningen kan åstadkomma. Några konkreta resultat gav det inte, så nu är det standardtändning igen.
Nu kommer jag inte på nåt mer.
/Pelle!1