Jag är inte gjord för motorcyklar!

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Samma som med att låna ut pengar till kompisar.
Bättre att behålla båda.

AA fy fan låna aldrig ut pengar till polarna, inga större summor iaf!
Har just förlorat jag vet inte hur mycket 1000++ iaf när man lånat ut till polare. Kom ihåg att polarna inte håller för alltid! :näsblod

hageb

-Ristrappare-
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
Aprlilia Rs 125 -05, Ktm sx-f 250 -06
Hej
Läste din storry, shit va det måste kännas...sitter just nu själv också med att meka med miton.(den har börjat o knacka, vet inte vad det e så plockade ner den). vad e det för årsmodell på din rs? Går du i 1:an på motosport gymnasiet?? kom också in där men började på fordon i vmo. E det kul eller?

Söderen_

Hooray för the boobies!
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
Brutale 1078RR
Hej
Läste din storry, shit va det måste kännas...sitter just nu själv också med att meka med miton.(den har börjat o knacka, vet inte vad det e så plockade ner den). vad e det för årsmodell på din rs? Går du i 1:an på motosport gymnasiet?? kom också in där men började på fordon i vmo. E det kul eller?

Okej, sånt är inte roligt. Rs:en är en 03 som gått drygt 800mil.

Går andra året på Msg. lite roligt är det men också lite överreklamerat. Det är mycket snack från lärarna om att vi ska få göra det och det men bara hälften blir gjort. Men i det stora hela tycker jag det är bra.

Yalouque

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2007
Hoj
Suzuki VX800
Betalde du motorn? Inte din kompis? :O Det var ju han som körde den, och det var då den gick sönder!

palonen

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2005
Hoj
Honda nsr 98/Såld, GasGas sm/Såld, Ktm sm/såld, Ktm 125 exc -06
men seriöst du kan ju itne kräva din polare på pengar för att man lånat ut hojen så han får provköra så skär den?

visst om han kör rakt in i en lyktstolpe kan man kanske kräva lite pengar men inte i detta fall tycker ja.

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
men seriöst du kan ju itne kräva din polare på pengar för att man lånat ut hojen så han får provköra så skär den?

visst om han kör rakt in i en lyktstolpe kan man kanske kräva lite pengar men inte i detta fall tycker ja.

Han kanske inte behöver kräva pengar om hans kompis är en bra kompis, själv skulle jag betala om jag hade kört sönder något men det är ju upp till, nu kanske han hjälpte till med pengarna Södern har ju itne skrivit nåt om de.

Ulf G

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gott och blandat
Betalde du motorn? Inte din kompis? :O Det var ju han som körde den, och det var då den gick sönder!

Ett vevlager på en tvåtaktare är en slitdel som så länge det är friskt kan tåla ganska rejäl misshandel. Är det dåligt kommer det i vilket fall som helst rasa när som helst. Jag vet inte hur det är för dig, men jag har mycket svårt att skylla ett lagerras på föraren så länge han inte höll på att testa hur långt in i det röda området på varvräknaren det går pressa nålen på friläget...

Surt, sa räven... Bara att bryta ihop och komma igen! Och sätt grejerna rätt denna gången. :näsblod :rolleyes:

Söderen_

Hooray för the boobies!
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
Brutale 1078RR
Ett vevlager på en tvåtaktare är en slitdel som så länge det är friskt kan tåla ganska rejäl misshandel. Är det dåligt kommer det i vilket fall som helst rasa när som helst. Jag vet inte hur det är för dig, men jag har mycket svårt att skylla ett lagerras på föraren så länge han inte höll på att testa hur långt in i det röda området på varvräknaren det går pressa nålen på friläget...

Surt, sa räven... Bara att bryta ihop och komma igen! Och sätt grejerna rätt denna gången. :näsblod :rolleyes:

Vad som orsakade det första raset har jag redan listat ut och det är inte lagerfel, utan hänger nog mest på förarens sätt att växla då han är van med raceväxlad och jag har vanligt. Och delarna satt ihop rätt då jag plockat ihop allt med sprängskisser.

Overboost: du har PM!

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Vad som orsakade det första raset har jag redan listat ut och det är inte lagerfel, utan hänger nog mest på förarens sätt att växla då han är van med raceväxlad och jag har vanligt. Och delarna satt ihop rätt då jag plockat ihop allt med sprängskisser.

Overboost: du har PM!
d.v.s. han växlade åt fel håll? Isåfall är ju han orsaken....

Söderen_

Hooray för the boobies!
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
Brutale 1078RR
d.v.s. han växlade åt fel håll? Isåfall är ju han orsaken....

Enligt min teori stämmer det, med tänke på hur skadorna såg ut.
Men det är löst mellan oss och vi är fortfarande vänner, från min sida iaf:tungan
Skadorna är också löst mellan oss två så inga dispyter där häller.

Last edited:

Yalouque

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2007
Hoj
Suzuki VX800

Och hur vet ägaren hur hans kompis kört? KAnske dragit den i 2:an i en halvminut eller liknande? Har nämligen en polare som råkade ut för exakt samma sak, och självklart kräcde han pengar, men detta var en dålig kompis, och han har inte betalat :/

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
jag sympatiserar, men vem fan lånar ut sin hoj till en polare? :va

jag!! vad har du för jävla polare ? bilar,båtar,hojjar allt utom brudar typ.... pajjar nått så är det ju inte svårare än att dom får betala

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...