Jag är kort

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
jag är också kort typ 172! och min mille är hög,det är därför jag inte knäskrapar:fakta :fakta :fakta :fakta

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Om du är KORT så är jag DVÄRG typ ;)

Jag sitter (satt) själv på en Gixxer 600 GSXR och dom tillhör dom högre sporthojarna. Dock räkte inte benen till ibland. *suck*
Idag sitter jag på en R1a som är lite lägre, men ej sänkt. Så om jag vore 1,72 så skulle jag vara glad och grensla vad som för hoj.

Tutta och kör grabben. :squid

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Hehe, ja, man får väl ta och köpa en hoj illa kvickt då, men snart kommer ju snön här uppe ;/ så det får vänta tills nästa år. Får väl roa mig med att köra cross under tiden (ursäkta att jag hädar).

Gildemeister

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Hoj
GSXR 750 -01, Jardine slipon, KN Filter och Power Commander
twinner666 skrev:
jag är också kort typ 172! och min mille är hög,det är därför jag inte knäskrapar:fakta :fakta :fakta :fakta

Är du säker på det?
Jag är 166 cm
Sitthöjden på min hoj är 83 cm
Bilden talar sitt tydliga språk

Bifogat

• skrap.jpg
    skrap.jpg
    108.1 KB · Visningar: 288

Bjorn N

Hjärnan är som yoghurt.
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
hojlös.
Jag är 171,5 (sista halva centimetern är väldigt viktig för egot att nämna) och jag tror att min retta är lite högre bak än orginal. Med skinnställ så blir man av någon anledning lite kortare och vid långa turer när man är stel i benen så kan jag ibland överaskas av att hojen försöker välta över mig när jag stannat. Men planerar man sin körning och exempelvis stannar i hjulspåren vid eventuella rödljus etc så går det rätt bra även om man är kortare än mig. Fast visst är man avundsjuk på folk med långa ben. (= Inga problem att ta emot en misslyckad stoppie..)

När jag var yngre och körde cross var jag ännu mindre än jag är nu (kanske inte så konstigt), och då blev det till att starta med styränden mot en ladugårdsvägg och stanna på samma vis.

Tips: Om du ändå ska byta tjej så får du passa på att skaffa en riktigt fet en så att hojen sjunker ihop ordentligt.

Gnällspik

Vertikalt i kurvan
Gick med
27 May 2003
Hoj
929
Min tjej är 165 och hon fixar min Fireblade 929 utan vidare.

Fast hon har inget körkort än så det blir bara att torrbryta litet.

De flesta sportmaskiner passar kortbenta bättre än de flesta "låga" glidare, för glidarna har så breda sadlar att man sitter som en groda medan sporthojarna brukar vara smalare över midjan.

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Det som är bra med min flickvän är att hon är lätt att övertala. Min taktik är: Ingen hoj, inget barn. Så nu får jag hålla mig till nästa sommar, ve och fasa.
En annan bra sak är att hon är smidig som få så att hon kan sitta bakpå och åka med en lång sträcka, utan att skutta runt som en groda efteråt.
Så det är bara att ta fram titan kallingarna och slänga nyckeln... Bara jag hittar igen den till nästa sommar :rolleyes:

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Vet du vad Hinkas ;) Om du vill åka själv på hojen och slippa ha tjejen bak (varför du nu skulle vilja det????) så är det smart drag att gå med på ett barn. För gravid med stora magen så kan hon inte åka med bakpå :p

Så det är väl bara att börja baka så att säga om du vill åka själv :squid

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Jag tänkte mer på att om det blir barn före hojj så kommer man få höra "NEJ! vi har inte råd med sådana utgifter! Tänk på barnet!" Därför vill jag köpa hojj före jag skaffar barn =).
Sedan kanske det är lite tidigt med barn när man är 20 år också.... Snart 20 IAF. Men jag vill ju ha ett så =). Men inte före hojjen. Så det blir till att köpa hoj till sommaren så kan jag ju öva på att skaffa barn under vintern =).
Övning ger färdighet.

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Men tänk på oss stackare som är långa då?
Ni inser inte hur besvärligt vi har det med våra långa ben, att få plats i knäurtagen i tanken osv...

Försök se det ifrån någon annan vinkel än er egen någon gång (yes, pun intended!! ) Gå inte omkring och var så egoistiska!

(Inlägget skrivet med 93.4% ironi)

//Anders. :D

Lilla_damen

Version 2.0 med horn
Gick med
26 Jul 2003
Hoj
Honda oldschool - i bitar
har inte jag sympati för långa människor menar du?! :fakta
jag köpte en specialtillverkad säng till en 1.93 lång herre som jag håller kär bara för att hans fötter stack ut från den förra..
å för de andra så brukar han bära omkring på mej hemma så jag får visst se saker ur långa människors perspektiv, sen att jag ibland hänger upp å ned-de var en annan femma.. :banana

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Hmmm, tänk om man vore så stark, det skulle öppna helt nya möjligheter :)
Nu menar jag inte att du väger mycket, snarare att jag är för svag för att "bära omkring på" min egen flickvän på det sättet :)

Det måste iaf vara skönt att inte behöva ha specialsäten när man flyger :)

//Anders.

Gemet

Totalt användarvänlig
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
R1-00
Hur lång är hon egentligen ? Statistiken talar för att du
har en kortare flickvän än dig själv.

Helt klart, vill inte din tjej att du ska ha motorcykel är hon
inget att satsa på i längden.... tro mig...
avveckla eller överbevisa. :fakta

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...