Började i.o.f.s. tillverkas 1989 men jag vill minnas att den kom till Sverige först 1990. Dyr då, riktigt dyr idag.
Racehojarna är nog stålull vid det här laget...Cralle Lindholm fick alla ex som togs in av sista årsmodellen 1994, gsxr 750SP hette den då. Ingen av dessa finns kvar.
Började i.o.f.s. tillverkas 1989 men jag vill minnas att den kom till Sverige först 1990. Dyr då, riktigt dyr idag.
Bara sett i USA. Så ball!Någon som sett en sån här i sverige hade torrkoppling
mitt bidrag.. undrar om den lever ännu!!
ZXR750 -91
(ja,, inget matchande ställ,, men de va vad jag hade att tillgå på den tiden!! runt -96 tror jag!
( "kutsen" är hemmagjord i blått läder.. made by myself,, jobbade på möbelsnickeri då, fick inte tag på nån hård kuts o ville kunna skjutsa, tyckte min lösning blev helt ok)
Ser ju ut som en påse nötter i jämförelse med de andra hojarna i den här tråden dock
Vakum? Med vakum i luftboxen vore det svårt att få motorn att gå. Ram-air har ju precis motsatt verkan: att öka syremättnaden i luftboxen....en gammal zxr 750 med vakumslangarna på tanken...
Ser ju ut som... Skulle en GSX-R 1100, CBR 600 F, ZXR 750 eller en gammal cross vara vackrare än en Gilera Saturno? Va?
Ja smaken är delad som tur är...
Åttiotalet var helt ok ochså. Alla tidsepoker har väl sin charm. Jag gillar sporthoj med raciga färgsättningar, alltså med stil.
Min gixxer, har fräsiga färjer
det är iofs 1996
// John-Erik
Skål för detKan inte mer än hålla med
Vakum? Med vakum i luftboxen vore det svårt att få motorn att gå. Ram-air har ju precis motsatt verkan: att öka syremättnaden i luftboxen.
Fast slangarna på zxr750 var inte för Ram-air, utan de var för kylning av toppen/motorn.
Här kommer mitt bidrag på, min förra hoj
Här är en bild på min. Fälgarna lyser nästan i mörkret. Passar riktigt bra ändå tycker jag
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|